Gå til innhold
Gisle Ivar Ohr

Nøkler


Anbefalte innlegg

Har en Oktavia 2013, hvor nøkklene begynner å fuske. Den ene nøkkelen har i det siste "spist" batterier.

Har byttet ganske ofte i det siste. Nå blir den helt "død" etter en kort stund. Den andre har virket veldig bra

inntil for et par måneder siden. og forlanger nye batteri etter kort tid. Hva kommer dette av?  Må jeg bytte til

nye nøkler, eller er det andre feil?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du ikke om du KESSY (nøkkelløs) eller ikke, men det er vel stort sett dette som kan bruke ganske mye batteri til tider. De fleste tilfellene jeg har lest om her er at nøklene blir oppbevart for nærme bilen, slik at de hele tiden søker etter bilen og bruker mye strøm på det.  Vet ikke om det er noe som kan passe for din parkering av bilen?

Det neste er at en kan benytte batterier av for dårlig kvalitet, det merker jeg på andre her hjemme, at et batteri ikke er et batteri, det er like store forskjeller kvaliteten (hvordan de holder på strømmen), som det er på priser. Skriver ikke at dyrt = best, men enkelte billigere batterier har vesentlig kortere batteritid enn andre.

Om forslagene jeg tidligere har kommet med her ikke er relevante for deg, så vil mitt neste forslag gå på at du tar en tur til et verksted for å stille en diagnose/lest av feilmeldinger, for et plutselig øket strømforbruk på nøklene har jo en årsak........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...