Gå til innhold
smurten

Tikobling ISO kontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :)

Har nettopp kjøpt en eldre Skoda Octavia 1,6 bensin classic 2001 modell.

Radio mangler i bilen så jeg har forsøkt å montere inn en ny 3 parts Clarion radio/dvd 1 Din.

Får ikke memory til å fungere, har søkt masse rundt på nettet uten å finne ut av det.

Noen som kan hjelpe meg med å identifisere ledningene på bilde. Har konstant strøm på gul/rød kabel uten tenning på.

Blå/grå og blå/hvit har spenning med tenning på

mvh

Smurten

20170120_213129.jpg

Endret av smurten
Skrevet

Se litt på side 20 i denne linken her: Bruksanvisning, tilkobling Audi/Skoda

Jeg hadde samme problem med samboerens bil, holdt på lenge, og til slutt leste jeg litt i spillerens bruksanvisning, der var løsningen. Vet det ikke er samme spiller som du har, men verdt å prøve koblingen som står beskrevet der iallefall. 

Skrevet

Om du tenker på bytte av rød og gul ledning så er det prøvd. Glemte å nevne at rød/hvit kabel som skal gi 12 volt ikke gir noen ting. Antagelig der problemet ligger. Har sjekket manual vedrørende sikring til radio. Finner ingenting om dette....

Uansett sett . .  hjertlig takk for innspill :)

Skrevet

Mener at radioen skal få strøm mellom jord(brun) og gul/rød til memory funsjonen siden du har strøm på den hele tiden.

Hvordan ser koblingen ut på radioen din?

Skrevet

Skal prøve igjen til helgen. Spilleren er en Clarion NZ502E (tror jeg).

1 Din med skjerm som kommer ut og navigasjon. Får se til helgen. Tar bilde av kontakten på spilleren da.

Takk for svar :)

PMH

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...