Gå til innhold
OddE

Bestille Skoda Kodiaq


Anbefalte innlegg

Hei igjen og takk for nyttige svar! 

Jeg gjorde et forsøk i går på å sende ut en prisforespørsel til fem forhandlere  etter lunsj i går- min lokale i byen, en i nabobyen og tre på andre siden av fjella (hvor jeg har familien og godt tenkes kan flytte til innen 2-3-4- år. 

Så langt har jeg fått prisoverslag fra 3 av 5, hvorav min lokale er en av de to som ikke klarte å svare  samme dag. Skal ikke klandre dem for det enda, de kan ha gode grunner for å ikke sitte klare og svare innen 3 timer slik de andre fikk til. Det som var interessant var at to av mine fjern-forhandlere har gitt tilbakemelding om at intern møller-policy tilsier at kundens lokale forhandler skal være den som skal være i stand til å gi det beste tilbudet/høyest rabatt. Forhandleren i nabobyen nevnte ikke dette, men skrev at han ikke ville havne i klinsj med min lokale forhandler. Han ga likevel et tilbud. Det må nevnes at min lokale forhandler faktisk ikke er en møller-foretning.

Jeg kan forstå at det kan bli sure miner internt i møller om en forretning underbyr kundens lokale forhandler og "stjeler" et salg. Likevel må det vel være opp til kunden å kunne si at en har sine private grunner til å ikke handle lokalt.

Uansett kan dette hende løser seg godt. Hos den ene av mine fjernforhandlere tror jeg tonen er i ferd med å endres da jeg pekte på at jeg opprinnelig var sambygding, og at det var stor sannsynlighet for at jeg ville komme til å falle under lokalparaplyen innen rimelig tid. Da kan det tenkes at policy-snakket avtar.

Jeg kan heller ikke avskrive min lokale forhandler, og det er en god grunn til at jeg ikke vil nevne firmanavn eller byer/steder her. Jeg har ikke handlet med noen av forhandlerne jeg har kontaktet tidligere, og har således ikke noe på dem - det hadde blitt en urettferdig sverting. Blir spennende å se tilbud fra min lokale opp mot det jeg nå har fått og hva det er verdt å forhandle videre på.

@Superb lll - det er en han som stilte spørsmålet, men takk for at du ikke er forutinntatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ov3 jeg har brent meg på å skrive han i et annet forum som definitivt var en hun, så den forsøker jeg ikke å ramle uti med begge beina en gang til, hehe ;) 

 

Når du i tillegg vurderer å flytte tilbake til dine hjemlige trakter så hadde jeg nok ikke vært i tvil om hvor jeg ville ha handlet, noe tips har du fått av oss, så får vi håpe at noen av dem har hjulpet deg litt videre og ikke bare forvirret deg mer, alt er skrevet i den beste mening i hvert fall :)

Flott om du følger opp med å fortelle hvor du ender opp med å kjøpe bil, og ikke minst hvordan bilen kommer til å bli tilslutt.

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei og velkommen til forumet @Nissemainn :) 

 

Joda, det er flere som har bestilt seg Kodiaq her på forumet, se litt igjennom disse trådene her,

http://www.skodaforum.no/forum/23-kodiaq/

 

Har du valgt 4x4 i tillegg på den du har bestilt?

Og utstyrsmessig da, har du lagt på noen mer enn hva Style utgaven allerede har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2017 den 22.48, Superb lll skrev:

Hei og velkommen til forumet @Nissemainn :) 

 

Joda, det er flere som har bestilt seg Kodiaq her på forumet, se litt igjennom disse trådene her,

http://www.skodaforum.no/forum/23-kodiaq/

 

Har du valgt 4x4 i tillegg på den du har bestilt?

Og utstyrsmessig da, har du lagt på noen mer enn hva Style utgaven allerede har?

 

På 25.1.2017 den 21.27, Nissemainn skrev:

Noen flere som har bestillt? Det gledes i allefall til Mai-Juni. 190hk style da?

IMG_0030.PNG

190hk kommer bare i 4x4, har webasto, krok, ryggekamera+ noe småtteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...