Gå til innhold
Morten Haugen

Bremser som lugger


Anbefalte innlegg

Scout 2012: Opplever at bremsene av og til plutselig tar mer tak når jeg bremser sakte, typisk inn mot kryss eller rødt lys. Har nylig skiftet skiver og klosser både foran og bak, og det skal heller ikke være problemer med trege kalipere.(Problemet var der før skivene ble byttet også.)
Noen ideer om hva dette kan være? Kan det være noe med ABS'en kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Morten Haugen skrev:

Scout 2012: Opplever at bremsene av og til plutselig tar mer tak når jeg bremser sakte, typisk inn mot kryss eller rødt lys. Har nylig skiftet skiver og klosser både foran og bak, og det skal heller ikke være problemer med trege kalipere.(Problemet var der før skivene ble byttet også.)
Noen ideer om hva dette kan være? Kan det være noe med ABS'en kanskje?

Mja, har du sjekket for feilkoder på systemet?

Jeg vil anta at det kanskje kan være noe feil med bremsekraftforsterker, når det blir så ujevnt. Sjekket nivå på bremsevæske? Har bilen fulgt opp servicer når det gjelder bytte av bremsevæske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 8.1.2021 den 11.34, Marius skrev:

Mja, har du sjekket for feilkoder på systemet?

Jeg vil anta at det kanskje kan være noe feil med bremsekraftforsterker, når det blir så ujevnt. Sjekket nivå på bremsevæske? Har bilen fulgt opp servicer når det gjelder bytte av bremsevæske?

Ja, feilkoder er sjekket (av ikke-merkeverksted). Servicer er fulgt opp, og bremsevæskenivå er som det skal.

Kan vel kanskje ikke være så mye annet da enn bremsekraftforsterker eller ABS?

Har kontaktet merkeverksted i håp om å få tips, men det de tilbyr er 1.5 time feilsøking til kr 1950. Usikker på om jeg går for det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...