Gå til innhold
Superb lll

Skoda klarer seg fint uten Hybrid og Elbil


Anbefalte innlegg

Skoda er vel nesten helt alene her, men de selger jo biler som aldri før likevel. Takk og lov for at det er flere av oss som liker biler med fossilt brennstoff :D 

 

http://www.tv2.no/broom/9252721/

 

Dette synes jeg er meget bra gjort og det er heller ikke så rart med tanke på hvor flotte biler Skoda har i sitt sortement :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er definitivt ikke der hvor hverken Hybrid eller Elbil dekker mine ønsker og behov til hverdagslig bruk. Dvs jeg skulle vel klart det jeg også, men er ikke omstilt nok til at jeg synes de har de egenskapene jeg vil ha. rekkevidden er for kort og ladetiden er for lang. I tillegg til at det ikke er bygget ut nok ladestasjoner enda, og jeg heller ikke er helt klar for kostnadene med å bygge om og i tillegg da pusse opp en stor del av 1. etg i huset mitt for å få plass til et større sikringsskap og en elektriker til å gjøre det, for å få en godkjent lademulighet hjemme ved egen bolig/garasje, pluss kostnadene med kjøp av bilen også.........

Så foreløpig så liker jeg best 2-3 min pit-stop på bensinstasjonen og så kunne kjøre helt opp mot 900km før neste fylling, uten å tenke på hvor neste ladekontakt er eller hvilken temperatur det er ute for ikke å bruke for mye strøm når det er kaldt og en trenger både varme og vifte for å ha klare vinduer. Da er det fint med webasto og oppvarmede seter, oppvarmet frontrute og kunne kjøre uten å hakke tenner og frosne vinduer slik enkelte Leaf eiere har gjort som jeg har blitt fortalt, fordi det ikke er mer strøm til å drive det igjen. Dette vet jeg svært lite om selv, men jeg har jo flere på jobben som liker mye med sine Elbiler, men ikke alt når kulda kommer............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-bil kan jeg forstå poenget med, men hybrid er jo bare tull. Der får du 2-300 kg ekstra med batterier å drasse på med en knøttliten bensinmotor, og maks 50 km på rein el. Meningsløst spør du meg. El-bil med 4-500km rekkevidde ville være ok på sommer, men de elbilene jeg har kjørt på vinteren har for dårlig rekkevidde og elendig komfort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Scout skrev:

El-bil kan jeg forstå poenget med, men hybrid er jo bare tull. Der får du 2-300 kg ekstra med batterier å drasse på med en knøttliten bensinmotor, og maks 50 km på rein el. Meningsløst spør du meg.

Vinterstid sies det at hybrid er og blir ren fossilbil. Og for ikke å snakke om forbruket, det er vel også skyhøyt når man har brukt opp disse 5 milene med elektrisitet og må over på motoren som bruker drivstoff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Core2Duo skrev:

Vinterstid sies det at hybrid er og blir ren fossilbil. Og for ikke å snakke om forbruket, det er vel også skyhøyt når man har brukt opp disse 5 milene med elektrisitet og må over på motoren som bruker drivstoff. 

Du har helt rett. Jeg har hatt hybridbiler som leiebil, og da har jeg sjekka forbruket av ren interesse. En Toyota Yaris, som er en temmelig trist motorisert bil (trist ellers også), fikk jeg til å bruke 0,55 l/mil på langkjøring. Scouten min med 180 hk Tsi går på 0,65. Mulig Aurisen klarer det bedre på rein og kort bykjøring, men nei ellers takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...