Gå til innhold
AnneLi

Levering av Kodiaq til Norge


Anbefalte innlegg

3 timer siden, Vandreren skrev:

Jeg bestilte 190 HK Style med det meste av utstyr 19 desember men har ikke hørt noe enda.

Hvilken dato bestilte du?

Jeg bestilte 14. desember. Jeg fikk dette litt tilfeldig servert da jeg var innom Skoda for service på dagens bil (Octavia).

Endret av Grinaldo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av årsakene til at @Vandreren ikke har hørt noe enda, kan kanskje være at det er ventetid på noe av det utstyret du har valgt. Bare f.eks. med eller uten hengerfeste kan bety forskjeller på uker/mnd i levering. Og selvfølgelig tilsvarende med annet utstyr, motor, drivverk, etc.

 

For none mnd siden så forhørte jeg meg om ny Superb med to forskjellige motorer

  • 2,0/220hk TSi L&K DSG 6
  • 2,0/190hk TDi L&K 4x4 DSG 6

Bensin utgaven var det 3-4 mnd levering på, mens diesel utgaven var det ca 9 mnd leveringstid på. Det som utgjorde forskjellen var 4x4, for uten 4x4 så var det ca 3-4 mnd for den også. Og når jeg bestilte den Superben jeg har i dag, så var det betraktelig lengre vente tid på L&K enn det var på Style med mange utstyrspakker og annet ekstra utstyr, fordi noe av det som er standard på L&K var det ventetid på og det var utstyr som ikke kune bestilles på en Style utgave.

 

Så det kan kun være småting som utgjør forskjellige produksjonsdatoer, men også at du har bestilt 5 dager etter @Grinaldo og mange har bestilt bil i mellomtiden, for dette er en populær bil over hele Europa og Norge står ikke øverst i produksjons -eller leveringskøen..............

 

Håper du hører noe snart du også @Vandreren, lykke til :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg vet at elektrisk regulerbart førersete med preinnstillinger var en funksjon som hadde forsinket produksjonsstart i forhold til standard sete.

Jeg har hele tiden tatt høyde for at det blir levering i juni/juli men håper selvsagt at det ikke blir mye senere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vandreren skrev:

Takk!

Jeg vet at elektrisk regulerbart førersete med preinnstillinger var en funksjon som hadde forsinket produksjonsstart i forhold til standard sete.

Jeg har hele tiden tatt høyde for at det blir levering i juni/juli men håper selvsagt at det ikke blir mye senere enn det.

Det var ikke mye på den lista over ekstrautstyr jeg ikke bestilte, for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, January 12, 2017 den 11.50, Grinaldo skrev:

Jeg bestilte som en av de aller første en 2,0 TDI 190 hk med masse utstyr. Jeg har nå fått foreløpig leveringsdato i begynnelsen av juni (produksjon tidlig i mai). Nå håper jeg at dette holder slik at vi får den før ferien.

Jeg bestilte 190 hk Style 4x4 DSG den 18 des, men har ikke hørt noe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Vandreren og @Quattrokid har dere ringt og snakket med selgeren deres om noen oppdateringer da?

 

Jeg fikk ofte oppdateringer fra selgeren jeg kjøpte bilen min av, men det er også fordi jeg kjenner ham veldig godt. Slik har de som regel ikke muligheter til å følge opp alle kjøpere for enhver ting som skjer under produksjonslinja, for dere er nok ikke de eneste som har bestilt bil de siste mnd og ønsker oppdateringer........

Om dere ikke alt har gjort det, ta en tlf (eller mail) og spør selgeren direkte, kanskje dere får gode nyheter......... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det folk som skal lease her da? Fikk tilbud på Kodiaq 2.0 TDI DSG 2wd style med litt ekstra knask, totalverdi 514000 og månedspris på 5879 og 64340 i innskudd. Synes både månedspris og innskudd var noe i overkant da jeg kan få Volvo xc60 med d4 motor og automat til 5770 uten innskudd. Det er riktignok ikke like god plass i Volvoen men kjørekomforten er i allefall der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Superb lll said:

@Vandreren og @Quattrokid har dere ringt og snakket med selgeren deres om noen oppdateringer da?

 

Jeg fikk ofte oppdateringer fra selgeren jeg kjøpte bilen min av, men det er også fordi jeg kjenner ham veldig godt. Slik har de som regel ikke muligheter til å følge opp alle kjøpere for enhver ting som skjer under produksjonslinja, for dere er nok ikke de eneste som har bestilt bil de siste mnd og ønsker oppdateringer........

Om dere ikke alt har gjort det, ta en tlf (eller mail) og spør selgeren direkte, kanskje dere får gode nyheter......... :) 

For meg er det ikke så viktig når den kommer, bare den kommer :-)
Jeg har en Tiguan i dag som jeg er veldig fornøyd med og som jeg skal selge når det nærmer seg tiden for levering. Jeg hadde nesten kjøpt en ny Tiguan da Kodiaq dukket opp så VW-selgeren var ikke så glad men jeg føler at jeg har gjort noe riktig. Det er forøvrig første gang i livet jeg kjøper ny bil, det kan også tenkes at det blir den siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Superb lll said:

En av årsakene til at @Vandreren ikke har hørt noe enda, kan kanskje være at det er ventetid på noe av det utstyret du har valgt. Bare f.eks. med eller uten hengerfeste kan bety forskjeller på uker/mnd i levering. Og selvfølgelig tilsvarende med annet utstyr, motor, drivverk, etc.

 

For none mnd siden så forhørte jeg meg om ny Superb med to forskjellige motorer

  • 2,0/220hk TSi L&K DSG 6
  • 2,0/190hk TDi L&K 4x4 DSG 6

Bensin utgaven var det 3-4 mnd levering på, mens diesel utgaven var det ca 9 mnd leveringstid på. Det som utgjorde forskjellen var 4x4, for uten 4x4 så var det ca 3-4 mnd for den også. Og når jeg bestilte den Superben jeg har i dag, så var det betraktelig lengre vente tid på L&K enn det var på Style med mange utstyrspakker og annet ekstra utstyr, fordi noe av det som er standard på L&K var det ventetid på og det var utstyr som ikke kune bestilles på en Style utgave.

 

Så det kan kun være småting som utgjør forskjellige produksjonsdatoer, men også at du har bestilt 5 dager etter @Grinaldo og mange har bestilt bil i mellomtiden, for dette er en populær bil over hele Europa og Norge står ikke øverst i produksjons -eller leveringskøen..............

 

Håper du hører noe snart du også @Vandreren, lykke til :) 

 

Vet ikke om det gjelder for alle biler med alle typer ekstrautstyr. Denne utgaven av Superben

  • 2,0/190hk TDi L&K 4x4 DSG 6

hadde i november en leveringstid på 3-4 mnd. Det var inkludert panoramatak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, SkodaZZ17 skrev:

Vet ikke om det gjelder for alle biler med alle typer ekstrautstyr. Denne utgaven av Superben

  • 2,0/190hk TDi L&K 4x4 DSG 6

hadde i november en leveringstid på 3-4 mnd. Det var inkludert panoramatak. 

Jeg forhørte meg om dette i slutten av August eller begynnelsen av September, så det er som nevnt noen mnd siden. Men jeg har lest om lang leveringstid på 2,0/190 4x4 L&K utgaven flere andre steder i ettertid også, for noen vurderte denne versjonen istedenfor Sportline som det også var noen mnd ventetid på den gangen jeg leste om dette. Men da var det kortere ventetid på Sportline, enn hva det var på L&K med denne motoren og 4x4. Men det var hva jeg leste, om det er helt reelt vet jeg ikke.........

Hva situasjonen er i dag vet jeg ikke, det eneste jeg har blitt fortalt av selgeren jeg har kontakt med tidligere, er at Norge er et stykke ned på prioriteringslista, fordi vi selger vesentlig mindre biler her enn i andre Europeiske land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 15.3.2017 den 8.58, Arooo skrev:

Hva var flaskehalsen for din bil?

Min var el. seter på førersiden, har fått produksjonsuke 13.

Bestilte rundt 18/12 og de har ikke hørt noe om produksjonsuke enda, det første som ble antydet om levering var april/mai så var det før 17. Mai så blir spennende å se den kommende uken. Litt frustrerende å ikke høre noe i grunnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...