Gå til innhold
Pellar

Senking av Superb Sportline


Anbefalte innlegg

Hei.  Lurer på å senke min Skoda Superb Sportline 2017 mod. Er det noen som har erfaring med det? Og har tips til sider som selger senke sett? Er interessert i senke fjærer siden den har DCC. 

Hvor mye kan jeg senke den siden jeg har DCC, syns jeg har lest en plass at DCC demperene ikke er så glad i for mye senking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må iallefall ha senkesett som er tilpasset DCC. Jeg hadde en link her en gang med et senkesett som passet sammen med DCC, men klarer dessverre ikke å finne det igjen. Jeg kan lete litt videre og se om jeg finner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er selv inne på tanken, men ingen inne på forumet jeg har hørt om som har gjort det enda! Mener å ha hørt man må inn med bilen pga både kamera i vindu og adaptiv cruice etc for å programmere opp igjen :o uten att jeg vet dette 100%...  Derfor er jeg en smule betenkt til senking :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det du skriver der @Salcin etter hva jeg også har lest.

Dette i tillegg til en firehjulskontroll og så skal dette føres inn i vognkortet i tillegg om jeg ikke tar helt feil. Dette er noe jeg har lest flere har skrevet i Skoda-gruppa på Facebook, men hva lovverket faktisk sier har jeg ikke kunnskaper om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pellar skrev:

skal sjekke ut Eibach pro kitet og høre med forhandler ang programering av lys og sendorer:)

Kom gjerne med tilbakemelding på hva de sier her også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratet med forhandler i dag og de var enig att sportlinen var for høy? Ang. garanti så stillte ikkje de seg på bakbena, men var det ting med hjuloppheng så de måtte dokumentere til Skoda Norge der det kom fram at bilen var senket så kunne det stille seg anerledes. Etter det jeg fikk med meg så var det bare lysene jeg trengte å null stille å stille in på nytt:)  Ang Eibach Pro Kittet så er ikkje det beregnet på biler med DCC sa Eibach Norge. Men skal sjekke ut det mer. Kommer tilbake med mer når jeg har mer og komme med:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte Eibach Norge va som var grunnen til at Pro Kittet ikkje var til biler med DCC, var det at det ikkje var godkjennt for det. Så d blir nokk til att d blir bestillt og montert:) må bare finne nye felger først:) Er det noen som veit om vor breie felger det er plass til på Superben? Er snakk om 20"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håvard skrev:

til en rimelig heftig pris :D

Ja, det skal ikke være billig å kødde med fjærer og dempere på nyere biler, for å si det slik :D
Men, 2300 Euro pr. sett :D tja, små pææææng? :P hahahaha

Endret av Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pellar skrev:

Er det noen som veit om vor breie felger det er plass til på Superben? Er snakk om 20"

Vet det er noen som kjører med 10" x 20" felger med 255 dekk, så plass er det, men hvilket innpress de har brukt og om det er lovlig vet jeg ikke.

Har sett 2 - 3 stykker som har det i Skoda gruppa på Facebook, har sett et par her også som har 20", men jeg vet ikke bredden de har på dekk og felg. Har ikke du 20" felger @Salcin?

 

Tror også @loovmo endte på 20" felger tilslutt, uten at jeg er helt sikker på det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 9x20, med 245/35-20 dekk. Har såpass med plass att jeg burde hatt spacere på 8-10 mm vil jeg tro.. problemene jeg tror er med 10" felg er att det er ikke plass eller kjøreegenskaper til brede nok dekk... skal man ha 10" felg så bør man jo ha 275 dekk eller noe hvis man ikke er fan av dekkstrekk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...