Gå til innhold
OddE

Planer om å bestille Kodiaq?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har konkrete planer om å bestille Kodiaq?

I så fall:

1 Bestiller du med en gang prisene kommer og bestilling blir mulig?

2 Bestiller du først etter prøvekjøring i mars?

Selv tror jeg nok at jeg MÅ prøvekjøre først

Skrevet

Alt. 2. MÅ prøvekjøre først. Kjenne forskjellen på diesel og bensin. Og alt det andre også forresten  :D

Ja og PS! Kun 1 år siden sist bilkjøp så jeg er vel kanskje et godt stykke unna å være en potensiell kjøper med det første..

Skrevet

Kan vel ikke bestille en slik jeg, for da blir jo brukernavnet helt feil............ ;) 

 

Den kan absolutt være interessant, men ikke uprøvd. Vil ikke ende opp med et type «duvende slagskip», så den skal prøves før en evt. går videre i prosessen.

Er så fornøyd med kjøreegenskapene på min Superb og da spes DCC i sport-modus, der har den stått «limt fast» siden vi kjøpte bilen og der vil den fortsette å stå også. Ellers så synes jeg at den blir altfor myk og duvende, går greit i normal på type E6, men bortsett fra den type vei, så er det kun sport-modus som gjelder for vår del.

Hadde tidligere en Nissan Qashqai +2 og det er egentlig den opplevelsen jeg ikke vil ha igjen, så derfor må Kodiaq prøves først for min del.

Neste ting på lista for min del er jo selvfølgelig prisen, et evt valg av motor er allerede klart for min del, det ville vært 2,0/180hk TSi, DSG 7, 4x4 i høyest mulig utstyrsgrad. Helst L&K, men det vet jeg ikke om blir tilgjengelig, så da ender det vel evt. med Style med en del ekstra utstyrspakker og litt annet utstyr ved siden av :) 

 

Hva tenker dere andre om evt. valg av motor, 4x4, utstyrsgrad, etc.?

Skrevet
27 minutter siden, Superb lll skrev:

Kan vel ikke bestille en slik jeg, for da blir jo brukernavnet helt feil............ ;) 

Nu vell.. med to trykk i admin panelet så har jeg endret brukernavnet ditt til Kodiaq :D

Den er for min del kun aktuell med 4x4 og helst DSG.. så da er det liksom ikke mange valg igjen.

Man har ho den evige diskusjonen om diesel eller bensin...

Samtidig hater jeg ribba nybiler, jeg må ha ALT av utstyr.

Skrevet

Vet for min del ikke helt om jeg trenger firehjulstrekk. Men.... vil det ikke være litt for galt/upassende å kjøre stor SUV med forhjulstrekk??

Har aldri hatt SUV før heller. Det er mykje som må prøves først!!

Skrevet
9 timer siden, Tor2r skrev:

Nu vell.. med to trykk i admin panelet så har jeg endret brukernavnet ditt til Kodiaq :D

Den er for min del kun aktuell med 4x4 og helst DSG.. så da er det liksom ikke mange valg igjen.

Man har ho den evige diskusjonen om diesel eller bensin...

Samtidig hater jeg ribba nybiler, jeg må ha ALT av utstyr.

Hehe, heter nok Superb lll en god stund til @Tor2r :) 

Jeg er helt enig med deg, skal en ha en slik bil så er det med 4x4, jeg kunne gjerne klart meg uten DSG jeg for min del, men for den motoren jeg ønsker så er det dessverre ikke et alternativ. For diesel er helt utelukket for min del, den saken er helt klar.

Utstyrsmessig så er vi nok helt enige, men i følge selgeren jeg har snakket med så er det kun Style utgaven som er tilgjengelig, men de vet ikke noe særlig om utstyrsnivået i den enda, ei heller hvilke tillegs-pakker og annet ekstra utstyr som det vil være muligheter for å bestille.

En kan vel konfigurere en bil på de Tsjekkiske nettsidene (som er de mest oppdaterte og utfyllende), men der sliter sliter jeg med språket gitt, og på slike tekniske ting så er jo Google Transkate stort sett ubrukelig. 

 

Så en får bite tenna sammen og smøre på med en hel «bøtte» med tålmodighet (som jeg definitivt ikke har), og bare vente til de norske nettsidene til Skoda blir oppdatert og priser tilgjengelig............

Det har jo tatt tid med Superb Sportline også, de har vært tilgjengelig i prislistene på nettsidene en stund, men det har jo ikke vært mulig å hverken se Sportline i brosjyrer eller i konfiguratoren, men hvordan det er i dag vet jeg ikke. For Superb Sportline er heller ikke et alternativ for min del, der er det kun L&K som gjelder.

Skrevet
10 timer siden, OddE skrev:

Vet for min del ikke helt om jeg trenger firehjulstrekk. Men.... vil det ikke være litt for galt/upassende å kjøre stor SUV med forhjulstrekk??

Har aldri hatt SUV før heller. Det er mykje som må prøves først!!

Helt enig med deg her @OddE :) 

Jeg har nok heller ikke det største behovet for 4x4, og i om så er så er det kun et få tall ganger i løpet av vintersesongen. Men jeg har hatt Nissan Qashqai +2 med 2,0/140hk bensinmotor uten 4x4, og har vel aldri følt meg dummere enn når den bilen med høy bakkeklaring ikke kommer igjennom en brøytekant med slaps og litt kram snø på første forsøk og måtte rygge og gjøre 2 forsøk til før det lykkes. Naboen min som kjørte en senket Audi S4 Quattro kjørte bare rett igjennom og lo.........

Det har mye med annenhånds/innbytte verdien på bilen å gjøre også, for en 4x4 holder seg betraktelig bedre i pris og er mye enklere å selge/bytte inn, enn en bil som en nesten får følelse av at den har mangler når den er uten 4x4 i følge selgere.

Så en utgave med 4x4 er virkelig verdt investeringen, for det får en igjen i etterkant, og i tillegg så er det jo en vesentlig bedre fremkommelighet med 4x4 enn bare fwd, det er det ingen som helst tvil om.

Det eneste jeg synes er synd med Kodiaq 4x4 utgavene er at de ikke har det samme «betjenings-hjulet» i dashbordet som den nye VW Tiguan har når det gjelder 4x4, det ser i hvert fall ut på papiret som en vesentlig bedre løsning. Se skjermbilde hentet fra VW Tiguan brosjyren,

Skjermbilde 2016-10-23 kl. 10.08.15.png

 

 

 

 

Skrevet

Altså mye eller lite utstyr kommer jo veldig an på hvilke krav/behov en har, det er mye en kan føle at en er «nødt» til å ha med, men det finnes jo også en del ting som er «kjekt» å ha og igjen noe som er helt unødig. Så der har vi nok alle forskjellige preferanser for hvor våre behov/krav og ønsker er.........

Jeg har en Superb 2016 Style utgave som jeg har lagt på utstyrspakker og annet ekstra utstyr for godt over 40.000,- og da har jeg fremdeles store mangler i utstyrslista i forhold til hva en L&K utgave har (metallic lakk og vinterhjul kommer da også i tillegg til den summen). Men det ble likevel slik mitt valg endte opp, fordi jeg ikke liker det brune skinnet i L&K, og når jeg bestilte min bil så var det dessverre ikke sort skinn tilgjengelig på L&K utgaven.

Utstyrsmessig så skal jeg forsøke å sette inn to bilder av hvordan det er på Superb for Style vs L&K,

Skjermbilde 2016-10-23 kl. 14.30.17.png

Skjermbilde 2016-10-23 kl. 14.38.17.png

 

 

 

Skrevet

Alternativ 1 for meg. 

Venter spent på prisingen, som eventuelt vil være det eneste hinderet. Jeg er ute etter 7-seter,  og skoda kan ikke være feil. Tror jeg. 

Aldri kjøpt ny bil, men de fleste bilene jeg har kjøpt har vært kjøpt uten prøvekjøring. Så akkurat det er jeg ikke så bekymret for. :)

Skrevet

Hei og velkommen @Nomi :) 

 

Det var akkurat det da, hva er det som evt. er feil eller riktig for den enkelte........?

Altså Skoda har virkelig overrasket meg i positiv retning, og jeg vil tro at Kodiaq også vil bli en meget bra bil. MEN om det er den rette Skodaen for hver enkelt eller meg er jo noe helt annet.

Jeg hadde egentlig lyst på en litt høyere bil med bensinmotor når jeg skulle kjøpe bil i vinter, den som tiltalte meg mest med tanke på utstyr, motorisering og utseende var Nissan X-Trail. Kvalitetsmessig så er det helt sikkert en flott bil, men du verden for (i mine øyne) dårlige kjøreegenskaper. Den duver og legger seg over i svinger, har ikke bremser som passer til bilen, en utrolig simpel løsning med tanke på tildekningen av lasterom, m.m. Så den er jeg virkelig glad for at jeg ikke gjorde noe med før jeg hadde prøvet den. Selv om det helt sikkert er en bil med mange kvaliteter og gode egenskaper ellers.

Sier ikke at det er tilfelle med Kodiaq, men når noe koster så mange penger så vil i hvert fall jeg være helt sikker på at det er den rette bilen for mine behov før jeg evt. bestiller en.

Greit med mange gode omtaler og gode resultater i tester, men det er det mange andre biler som har fått også, uten at jeg liker dem av den grunn og dermed heller ikke deler den positivitet som noen journalister da har omtalt en del biler. Hjelper ikke med (på papiret) god kvalitet, når bilen ligner en «kjønnsløs tuppervare boks» med null kjøreglede, og de er det dessverre altfor mange av. (i mine øyne) Der overrasket i hvert fall Skoda meg stort, men det kommer selvfølgelig an på øya som ser, og hvilke egenskaper en er ute etter. Selv om en del ikke er enige i det igjen, så en bil for alle finnes nok ikke..........

 

Så min konklusjon er i hvert fall at jeg aldri kommer til å kjøpe noe som helst uprøvd, men det er igjen heller ingen fasit for andre enn meg selv selvfølgelig :) 

Skrevet

Ja blir interessant å se hvordan det blir med utstyr her også, hvor mye som blir standard med Style pakken osv.

Når jeg har handlet biler har jeg alltid kjøpt den med mest utstyr uansett mitt behov. Liker duppeditter, dingser, tekniske ting tangerier osv :D

Litt offtopic jeg nå, men enig med deg @Superb lll, X-trail var skuffende

Meeeen, tilbake til Kodiaq. @Nomi her får du en 7 seter med relativt grei plass i bagasjerommet selv med setene oppe. 

Enig @OddE, stor SUV skal ha 4x4 uansett om den største utfordringen er en dårlig brøytet parkeringsplass ;)

Skrevet

Jeg hadde en Audi A3 sportback som jeg skulle bytte ut for noen år tilbake. Trålet gjennom det meste av tester, prøvekjørte et par modeller (focus, c-klasse, a4) og endte opp med en usett skoda octavia som ble hentet fra Bergen. :)

Dette var en 2011-modell 1.6tdi med dsg. Med helt ok utstyrsnivå. Jeg har alltid hatt et ønske om å kjøpe en bil med masse utstyr og det ønsket fikk jeg oppfylt i februar i år når jeg byttet ut octaviaen med en bmw 320i xdrive med m-sport pakken og ellers det meste av utstyr. Jeg er kjempefornøyd med bilen men lengter tilbake til Skoda-fornuften med de gode løsningene. :)

Jeg trenger ikke 7-seter med to barn, men tenker det kan være en bonus sånn at besteforeldre kam være med på turer og eventuelt venner av barna. 

Tilbake til dette med prøvekjøring så synes jeg uansett det blir "feil" i mine øyne så fremt det ikke er samme oppsett (farge, motor, girkasse, utstyrsnivå) på bilen en prøvekjører som den man skal kjøpe. 

Skrevet
7 timer siden, Nomi skrev:

Jeg hadde en Audi A3 sportback som jeg skulle bytte ut for noen år tilbake. Trålet gjennom det meste av tester, prøvekjørte et par modeller (focus, c-klasse, a4) og endte opp med en usett skoda octavia som ble hentet fra Bergen. :)

Dette var en 2011-modell 1.6tdi med dsg. Med helt ok utstyrsnivå. Jeg har alltid hatt et ønske om å kjøpe en bil med masse utstyr og det ønsket fikk jeg oppfylt i februar i år når jeg byttet ut octaviaen med en bmw 320i xdrive med m-sport pakken og ellers det meste av utstyr. Jeg er kjempefornøyd med bilen men lengter tilbake til Skoda-fornuften med de gode løsningene. :)

Jeg trenger ikke 7-seter med to barn, men tenker det kan være en bonus sånn at besteforeldre kam være med på turer og eventuelt venner av barna. 

Tilbake til dette med prøvekjøring så synes jeg uansett det blir "feil" i mine øyne så fremt det ikke er samme oppsett (farge, motor, girkasse, utstyrsnivå) på bilen en prøvekjører som den man skal kjøpe. 

Akkurat det punktet du skrev her @Nomi (med uthevet skrift) er for meg så viktig at det kan ikke jeg la være før jeg evt. bestiller en ny bil. Jeg har siden 2001 hatt 7 fabrikknye biler, og samtlige av dem har jeg prøvet ut før jeg har bestilt.

For det er flere ting jeg vil skal passe før jeg bestemmer meg, før min nåværende 2016 Superb st.vogn, så hadde jeg en VW Golf 1,4/140 TSI DSG 7 st.vogn 2014 modell, som jeg også hadde bestilt helt ny. Jeg trålet igjennom tester og fant på papiret flere som jeg synes kunne vært interessante, og hadde jeg valgt den første og beste etter hva journalister og andre uttalte seg på div. fora, så hadde jeg gått på en gedigen smell. Jeg trengte en st.vogn med merkbart bedre plass enn hva min Golf hadde, og de er det jo flere av på papiret, men i praksis så er det jo noe helt annet. For det handler om hvordan de utnytter plassen, og hva de gjør ut av det. Jeg vurderte lenge en BMW 5 serie, som er merkbart større enn Golf, men total plass innvendig og i lasterom var jo noe helt annet enn hva en skulle tenkt seg. Et panser som tar mye av totallengden, gjør at det blir kun noen få cm større beinplass bak og lasterommet er jo heller mindre enn hva Golfen hadde. Og det gjentar seg med mange andre biler også (uten å ramse de opp nå), det var først når en tittet nærmere på Superb en virkelig så hvordan en kan utnytte plassen. Et gedigent lasterom og en bakseteplass de fleste andre produsenter bare kan drømme om. Det er flere som har like store/lange biler, men de har bare ikke den samme plassen. 

Jeg har ikke kunnet prøvekjøre den utgaven jeg bestilte, for de fleste forhandlere har kun dieselmotor og det er helt uaktuelt for min del. Men jeg fikk prøvet hvordan den var ellers, med tanke kjørekomfort, støynivå, utstyrsnivå, hvordan setene er å sitte i, hvordan plassen er utnyttet, etc, og her sitter jeg med en del andre behov/krav som er viktige for meg enn hva en del journalister skriver om.

Så prøvekjøring er for meg helt vesentlig for hva jeg skal velge.

Forhandleren jeg handlet av hadde en Superb 2,0/190hk TDi, DSG 6, 4x4, L&K, med Quarts Grey Metallic og brunt skinn innvendig. Jeg prøvet den og likte den godt, men når det kom til min bestilling så endte jeg med 1,8/180hk TSi, DSG 7, fwd, Style, med Moon White Metallic og grå Alcantara/del skinn seter, så det er vel så motsatt av demo bilen som det går an å komme. Men likevel så fikk jeg den bilen jeg ville ha, pga den bilen jeg prøvde.

Så selv om journalister synes at, Avensis, Mondeo, Passat, Mazda 6 etc kan være meget gode alternativer, så deler jeg ikke den erfaringen med dem etter mine egne preferanser, og da hadde jeg blitt skuffet om jeg bare bestilte en av dem basert på bilder og andres uttalelser.

Men selvfølgelig så er det kun en fasit for meg selv dette her, men en så stor «investering» som en bil faktisk er, så har ikke jeg økonomi til å bestille feil. Så dermed er jeg nødt til å vente til Kodiaq er på plass hos norske forhandlere før jeg evt. velger å kjøpe/bestille en. Kanskje jeg ender opp med en pent brukt Superb 2,0/280hk TSi 4x4 i stedet, fordi den passer bedre til mine behov, enn hva en Kodiaq gjør, men det gjenstår jo å se........... :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
    • Litt sent svar... Har hatt to stk type III hvor sirkulasjonspumpa er defekt. Denne sitter under innerskjermen høyre side ved siden av Webastoen. Kjøpte begge på Autodoc. Hjelper ikke å slette feilkode på denne, den må "låses" opp på en feilkodeleser som takler det.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...