GĂ„ til innhold
Espen

Ladeboks/ladestasjon hjemme


Anbefalte innlegg

Skrevet

PĂ„ sikt skal jeg kjĂžpe elbil.

Siden jeg liker Ä sjekke litt rundt pÄ ting i forkant lurer jeg pÄ hva slags ladere hjemme folket har, og hvorfor de har valgt denne ladestasjonen.

Jeg har jo lest at men kan lade opp til 22KW. Er det fordeler/ulemper med det hjemme?

Hvordan fungerer det med app og lading til bestemte tider? Kan man velge hvilken tid den skal vÊre ferdig ladet? Velge tid pÄ dÞgnet nÄr det skal lades?

Siden det er til firmabil sÄ mÄ jeg jo kunne dokumentere hvor mye strÞm jeg har ladet pÄ bilen. Er det noe opplegg for Ä kunne dokumentere dette? Og dersom jeg fÄr besÞk som vil lÄne laderen, kan jeg skille ut de fra det som min firmabil bruker?

Skrevet

Har Easee med Tibber. Smart lading etter strÞmpris og lastbalansering, sÄ den justerer ned lading nÄr steikovn, varme og stÞvsuger gÄr for Ä hindre overbelastning (sikring gÄr). 

Skrevet
14 timer siden, Quattrokid skrev:

Easee

 

5 timer siden, BensinOctavia skrev:

verve deg

Mange takk for opplysninger.

Det er ikke et tema for meg Ă„ bytte strĂžmleverandĂžr da min strĂžmleverandĂžr sponser sportsklubben som ungene mine er i.

Jeg skjÞnner at dette mÄ jeg lese mer om. Kanskje kan jeg beholde min strÞmleverandÞr og likevel bruke Tibber (det er i hvert fall fÞrsteinntrykket mitt her)

Skrevet
44 minutter siden, Quattrokid skrev:

Du kan ikke bruke Tibber og en annen strĂžmleverandĂžr

Ok, men har Easee kanskje en egen app?

Er Easee veldig ny? jeg kan ikke se noe sted at den er med pÄ noen tester...?

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig Ă„ feilsĂžke pĂ„ nett, jeg har ikke direkte hatt en sĂ„nn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan vĂŠre bakhjula. Har du firehjulstrekk sĂ„ kan det vĂŠre bakakseldiff/Haldex ogsĂ„. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen gĂ„r rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjĂžre at det rister i rattet. Som du sier, det kan vĂŠre en foring eller bĂŠrekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dĂ„rlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter ogsĂ„? Og du vil ha hĂžrt at lydnivĂ„et har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder nĂ„r du kjĂžrer over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsomrĂ„de ubalanse i dekk/felg. Det kan ogsĂ„ vĂŠre at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, hĂ„per du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfĂžlging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivĂ„.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren stĂ„r pĂ„ laveste trinn og er rĂžd? Finner ikke ut av dette i brukerhĂ„ndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge Ă„ gĂ„ pĂ„ 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om pĂ„ dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. MĂ„lt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil pĂ„ ved Ă„ dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her fĂ„r jeg litt variabel blink i prĂžvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frĂ„ ECU til innsprĂžytingsdyse sĂ„ lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. SĂ„ til spĂžrsmĂ„let. Dersom jeg kjĂžper ECU frĂ„ hĂžgger , kva mĂ„ til for Ă„ ta denne i bruk. Er det mulig Ă„ montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dĂžrlĂ„ser osv, eller mĂ„ koding gjĂžres fĂžrst for at vi skal fĂ„ strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriĂžse tips til kva som mĂ„ til for Ă„ fĂ„ bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt Ă„ riste nĂ„r jeg kjĂžrer i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan vĂŠre foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet sĂ„ gĂ„r bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan vĂŠre , det er litt lettere enn at jeg mĂ„ innom flere verksted for Ă„ finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvĂ„r.  NĂ„r jeg slĂ„r inn mitt VIN nummer fĂ„r jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tĂžr ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for Ă„ Ăždelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vĂŠrt 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er pĂ„ reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trĂžbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, mĂ„ du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrĂ„det/ NAF om nĂždvendig. Er bilen kjĂžpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (MĂžller?..) Ellers ville eg gĂ„tt inn pĂ„ vegvesenet sine sider, funne navn pĂ„ tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for Ă„ hĂžyre om problema med bilen har vore der lenge.  DĂ„ har du meir kunnskap og meir Ă„ argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, Ăžnsker og hĂžre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjĂžpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjĂžre at nĂ„ jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk pĂ„ nybil garanti sĂ„ null stress. eg leverte bil inn pĂ„ verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prĂžvet alternativ 1... sĂ„ 2.... sĂ„ 3.... sĂ„ 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, sĂ„ det beklaget de for. og fant ut av det etter forsĂžk 5. jeg fikk bilen, det fĂžrste jeg la merke til at nĂ„r jeg starten den var det vibrasjoner pĂ„ tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, sĂ„ var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prĂžve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter pĂ„ at over gang fra el til bensin under kjĂžring ikke alltid er like smuuud som det skal vĂŠre, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen fĂžr bensin motor kobler seg inn... fĂ„r meg til og kjenne pĂ„ en fĂžlelse jeg ikke Ăžnsker etter kjĂžp av bil til ca 350.000.- fĂ„r meg til og tenke pĂ„ og heve kjĂžp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har ogsĂ„ problemer med appen. FĂ„r ikke lov til Ă„ lĂ„se eller lĂ„se opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...