Gå til innhold
gunsta

Startproblemer Octavia TDI 2000mod


Anbefalte innlegg

Gjelder Skoda Octavia TDI 2000 mod. , gått ca 230 000km. Når jeg kjører en liten tur og stopper bilen for et kort ærend, vil bilen ikke vil starte igjen.  Starteren drar, men den vil ikke antenne og starte. Motoren kan heller ikke ha blitt særlig varm, da jeg kun hadde kjørt ca. 1km sist dette skjedde. Mønsteret er at når glødelampa ikke lyser når jeg vrir om nøkkelen, så skjer dette. Lar så bilen stå en stund, 5-10 min., så starter den uten problemer, da har glødelampe-symbolet lyst i forkant. Dette problemet har blitt hyppigere. Batteriet er 1 år gammelt. Hadde bilen på verksted og byttet : "Ledning fra display til magnet i tenning og magnet-ringen rundt nøkkel" (mekanikers beskrivelse). Etter det fungerte den bra en stund, men nå er problemet tilbake igjen. Noen som kjenner til problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @gunsta :) 

Er det byttet glødeplugger på din bil?

Om ikke så er det kanskje et greit sted å starte. MEN, det burde du kanskje forhøre deg litt om først slik at du ikke bytter noe som ikke behøver å gjøres noe med i utg,pkt. Jeg synes symptomene du nevner minner om det jeg har lest tidligere som nevnt, men jeg besitter absolutt ikke fasiten, så å forhøre seg litt på et verksted er kanskje det enkleste. Ikke nødvendigvis for at de bør gjøre noe, men de har mest sannsynlig vært borti problemet tidligere og/eller så kan de stille en korrekt diagnose på den aktuelle feilene du har i din bil.

For du har ingen lamper/symboler som lyser om feil?

Bortsett fra at symbolet for glødepluggene ikke lyser (eller at glødepluggene fungerer) slik de skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk  for svar.

Har ikke byttet glødeplugg. Har dessverre dårlig erfaring med merkeverkstedet. To kontakt med dem for prisoverslag på å byttet styre-enheten, de skulle ringe tilbake, noe de ikke har gjort. Dessuten var jeg i kontakt med dem tidligere ifbm. en el.feil som jeg beskrev for dem. Da måtte de ha bilen inn, og sa at el-feil var tidkrevende og vanskelig og finne (mao. bruke timer på feil-søking). Jeg googlet problemet og fant svar fra "hele verden" etter 5 min. Den feilen var et kjent problem på Skoda. En hel verden kjente til dette, men ikke Skoda selv. Stoler dessverre ikke på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...