Gå til innhold
idarhr

Oppgradere til Dab+ Columbus skjerm


Anbefalte innlegg

Hei !

Er på jakt etter å oppgradere min Skoda Superb 2010 3T5 og få Dab+ radio. I bilen står det ein Columbus skjerm. Eg vil ikkje ha noko ekstern klosse på dashboardet og heller ikkje den type antenne som er synlig i frontruta. Er det nokon som har oppgradert fra columbus til Dab+ med skjult dab antenne og kan anbefale noko ? Kva type skjerm er den finaste og mest lik original skjerm. Eller er det ikkje mulig å få tak i original skjerm med dab+ ? Men det må virke med knapper på rattet og ryggesensorer, navigasjon, bluetooth osv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @idarhr

Dension har noen ganske gode løsninger på dette, men det koster jo en del også.

Her er et eksempel på hva som kunne passet din bil: https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/dab-modul-bilspesifikk/gpb1v21

Husk at antenne kommer i tillegg.

Monterte en lignende sak inn i en Audi A6 2006 for å få usb og aux tilkobling. Det funket bra og styre fra den originale radioen. Modulen blir helt skjult. Jeg plasserte min bak hanskerommet, da den skulle kobles inn mellom originalradion og CD-veksleren. 

Mulig det finnes andre løsninger som kan være billigere, men det er dette systemet jeg kjenner til. Mulig noen andre kan komme med andre forslag. Denne modulen har også, tilkobling for telefon og handsfree, noe som jeg regner med du har fra før. Så det blir jo å betale for noen funksjoner som du allerede har.

Og hvis du har tilkobling for telefonen nå, kan en enkel løsning være å laste ned en radio-app?

Håper dette hjalp deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @SimplyClever og Tusen takk for svar.

Ja det koster og det er som du seier, du betaler for noko du har fra før. Men eg er av den typen som heøøer legger ut nokon kroner og får det skikkelig? kunne jo bare kjørt radio app, men eg vil ha alt til å virke når eg treng det, utan å ver avhengig av at eg har meir datatrafikk igjen på mobilen? Tusen takk for tips. Har du nokon erfaring med skjult dab antenne? Eller blei det montert ein synlig antenne i frontrute på den Audien ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...