Gå til innhold
Frank-OveBK

Ladekapasitet


Anbefalte innlegg

Er vel som dei fleste elbilar, avhengig av fleire faktorer for å oppnå maks. ladeeffekt. Temperatur ute, batteritemperatur, ladenivå på batteriet når du starter lading, ladestasjonen sine reguleringer etc.. Ville prøvd andre ladeplasser, ein varmare dag, for å sjekka.  Ellers får du ta ein sjekk hos forhandler. På min gamle Kia som skal kunne ta imot 50kW, ser eg det varierer ein god del 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Frank-OveBK skrev (På 21.4.2022 den 23.52):

Likevel lader ikke bilen mer enn maks. 60-70kW, i snitt 46kW gjennom hele ladesesjonen.

Skal ikke denne bilen lade inntil 125kW?

Var på ferie med min Enyaq 80x for første gang denne sommeren, og opplevde det samme. Jeg koblet opp på en 150KW lader der jeg sto alene, bilen og været var varmt og hadde kjørt et par timer før jeg stanset for lading. Jeg lå på rundt 40-60KW hele ladingen. 

Gjennom ferien så jeg lignende resultat og jeg tror det høyeste jeg fikk var 80KW.

NAF hadde en test av lading som ga fantastiske resultater (https://nye.naf.no/bilguiden/bilmodell/skoda-enyaq/ladetest-skoda-enyaq-iv80x) og nettopp derfor tenkte jeg at det var noe galt med min.

Jeg dro innom forhandleren min og mannen bak disken hadde opplevd det samme med sin Enyaq. Han spurte en kollega som var ekspert på dette, og han mente at det hadde med en rekke forhold (antall som lader, batteritemperatur skal være 25 celsius, alder på batteriet, kapasitet på laderen). Da høres det jo rart ut at flere opplever å aldri være i nærheten av 125KW...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...