Gå til innhold
Mrtn

Svak kakling fra svinghjul.


Anbefalte innlegg

Etter en service hos møller med min 2008 superb fikk jeg påpekt svak kakling fra svinghjul. Selv klarer jeg derimot ikke å høre denne lyden. Hvis dette skal byttes er det en dyr affære. Selv med bruk av et vanlig verksted snakker vi minimum 15 000. Siden dette er en 2008-modell som har nå gått 118 000 vil jeg ikke bruke mer penger enn jeg må. Hvor lenge kan jeg forvente å kjøre med dette før det eventuelt må repareres? Sikkert et håpløst spørsmål, men jeg prøver likevel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv skriver @Mrtn, så er det jo nesten helt håpløst å «spå» gjenlevende levetid for et svinghjul som har begynt å lage ulyder.

Det jeg derimot kan fortelle deg er at dette kan gå virkelig fort, på min forrige arb.bil (en VW Transporter) så var det nummeret inntil at svinghjulet gikk helt i oppløsning. Det var helt blått, og det vil da si at det har vært helt rødglødende før det. Dette roterer med flere tusen omdreiningers hastighet, og ryker/sprekker svinghjulet så kan det slå i stykker girkassa og selve «girhuset», og i tillegg komme igjennom gulvet og inn i kupéen i følge kundemottageren på merkeverkstedet.

Jeg måtte i tillegg bytte clutch på arb.bilen (4motion), så det kom på godt over 25.000,-

Forstår hva du mener med at bilen har sin alder og har kjørt sine km, men det er jo mange Skodaer som har kjørt flere hundretusen km, så blir den tatt godt vare på, så kan du ha bil i mange år til her @Mrtn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...