Gå til innhold
SKODA Race Blue 2018

Lane assist


Anbefalte innlegg

Har hentet ut ny SCOUT i dag der jeg hadde bestilt Lane assist med skiltgjenkjenning men dette er ikke levert pga ikke lagt inn av selger . Lane assist er der med kamera men skiltgjenkjenningen har uteblitt , er det noen her som vet om dette er en software som kan legges inn i ettertid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @SKODA Race Blue 2018, og ikke minst gratulerer med ny bil :) 

Om det skulle finnes noen software for dette, så er vel forhandleren din det beste stedet å starte vil jeg tro......... Mistenker at det er noe mer enn dette som skal til, men det er bare noe jeg gjetter på, det er ikke noe jeg vet.

Men som nevnt, forhør deg med din forhandler om hva som evt. kan gjøres. Om det ikke kan gjøres, så burde du jo i aller høyeste grad få en eller annen slags kompensasjon for dette, om dette er en stor nok «mangel» for at du kan forlange en relevering av bilen tror jeg vel ikke, men her er jeg på tynn is for å si det litt pent.........

I tilfelle du faller for fristelsen å kjøpe deg en VAG-com VCDS e.l. for å prøve selv (eller evt. få noen andre til å gjøre dette for deg), så undersøk først med Møller ang. nybilgarantien, slik at du ikke gjør noe du kanskje vil angre på i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Hei og velkommen til forumet @SKODA Race Blue 2018, og ikke minst gratulerer med ny bil :) 

Om det skulle finnes noen software for dette, så er vel forhandleren din det beste stedet å starte vil jeg tro......... Mistenker at det er noe mer enn dette som skal til, men det er bare noe jeg gjetter på, det er ikke noe jeg vet.

Men som nevnt, forhør deg med din forhandler om hva som evt. kan gjøres. Om det ikke kan gjøres, så burde du jo i aller høyeste grad få en eller annen slags kompensasjon for dette, om dette er en stor nok «mangel» for at du kan forlange en relevering av bilen tror jeg vel ikke, men her er jeg på tynn is for å si det litt pent.........

I tilfelle du faller for fristelsen å kjøpe deg en VAG-com VCDS e.l. for å prøve selv (eller evt. få noen andre til å gjøre dette for deg), så undersøk først med Møller ang. nybilgarantien, slik at du ikke gjør noe du kanskje vil angre på i etterkant.

Ja jeg tok det med selger 15 min. etter henting av bilen så han skal ta det med Møller så vi får se men skiltgjenkjenning ble presisert da jeg lurte på om jeg måtte ha Lane assist for å få skiltgjenkjenning noe som ble bekreftet , så da ble det bestilt . Lane assist er der noe jeg i utgangspunktet ikke hadde behov for men tok det for å få skiltgjenkjenning .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg fått svar på min forespørsel fra teknisk Skoda at det ikke lar seg gjør å etterprogramere selv om jeg har kamera og Lane assist .

Dette er vel mer at Møller ikke vil , for det er jo noen der ute som gjør det, men svaret jeg fikk er at det var fare for skade på software .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...