Gå til innhold
sverrejoh

Skvettlapp + lastekantbeskyttelse 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser det er flere som anbefaler skvettlapper foran + bak, samt lastekantbeskytter. Fant disse på skodabutikken.no. Gjelder Octavia Facelift 2018.

Lastekantbeskytter
Beskyttelsesfolie - skvettlapp
Skvettlapper - bak
Skvettlapper foran

Er det korrekt?

Jeg tenkte først å la forhandler montere og bestille, men det ville koste 3600,-
Ser at delene til sammen koster 1600,-. Det går vel greit å montere det selv?

Endret av sverrejoh
Skrevet
1 time siden, sverrejoh skrev:

Ser det er flere som anbefaler skvettlapper foran + bak, samt lastekantbeskytter. Fant disse på skodabutikken.no. Gjelder Octavia Facelift 2018.

Lastekantbeskytter
Beskyttelsesfolie - skvettlapp
Skvettlapper - bak
Skvettlapper foran

Er det korrekt?

Jeg tenkte først å la forhandler montere og bestille, men det ville koste 3600,-
Ser at delene til sammen koster 1600,-. Det går vel greit å montere det selv?

Nå står det mye info og gode råd i den tråden som@Tor2r linker til her :) 

 

Ser ut til at du har funnet det rette her @sverrejoh:)

Når det gjelder skvettlappene så er de relativt raske å montere, så det er ikke der de største monteringkostnedene ligger, de kommer med lastkantbeskyttelsen. Om du leser i svarene som det blir linket til over her så ser du litt hva det går ut på, men det er en relativt omfattende prosess. Den skal monteres etter mål, tapene som sitter feridg på beskytteren er ikke bra nok, så det er anbefalt å lime den fast med Tech 7 e.l. i tillegg.

I bruksanvisningen så står det rett ut at en bør være 2 stk for å holde og legge den skikkelig på plass og merke med markeringstape før den limes, så påføre limet på baksiden av beskytteren og så sette den fast. Dette tar litt tid og må gjøres nøye, for de minste skjevheter synes umiddelbart mot åpningen til bakluka og mot kanten på fangeren. Så skal den tapes fast til fangeren for å gi ekstra press slik at limet og tapen som er under beskytteren setter seg skikkelig fast, og så tørke i oppmot 24 timer. 

Jeg har fremdeles min i esken her fordi det ble montert en klar folie mens jeg ventet på denne her i alu-look, men folien sitter fremdeles pent på fangeren bak, er uskadet og er visstnok ikke helt enkel å få av heller etter hva de sa på verkstedet. 

Så det er en grunn til at prisen du har fått for montering er som den er, men den kan jo kanskje «forhandles» litt da, siden du har kjøpt en helt ny bil, litt goodwill tjener de på i lengden ;) 

Det er mange som er flinke til å montere slikt pent og nøye selv, men jeg personlig har ikke nok tålmodighet til å holde på med slik «fin-pirk», så dette hadde jeg nok ikke tatt på meg, men la nå for all del det ikke skremme deg :) 

Skrevet

Hei.

Jeg kjøpte slike skvettlapper foran og bak. Åpnet de foran bare for å se hvordan de passet. Enten er jeg klønete, ikke skjønner eller blingsa....men jeg syntes ikke det så ut som de passet. Skal se på det til helgen for de må jo passe.

Geir

Skrevet
29 minutter siden, GeirS skrev:

Hei.

Jeg kjøpte slike skvettlapper foran og bak. Åpnet de foran bare for å se hvordan de passet. Enten er jeg klønete, ikke skjønner eller blingsa....men jeg syntes ikke det så ut som de passet. Skal se på det til helgen for de må jo passe.

Geir

Jeg har selv brukt timer på dette, helt til jeg la merke til at svettlappsettet var til en annen modell ;) fikk altså feil fra forhandler.

Skrevet

Da skal jeg sjekke opp dette nærmere til helgen.  Litt irriterende om det er feil.

GeirS

  • 2 uker senere...
Skrevet

Fikk svar på dette med skvettlapper bak på octavia fl fra møller kundeservice:

"Vedrørende skvettlapper bak til Octavia FL. Dessverre er ikke dette inne, og det er ikke noe tidsperspektiv på når dette vil komme inn i sortimentet. Grunnet dårlig salg av dette vet vi ikke noe mer pr. dags dato om dette sortimentet vil komme tilbake igjen."

hm.... hvis møller ikke har det og kanskje ikke får det inn igjen, hva da? Litt rart synes jeg da.

Skrevet

Synes det er rart at Albjerk fikset dette ?

Ring de og spør, de sa at det var ulike nummer for hver side av bilen og de har satt det på min ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...