Gå til innhold
OmegaPO

Tåkelys


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til nye tåkelyslys... 

2018-modell, Style

LED(uten feilkoder) eller ‘’vanlige’’ pærer, med hvitere lys enn orginalt?

Har funnet diverse på nett, men kanskje noen her har byttet?

Skrevet

Jo - jeg får feilmelding, - men den kan jeg leve lenge med for makan til forskjell på tåkelys skal du lete lenge etter. Kontaktet extralys.no og oppgav bilmodell. Lette å montere. De originale er som måneskinn i forhold. Disse lyser. MMEN bruk de med vett!!! Når du virkelig trenger de og når du IKKE BLENDER andre.

13127-H_1.jpg

Skrevet

Bruker i utgangspunktet aldri tåkelys, men de slår jo seg på når man svinger, blinker og rygger. Vil egentlig fjerne det, men finner ikke hvor på VCDS. Derfor vil jeg ha hvitere lys, slik at de matcher xenon og parklys... 

Da er det også greit å ha ‘’lovlige’’ lys, som jeg slipper å bytte før EU-kontroll o.l.

Men helt klart finere lys med LED

Skrevet
2 timer siden, Jan Broder skrev:

Jo - jeg får feilmelding, - men den kan jeg leve lenge med for makan til forskjell på tåkelys skal du lete lenge etter. Kontaktet extralys.no og oppgav bilmodell. Lette å montere. De originale er som måneskinn i forhold. Disse lyser. MMEN bruk de med vett!!! Når du virkelig trenger de og når du IKKE BLENDER andre.

13127-H_1.jpg

Ser det står 6000 kelvin, så hvordan er fargen? Vil ikke ha de så overhvit at det blir blå-/lillaskjær  i lyset

Skrevet (endret)

Det så jo MEGET bra ut!

Er disse godkjent for bruk på veien?

Selger de ikke ekstra ledning med motstand for å slippe pærefeil? Høres jo topp ut

Endret av OmegaPO
Skrevet

Sammen med hovedlys kan de vel være litt sterkere enn det som er tillatt, - men som rene kjørelys er det OK. Utfordringene er nok at såpass kraftige lys så lavt nede kan blende motgående trafikk - spesielt i regn/fuktig bakke om kvelden. Derfor bruker jeg disse aldri under slike forhold. De er E-merket.

På dagtid virker det som om jeg blir sett mye bedre - spesielt på tofelt nå en tar igjen en bil foran.
Når jeg kjører på heia - og det gjør jeg mye - på svingete veier med muligheter for vilt langs vei - kjører jeg med de hele tiden både sammen med nær / og fjærnlys. De dimmes lett ned bare med å trykke inn knappen, fjærnlyset går jo automatisk ned. Sunes dette er veldig bra å kjøre med. 
Alle bildene over er kun på nærlys.

Noen ekstra leding for å unngå feilmelding fulgte ikke med. Får ikke feil hele tiden, og kun på venstre foran...

Skrevet (endret)

Og da monterer du inn motstander også tenker jeg? Flott å høre hvordan det går. Monterer vel motstander jeg også når våren kommer. Men Led fra Extralys.no blir du garantert godt fornøyd med. Er i tenkeboksen på å oppgradere fjernlysene også med en LED planke  - Rigid SR20 combo. Ønsker å montere denne BAK grillen - har du erfaringer med det?

 

Endret av Jan Broder
Skrevet

Følger visst med motstand, sa de på kundeservice. 

Dessverre lite erfaring med montering av ekstra lys i front...

Bor i by, fleste veier er godt belyst:P

Skrevet

hvilke pærer gikk du for @OmegaPO? du har ikke tilfeldigvis link? 

Vurdere selv dette på en 2018 Superb, men veit ikke hvilken Kelvin jeg evt. skal gå for da jeg bruker dem i kombinasjon med tåke/park lys på dagtid :) 

Siden jeg er ny på forumet og ikke kan finne no søkefunksjon så spør jeg i octavia delen da dette var første som dukket opp 9_9

Skrevet
17 minutter siden, Trulsen91 skrev:

hvilke pærer gikk du for @OmegaPO? du har ikke tilfeldigvis link? 

Vurdere selv dette på en 2018 Superb, men veit ikke hvilken Kelvin jeg evt. skal gå for da jeg bruker dem i kombinasjon med tåke/park lys på dagtid :) 

Siden jeg er ny på forumet og ikke kan finne no søkefunksjon så spør jeg i octavia delen da dette var første som dukket opp 9_9

https://www.ekstralys.no/lumen-prosystem-led-kit?___store=default&nosto=nosto-page-category1&art=13128

  • Lik 1
Skrevet

Var ikke plass til LED-pæra på ene siden!!

 Spylertanken sto i veien, så jeg ville ikke presse det på plass.

Må vel se om jeg finner noe annet...

Du har vel gamlere modell @Jan Broder , men hvordan var plassen bak til deg?

Skrevet

Jeg har 2017 modell - men det forrige karosseriet. Tok jo ut hele lampa og satte ny inn. Kun litt lengde på kablene bak som var ulikt det gamle oppsettet. Men jeg har ikke den motstanden som skal eliminere feilmeldingen. Brukte 12-15 min på hver side - ferdig.

Skrevet
16 minutter siden, Jan Broder skrev:

Jeg har 2017 modell - men det forrige karosseriet. Tok jo ut hele lampa og satte ny inn. Kun litt lengde på kablene bak som var ulikt det gamle oppsettet. Men jeg har ikke den motstanden som skal eliminere feilmeldingen. Brukte 12-15 min på hver side - ferdig.

Den store "klumpen" på baksiden av LED-pæra ble klemt inn i spylertanken hos meg. Selve skifte av pæra var fort gjort.

 

IMG_0839.jpg

IMG_0838.JPG

Skrevet

Synd det. Det ble jo knall bra på høyre side. Ja når du sier det. Så  bygger nok selve pæra litt mer i bakkant er originalpæra.

Skrevet
29 minutter siden, Jan Broder skrev:

Synd det. Det ble jo knall bra på høyre side. Ja når du sier det. Så  bygger nok selve pæra litt mer i bakkant er originalpæra.

MEGET synd, for det så bra ut. Må vel finnes annen type LED med samme utforming som originalpæra...?

Skrevet (endret)
12 timer siden, OmegaPO skrev:

Den store "klumpen" på baksiden av LED-pæra ble klemt inn i spylertanken hos meg. Selve skifte av pæra var fort gjort.

IMG_0838.JPG

Hvis det ikke er veldig mye som skal til for å få inn lykta med led-pæra pga spyletanken, så kan du jo ta varmepistolen og varme tanken akkurat hvor pæra dønner, og dytte inn/forme så det blir plass B|

Endret av Ken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...