Gå til innhold
loovmo

lovmoos Superb Sportline 2.0 TDI 150hk DSG


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :) Her kommer en liten tråd om min Superb Sportline. Som overskriften sier, så er den av fargen rød. 150TDI DSG er motor og girvalget, så da er det ikke 4x4, men det behovet har jeg heller ikke xD Ellers av utstyr utenom det som er standard er det hengerfeste, el passasjerstol, sportsstyring, el bakluke, Canton Soundsystem, traffikskilt gjenkjenning, vinterpakke med webasto, baksetevarme å delingsnett. Pluss noe mer jeg ikke husker i farten :) Vinterhjulene er av merket Zito, 18x8,5" et35 med 225/45.18 Nokian Hakka8, kler bilen veldig godt synes jeg i allefall :D 

Planer har jeg jo å selvsagt9_9 Veldig lyst og bygge om eksos, så jeg får det istede for pyntelist bak, 20" sommerfelger, led i kurve/tåkelys, har planer om senk, men tror jeg dropper det da den egentlig er lav nok med sportsunderstellet. Utover det så er det jo ikke all verden og gjøre da, men så fort det blir tilgjengelig så skal jeg få tak i samme type solskjerming som jeg hadde på min Octavia 3, heldekkende netting på alle ruter bak b stolpe. Lurer også på å få tonet vinduene foran, så det blir likt som bak :) 

Ellers er jeg strålende fornøyd, kanontøft interiør og veldig gode stoler, så her gleder jeg meg stort til å fortsette å sitte å kose meg :) 

IMG_0675.JPG

Skrevet

Hei og velkommen @loovmo :) 

Gratulerer med ny flott bil :)

Var det lang vente/leveringstid på Sportline utgaven du bestilte deg?

Ser ut til at du har plukket deg ut en fin versjon, og har satt den sammen med enda litt mer ekstrautstyr.  Har du fått sammenlignet hvordan den er med tanke på sportsunderstellet, og en Superb med DCC i sport modus?

Eksos med et løp på hver side hadde jo blitt sprekt da, det er jo egentlig noe jeg faktisk synes ta en Sportline burde hatt fra fabrikk om jeg skulle være helt ærlig. Spreke felger som også passer godt bilen :) 

Håper du blir like fornøyd med denne som jeg er med den jeg har, ikke noe feil i det hele tatt etter 9 mnd og 20.000km, men jeg har kun en litt oppjustert Style versjon, og det er fordi jeg ikke var så begeistret for det brune skinninteriøret som var eneste alternativ når jeg bestilte min bil først i februar mnd.......  :) 

Skrevet

Hei og velkommen til forumet!

Veldig fin bil med sprekt fargevalg! Noe som jeg tipper mange liker, men ikke tør å velge :) Enig med deg ang grøfte/tåkelys... skremmende att Skoda enda ikke har klart å putte inn annet enn vanlig halogen der. Personlig har jeg prøvd diverse xenon-KIT og LED av ymse kvalitet på bilene jeg har hatt, og etter x antall brente motstander, pærer med dårlig lys så valgte jeg på min superb å sette innhalogen med xenonlook... Valgte disse: http://www.xenonkungen.no/no/halogen-parer/xenonlook-4700k/h7-xenonlook-4700k.html og har dem på begge bilene hjemme her nå, og er svært fornøyd! Solfilm på siderutene foran er nok også noe jeg hadde gjort asap på denne bilen da den atpå til har svarte detaljer, så dette hadde virkelig gjort seg! 

Eksos er vel noe som kanskje er litt er kostbar sak? Uten att jeg har sjekket det opp, men tøft er det B|

20", eksos, mørke ruter og atpå til en anelse senk så hadde vel bilen blitt rett og slett rå! Har selv også tenkt på 20" felger til våren, men ikke helt klart å bestemme meg for hvilke felger enda....

Uansett gratulerer med flott bil, så får vi håpe det kommer løpende oppdateringer i denne tråden dersom du gjør endringer på bilen! 

Skrevet

Velkommen @loovmo og gratulerer med snasen bil :D

Er selv stor fan av solfilm, særlig i kombinasjon med mørke/sorte lister rundt vinduer. Liker ikke krom egentlig. 

20" + litt senk hadde sikkert gjort seg. Dessverre bor jeg selv et sted hvor slikt oppsett er galskap :D

Hold oss gjerne oppdatert med endringer du gjør!

Skrevet
På 31.12.2016 den 9.17, Superb lll skrev:

Hei og velkommen @loovmo :) 

Gratulerer med ny flott bil :)

Var det lang vente/leveringstid på Sportline utgaven du bestilte deg?

Ser ut til at du har plukket deg ut en fin versjon, og har satt den sammen med enda litt mer ekstrautstyr.  Har du fått sammenlignet hvordan den er med tanke på sportsunderstellet, og en Superb med DCC i sport modus?

Eksos med et løp på hver side hadde jo blitt sprekt da, det er jo egentlig noe jeg faktisk synes ta en Sportline burde hatt fra fabrikk om jeg skulle være helt ærlig. Spreke felger som også passer godt bilen :) 

Håper du blir like fornøyd med denne som jeg er med den jeg har, ikke noe feil i det hele tatt etter 9 mnd og 20.000km, men jeg har kun en litt oppjustert Style versjon, og det er fordi jeg ikke var så begeistret for det brune skinninteriøret som var eneste alternativ når jeg bestilte min bil først i februar mnd.......  :) 

Takk for det :) 

Bestilte 12 August, så ble vel ca 4mnd fra jeg bestilte til den sto hos oss på jobb :) 

Har jo prøvd å plukke med det mest nødvendige i allefall, og bl.a ting som egner seg veldig godt for salg den dagen den skal selges. Har ikke fått testet hvordan forskjellen er, men synes den er veldig god å kjøre, men nå liker jeg stivere biler, hadde sportsunderstell på Octavia'n jeg hadde, å skal aldri ha uten mer :D 

Ja, eksos burde absolutt være levert på sportline som standard. I mine øyne er en Sportline en Octavia RS, men i superb utførelse, å da skulle slik som eksos vært på stell :P 

Det er godt og høre! Er så langt veldig fornøyd, og gleder meg til og få på skiltene for så å begynne å bruke den litt mer som min egen :D Regner med det blir i morgen eller neste dag :) 

På 31.12.2016 den 10.25, Salcin skrev:

Hei og velkommen til forumet!

Veldig fin bil med sprekt fargevalg! Noe som jeg tipper mange liker, men ikke tør å velge :) Enig med deg ang grøfte/tåkelys... skremmende att Skoda enda ikke har klart å putte inn annet enn vanlig halogen der. Personlig har jeg prøvd diverse xenon-KIT og LED av ymse kvalitet på bilene jeg har hatt, og etter x antall brente motstander, pærer med dårlig lys så valgte jeg på min superb å sette innhalogen med xenonlook... Valgte disse: http://www.xenonkungen.no/no/halogen-parer/xenonlook-4700k/h7-xenonlook-4700k.html og har dem på begge bilene hjemme her nå, og er svært fornøyd! Solfilm på siderutene foran er nok også noe jeg hadde gjort asap på denne bilen da den atpå til har svarte detaljer, så dette hadde virkelig gjort seg! 

Eksos er vel noe som kanskje er litt er kostbar sak? Uten att jeg har sjekket det opp, men tøft er det B|

20", eksos, mørke ruter og atpå til en anelse senk så hadde vel bilen blitt rett og slett rå! Har selv også tenkt på 20" felger til våren, men ikke helt klart å bestemme meg for hvilke felger enda....

Uansett gratulerer med flott bil, så får vi håpe det kommer løpende oppdateringer i denne tråden dersom du gjør endringer på bilen! 

Takker for det :) 

Nå skal det sies at jeg er veldig glad i og skille meg ut litt, spessielt på bilfronten. Bilinteressen er stor, og det blir da litt "kjedelig" for meg å velge noe "alle andre" har ? 

Ja det er synd, men det kommer vel oppgradering på FL når den tid kommer :) Da Octavia FL og Kodiaq kommer med full led belysning! :) 

Eksos koster vel litt ja, men det må jeg nesten ha ? 20" hjul, å fått tonet framrutene i tillegg, så skal det bli en meget bra bil! Senk er jeg litt usikker på, får se hvordan det blir med 20" først :) 

Takk så mye, skal komme med oppdateringer så fort det skjer noe, men blir vel ikke stort før det nærmer seg sommersko føre ;) Men pærer skal bestilles i dag ?

17 timer siden, Tor2r skrev:

Velkommen @loovmo og gratulerer med snasen bil :D

Er selv stor fan av solfilm, særlig i kombinasjon med mørke/sorte lister rundt vinduer. Liker ikke krom egentlig. 

20" + litt senk hadde sikkert gjort seg. Dessverre bor jeg selv et sted hvor slikt oppsett er galskap :D

Hold oss gjerne oppdatert med endringer du gjør!

Takktakk :) 

Ja, jeg liker det selv også veldig godt ;) Ja jeg er enig der, men det er heldigvis smak å behag :D 

Bor vel strengt tatt på en plass der det egentlig ikke er så veldig gunstig jeg og, men bare må ha 20" i allefall ? senk får jeg se litt på som sagt, da den egentlig ser lav nok ut :) 

oppdateringer kommer så fort det skjer noe!

Skrevet

Ja det blir jo greit å se hvordan den tar seg ut med 20" først. Kanskje det ikke blir nødvendig med senk i det hele tatt... ?

Skrevet
7 timer siden, loovmo skrev:

Takk for det :) 

Bestilte 12 August, så ble vel ca 4mnd fra jeg bestilte til den sto hos oss på jobb :) 

Har jo prøvd å plukke med det mest nødvendige i allefall, og bl.a ting som egner seg veldig godt for salg den dagen den skal selges. Har ikke fått testet hvordan forskjellen er, men synes den er veldig god å kjøre, men nå liker jeg stivere biler, hadde sportsunderstell på Octavia'n jeg hadde, å skal aldri ha uten mer :D 

Ja, eksos burde absolutt være levert på sportline som standard. I mine øyne er en Sportline en Octavia RS, men i superb utførelse, å da skulle slik som eksos vært på stell :P 

Det er godt og høre! Er så langt veldig fornøyd, og gleder meg til og få på skiltene for så å begynne å bruke den litt mer som min egen :D Regner med det blir i morgen eller neste dag :) 

Hehe, forstår veldig godt at det blir bra å få på egne skilter på bilen @loovmo :) 

Ja Sportline har det jo vært litt ventetid på, etter hva jeg har lest diverse steder, men 4 mnd var kanskje ikke så verst for en Sportline likevel? Jeg for min del var utrolig heldig med det meste, jeg bestilte bilen 08.02. og fikk den med skiltene på 21.03., så jeg kan ikke klage i det hele tatt. Vurderte en periode tidligere i høst å bestille en ny i L&K med litt større motor (vurderte da en 2,0/220hk versjon) enn den jeg har, men har foreløpig latt det være, og da var det faktisk snakk om opptil 9 mnd ventetid............

Jeg hadde sportsunderstell på min forrige bil (VW Golf st.vogn mk Vll 2014), og den merket jeg godt at var merkbart stivere (uten at det var ubehagelig på noen som helst måte) enn min Superb med DCC i sportmudus, men nå er det jo en ganske stor forskjell på disse bilene i størrelse og vekt også, og det gjør kanskje litt for hvor «stiv» en bil føles? Vet du noe om sportsunderstell og DCC kan kombineres?

Eksosen burde absolutt ha vært standard på Sportline synes jeg, merkelig at det kun er 2,0/280hk utgaven som har det som standard, for det er vel heller ikke noe en kan velge fra fabrikk på andre motoralternativer etter hva jeg vet?

Den er veldig sprek i Rød, og med sorte detaljer så blir det enda mer sportslig synes jeg, så litt ekstra toning på sidevinduene foran gjør seg absolutt, selv om alle de uniformerte ikke helt mener det samme.......... ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...