Gå til innhold
Core2Duo

Fjerne bagasjeromstildekning/Variabelt bagasjeromsgulv


Anbefalte innlegg

Skrevet

Et kjapt spørsmål til dere. :)

Jeg bestilte meg en bil med automatisk bagasjeluke, og da blir det jo også tvang til automatisk retur av bagasjeromstildekning. Er det mulig å få fjernet denne bagasjeromstildekningen om man har behov for det? Nå er jo bagasjerommet større enn min nåværende Octavia i alle tilfeller, men for at jeg skal få plass til hundeburet i min Octavia som jeg har nå så må jeg ta vekk denne tildekningen. 

Jeg bestilte også variabelt bagasjeromsgulv på Superben. Er det noen andre av dere som har dette? Om det er, er det noen som kan være så snill og ta noen bilder av gulvet i litt forskjellige posisjoner? Blant annet når det er senket, og løftet. Dette er noe av det jeg er spent på om funksjonaliteten er sånn som jeg ser meg for. :) 

Skrevet

Ikke noe problem å fjerne det i det hele tatt, gjort på få sekunder :) 

Har forøvrig måttet bytte ut trekket i min Superb, da det ikke lenger ville rulle seg inn. Det med automatisk tilbaketrekking av lasteromstrekket er noe du kan slå av/på i menyene til bilen. Trekket går halvveis inn om det er noe en har aktivert i menyen.

Skrevet

Høres fint ut! Ble bare plutselig redd for at det ikke var mulig fordi det var automatisk... :D

Skrevet (endret)

Neida, det går så fint. :) 

Bare la det rulle seg helt inn, klem inn den enden av rullen og løft bort hele rullen.

Det samme kan gjøres med rullen til delingsnettet, om du har valgt å ta med det. For det er festet på toppen av bakseteryggen og hindrer den ene halvdelen av baksetet til å kunne legges ned separat. Og så sperrer den rullen litt  for totallengden av lasterommet om en skal slå ned bakseteryggene for å ha med litt lengre kolli.

Endret av Superb lll
Skrevet

Variabelt bagasjerom er en fin praktisk løsning... Dersom man vil ha bil uten lastekant og tilnærmet flatt gulv ved nedfelt baksetete er dette løsningen... Kan også enkelt senke gulvet ned for å få godt med plass! Har også ett lite oppbevaringsrom mellom "gulvene" dersom man har gulvet i øvre posisjon... 

IMG_3136.PNG

IMG_3137.PNG

IMG_3138.PNG

 

Skrevet

Jeg angrer på at jeg ikke valgte dobbelt gulv slik du har gjort @Salcin, det hadde vært praktisk i mange situasjoner.

Er det forresten en vektbegrensning en må passe på om en velger å ha flatt gulv (i øverste posisjon)? Greit å vite om en evt. velger det på neste bil..........

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke, men jeg har da "krabbet" på det og brukt det som vanlig... Så har faktisk ikke peiling.. vet ikke om det kanskje står noe i instruksjonsboka?

Skrevet (endret)

Joda det står i instruksjonsboka, bare lurte på om du husket det @Salcin slik at en slapp å slå opp i den ;) 

Står på side 113, max 75kg, når det står i øverste posisjon.

Skjermbilde 2017-01-26 kl. 18.06.05.png

 

 

Endret av Superb lll
  • 1 år senere...
Skrevet

Noen som vet om det er mulig å ettermontere slikt variabelt bagasjeromsgulv?

Hadde det på forrige Superb, og kunne tekt meg å ha det i 18 Octavia’n...

  • 1 måned senere...
Skrevet

Hei, bestilte ikke dette på min andre bil, noe jeg angret på. Men i følge selger skulle det være fult mulig og ettermontere, men ble aldri til att jeg sjekket pris eller noe...  Men kontakt forhandler så vet de det nok helt sikkert... tipper det ikke er voldsomt skremmende pris heller!

  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...