Gå til innhold
Petter S

Verksted i Oslo-området for Haldex-service?


Anbefalte innlegg

Min 2014-modell Octavia nærmer seg Haldex-serviceintervall, men siden Møller vanligvis ikke renser/inspiserer sil på Haldex 5-pumpe under service leter jeg etter et godt alternativ til verksted i Oslo-området som vil gjøre dette.

For ordens skyld: jeg har forespurt Møllerverkstedet jeg har brukt tidligere om dette, men responsen var:
"På haldex kobling er det ikke noe sil. Kun en skrue oppe og en skrue nede som skrus ut. "
Dette var riktignok sitat fra kundemottak og ikke mekaniker, men det virker som det er vanskelig å få de til å gjøre denne ekstrajobben selv mot betaling.

 

Noen som har tips til godkjent verksted i Oslo-området som utfører Haldex-service slik den burde utføres, og som potensielt også bytter olje på differensialene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Update:
Fikk tilbud fra Møller nå om "Rensing av sil på haldex pumpe" som ekstraarbeid ved service. (Demontering, inspeksjon, rensing av sil, remontering.) Ca 2000,-.

Det koster naturlig nok timer, men jeg er fornøyd med at de i alle fall kan tilby dette, og ikke bare ignorere problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...