Gå til innhold
Per Inge Bjørnestad

Batteriskifte i nøkkel

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Har skifta batteri i nøkkelen selv, og måtte ikke synkronisere. Er korrekt og fullladet batteri montert iht bruksanvisning?

Har du sånt kessy system?

Et besøk hos en Skoda verksted vil selvfølgelig løse flokene?

Screenshot_20230917_215414_Xodo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

• Siste Innlegg

• Utan å vita, tenkjer eg at kanskje ein eller annan knapp er dårlig/henger på. Kjenn etter "kneppet" når du trykker inn knappen. Evnt. feil ved rattbetjening..
    • Hei.    Har du funnet noen gylden middel vei her ? Jeg har litt samme problemet. Jeg har forsøkr og koble den til rett iOBD2 men får ikke kontakt med styreenheten til lys.  Alle gode ideer tas imot med glede.   
    • Hei! I min Skoda Octavia Elegance 2014 styrer infotainment seg selv om dagen. Radioen virker litt på hver stasjon ettersom den flytter automatisk til ny stasjon. Mobil blir ringt opp automatisk om jeg går til telefon., da den som ligger best til på skjermen eller sist brukte. Når jeg går inn for å sjekke instillinger er det vanskelig å aktivere rutene jeg har trykket på.  Jeg har berre skrudd av anlegget.
    • Hei, Her er jeg litt usikker. Men, tror det har noe med vekt og maks vekt forran og bak på bilen. Er vist nok noe med at vekten er så og så mye høyere på ene aksling i forhold til andre akslingen. Så ser jeg noen har nevnt noe med rekkevidde blandt annet.
    • Hei. Noen som vet hvorfor det blir brukt ulike dekk dimensjoner framme og bak på en enyaq iv80x?
    • Jeg hadde samme problem på min 2017 Octavia TSI DSG da den hadde gått ca 30 000. Det inntraff ikke så ofte og forsvant ved å stoppe og starte igjen. Men så en dag hjalp ikke dette. Jeg fikk kjørt og parkert, og testet reversen, og feilmeldinga stemte. Den kunne ikke kjøres i revers. Ringte min Skoda-forhandler og fikk beskjed om å komme med bilen, helst omgående. Jeg tok bilde av feilmeldingen, heldigvis. De hadde bilen inne i mange dager og feilsøkte og prøvekjørte men ingen feilmelding da og de fant ikke årsaken til problememet. De løste problemet med å skifte kassa, til en helt ny en. Faktisk uten noen form for krangling!👍 😃 Den nye kassa har nå oppført seg eksemplarisk i 50 000 km. Jeg mener å synes at bilen ble sprekere med den nye kassa så mulig den gamle var født med feil ? Det vites fortsatt ikke hva feilen skyldtes. Mine tilfeller oppsto ved kortere kjøreturer.... Lykke til
    • Hei alle, Jeg har deaktivert facebook innlogging og registrering da facebook har begynt å kreve firma attest osv, for å bruke dette. Da skodaforum.no er drevet på frivillig basis av privat person, så har man ikke noe slikt. Beklager så mye.   Marius
    • Hei. Jeg vet ikke om jeg har et godt svar til deg @Citigomannen, men det virker veldig rart at det skal fosse inn vann på passasjersiden. I alle fall bokstavlig. Og merkelig hvis det plutselig har begynt... Det var nesten slik at man kunne mistenke at det har rustet hull mot hjulbrønnen foran 🤨. Mulig at et tett dren kan føre til opphopning av vann og etterhvert oversvømmelse inn i kupeen, men da må det stå vann, f.eks foran torpedoveggen der som ventilasjonsinntaket er. Dren fra dette området mener jeg kommer ut mellom framskjermene og innerskjermene og er muligens ikke direkte synlig ved første øyekast.  Nå nevner du ikke om hvor gammel bilen er og kjørelengde, og heller ikke om det er bensin eller elektrisk. Hvis det er bensinmotor, kan det da være kjølevæske du har fått inni fotbrønnen? Har du sjekket om det er vått under dashbordet eller bak hanskerommet? Det er vel der varmeregisteret ligger. Kjølevæske vil i tilfelle avgi  en spesiell lukt inni bilen. Sjekk kjølevæskenivået! Jeg har også hørt om frontvindu som har lekket (da sikkert i pakning mot karroseriet i nedre kant eller på sidene ned mot hjørnet). Lykke til i jakta, og sjekk gjerne info andre steder. Vannets veier er ikke så lett å finne.
    • Det ser ut som om dreneringskanalene er tette, det fosser inn vann på passasjersiden foran på min Citigo når det regner. Noen gode råd for å få staket opp eller renset på annet vis? 
    • Etter siste oppdatering opplever jeg at korteste rute tolkes ekstremt bokstavelig. Navigasjonsystemet – Columbus – vil forsøke å sende meg inn i boligstrøk med 30 km/t, fartsdumper og gjennomkjøring forbudt, for å korte inn distansen med bokstavelig talt noen få meter over en distanse på flere km. Er jeg bare veldig uheldig med lokale kartutsnitt, eller er det flere som opplever dette?  (Strekningen er kjent, og jeg legger inn mål bare for å ha en noenlunde nøyaktig ankomst å oppgi. Jeg har ikke opplevd dette tidligere på samme strekning, før versjon 2023/2024.)
  • Andre nye emner

• Andre nye innlegg

• Opprett ny...