Gå til innhold
TeleTor

Byttet startbatteri


Anbefalte innlegg

En uke etter kjøp av 2016 modell Superb 190hk TD fikk jeg melding i MaxiDOT at 12V batteri var svakt. Ladet batteri med helautomatisk batterilader og det holdt i en uke. Kjøpte nytt batteri og monterte inn, når jeg setter opp timeren til Webasto får jeg melding om at den ikke kan starte fordi 12V batteriet er for 'svakt'. Spørsmål: Må bilen 'resettes' for å oppsdater den med nytt batteri eller vil dette 'gå seg til'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TeleTor skrev (På 4.2.2022 den 13.24):

En uke etter kjøp av 2016 modell Superb 190hk TD fikk jeg melding i MaxiDOT at 12V batteri var svakt. Ladet batteri med helautomatisk batterilader og det holdt i en uke. Kjøpte nytt batteri og monterte inn, når jeg setter opp timeren til Webasto får jeg melding om at den ikke kan starte fordi 12V batteriet er for 'svakt'. Spørsmål: Må bilen 'resettes' for å oppsdater den med nytt batteri eller vil dette 'gå seg til'

Hei,

Det er ofte slik, at nye batterier må "kodes" inn av forhandler. for å få "resatt" systemet. Dette gjelder da selvfølgelig nyere biler.
Jeg ville tatt kontakt med en forhandler og spurt her, om det må gjøres på din bil.

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...