Gå til innhold
octopus

Startproblemer og DSG låst i park...


Anbefalte innlegg

Hei,
jeg har en Octavia 07/08 som sviktet skikkelig forrige onsdag. Gikk fint til jobb, men da jeg skulle dra hjem skjedde det absolutt ingenting da jeg vridde om nøkkelen; ingen lyd, gløding eller lys i dashbordet. I tillegg var girkassen låst i Park. Vi kjørte en diagnosesjekk, og det var en del feilmeldinger som kom opp. Disse klarte vi ikke slette etterpå da maskinen ikke fikk kontakt med bilen.

Jeg har tidligere opplevd startproblemer om jeg har vært rask ut av bilen i ærender, men da har ikke girkassen blitt låst i park, og når bilen har vært flyttet ved å skyve den i fri så har den startet på første teste etterpå.

Det har vært en del feilsøkning og testing, men ingenting har hjulpet hittil.

Jeg kan ikke se for meg at dette er et ukjent problem, derfor håper jeg noen her kan hjelpe før jeg må sette den inn på verksted.

 

-O 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @octopus :) 

Nå har jeg en nyere Skoda, og jeg får i hvert fall ikke DSG kassa ut av Park uten at motoren går og at bremsepedealen er trykket inn. Har lest noe om at det er en «frigjøringsknapp» til visse DSG kasser under dekslet hvor det står P R N D ved girspaken, men om det gjelder for din bil er jeg ikke sikker på.

En eller annen måte må det jo være å frigjøre dette på i en situasjon hvor bilen med taues e.l., forsøk å lete litt under dekslene ved siden av DSG spaken i første omgang, det er i hvert fall verdt et forsøk.

Resten har jeg ikke kunnskaper om dessverre.

Lykke til :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Superb lll skrev:

Hei og velkommen til forumet @octopus :) 

Nå har jeg en nyere Skoda, og jeg får i hvert fall ikke DSG kassa ut av Park uten at motoren går og at bremsepedealen er trykket inn. Har lest noe om at det er en «frigjøringsknapp» til visse DSG kasser under dekslet hvor det står P R N D ved girspaken, men om det gjelder for din bil er jeg ikke sikker på.

En eller annen måte må det jo være å frigjøre dette på i en situasjon hvor bilen med taues e.l., forsøk å lete litt under dekslene ved siden av DSG spaken i første omgang, det er i hvert fall verdt et forsøk.

Resten har jeg ikke kunnskaper om dessverre.

Lykke til :) 

 

Hei, takk for svar. vi har gjort det du viser til for å få flyttet bilen, men det hjelper ikke på problemet utover mobilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, octopus skrev:

Hei, takk for svar. vi har gjort det du viser til for å få flyttet bilen, men det hjelper ikke på problemet utover mobilitet.

Har du kommet noe lenger med problemene din ang din Octavia da @octopus ?

Har dessverre ikke mer kunnskap å bidra med for å kunne hjelpe til, men håper du finner en løsning som ikke «sprenger sparegrisen» helt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superb lll skrev:

Har du kommet noe lenger med problemene din ang din Octavia da @octopus ?

Har dessverre ikke mer kunnskap å bidra med for å kunne hjelpe til, men håper du finner en løsning som ikke «sprenger sparegrisen» helt :) 

Hei, det er dessverre dårlig med det. Tenker det henger sammen med tenningslås, men må nok på verksted for utredning.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...