Gå til innhold
OmegaPO

Tåkelys


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til nye tåkelyslys... 

2018-modell, Style

LED(uten feilkoder) eller ‘’vanlige’’ pærer, med hvitere lys enn orginalt?

Har funnet diverse på nett, men kanskje noen her har byttet?

Skrevet

Jo - jeg får feilmelding, - men den kan jeg leve lenge med for makan til forskjell på tåkelys skal du lete lenge etter. Kontaktet extralys.no og oppgav bilmodell. Lette å montere. De originale er som måneskinn i forhold. Disse lyser. MMEN bruk de med vett!!! Når du virkelig trenger de og når du IKKE BLENDER andre.

13127-H_1.jpg

Skrevet

Bruker i utgangspunktet aldri tåkelys, men de slår jo seg på når man svinger, blinker og rygger. Vil egentlig fjerne det, men finner ikke hvor på VCDS. Derfor vil jeg ha hvitere lys, slik at de matcher xenon og parklys... 

Da er det også greit å ha ‘’lovlige’’ lys, som jeg slipper å bytte før EU-kontroll o.l.

Men helt klart finere lys med LED

Skrevet
2 timer siden, Jan Broder skrev:

Jo - jeg får feilmelding, - men den kan jeg leve lenge med for makan til forskjell på tåkelys skal du lete lenge etter. Kontaktet extralys.no og oppgav bilmodell. Lette å montere. De originale er som måneskinn i forhold. Disse lyser. MMEN bruk de med vett!!! Når du virkelig trenger de og når du IKKE BLENDER andre.

13127-H_1.jpg

Ser det står 6000 kelvin, så hvordan er fargen? Vil ikke ha de så overhvit at det blir blå-/lillaskjær  i lyset

Skrevet (endret)

Det så jo MEGET bra ut!

Er disse godkjent for bruk på veien?

Selger de ikke ekstra ledning med motstand for å slippe pærefeil? Høres jo topp ut

Endret av OmegaPO
Skrevet

Sammen med hovedlys kan de vel være litt sterkere enn det som er tillatt, - men som rene kjørelys er det OK. Utfordringene er nok at såpass kraftige lys så lavt nede kan blende motgående trafikk - spesielt i regn/fuktig bakke om kvelden. Derfor bruker jeg disse aldri under slike forhold. De er E-merket.

På dagtid virker det som om jeg blir sett mye bedre - spesielt på tofelt nå en tar igjen en bil foran.
Når jeg kjører på heia - og det gjør jeg mye - på svingete veier med muligheter for vilt langs vei - kjører jeg med de hele tiden både sammen med nær / og fjærnlys. De dimmes lett ned bare med å trykke inn knappen, fjærnlyset går jo automatisk ned. Sunes dette er veldig bra å kjøre med. 
Alle bildene over er kun på nærlys.

Noen ekstra leding for å unngå feilmelding fulgte ikke med. Får ikke feil hele tiden, og kun på venstre foran...

Skrevet (endret)

Og da monterer du inn motstander også tenker jeg? Flott å høre hvordan det går. Monterer vel motstander jeg også når våren kommer. Men Led fra Extralys.no blir du garantert godt fornøyd med. Er i tenkeboksen på å oppgradere fjernlysene også med en LED planke  - Rigid SR20 combo. Ønsker å montere denne BAK grillen - har du erfaringer med det?

 

Endret av Jan Broder
Skrevet

Følger visst med motstand, sa de på kundeservice. 

Dessverre lite erfaring med montering av ekstra lys i front...

Bor i by, fleste veier er godt belyst:P

Skrevet

hvilke pærer gikk du for @OmegaPO? du har ikke tilfeldigvis link? 

Vurdere selv dette på en 2018 Superb, men veit ikke hvilken Kelvin jeg evt. skal gå for da jeg bruker dem i kombinasjon med tåke/park lys på dagtid :) 

Siden jeg er ny på forumet og ikke kan finne no søkefunksjon så spør jeg i octavia delen da dette var første som dukket opp 9_9

Skrevet
17 minutter siden, Trulsen91 skrev:

hvilke pærer gikk du for @OmegaPO? du har ikke tilfeldigvis link? 

Vurdere selv dette på en 2018 Superb, men veit ikke hvilken Kelvin jeg evt. skal gå for da jeg bruker dem i kombinasjon med tåke/park lys på dagtid :) 

Siden jeg er ny på forumet og ikke kan finne no søkefunksjon så spør jeg i octavia delen da dette var første som dukket opp 9_9

https://www.ekstralys.no/lumen-prosystem-led-kit?___store=default&nosto=nosto-page-category1&art=13128

  • Lik 1
Skrevet

Var ikke plass til LED-pæra på ene siden!!

 Spylertanken sto i veien, så jeg ville ikke presse det på plass.

Må vel se om jeg finner noe annet...

Du har vel gamlere modell @Jan Broder , men hvordan var plassen bak til deg?

Skrevet

Jeg har 2017 modell - men det forrige karosseriet. Tok jo ut hele lampa og satte ny inn. Kun litt lengde på kablene bak som var ulikt det gamle oppsettet. Men jeg har ikke den motstanden som skal eliminere feilmeldingen. Brukte 12-15 min på hver side - ferdig.

Skrevet
16 minutter siden, Jan Broder skrev:

Jeg har 2017 modell - men det forrige karosseriet. Tok jo ut hele lampa og satte ny inn. Kun litt lengde på kablene bak som var ulikt det gamle oppsettet. Men jeg har ikke den motstanden som skal eliminere feilmeldingen. Brukte 12-15 min på hver side - ferdig.

Den store "klumpen" på baksiden av LED-pæra ble klemt inn i spylertanken hos meg. Selve skifte av pæra var fort gjort.

 

IMG_0839.jpg

IMG_0838.JPG

Skrevet

Synd det. Det ble jo knall bra på høyre side. Ja når du sier det. Så  bygger nok selve pæra litt mer i bakkant er originalpæra.

Skrevet
29 minutter siden, Jan Broder skrev:

Synd det. Det ble jo knall bra på høyre side. Ja når du sier det. Så  bygger nok selve pæra litt mer i bakkant er originalpæra.

MEGET synd, for det så bra ut. Må vel finnes annen type LED med samme utforming som originalpæra...?

Skrevet (endret)
12 timer siden, OmegaPO skrev:

Den store "klumpen" på baksiden av LED-pæra ble klemt inn i spylertanken hos meg. Selve skifte av pæra var fort gjort.

IMG_0838.JPG

Hvis det ikke er veldig mye som skal til for å få inn lykta med led-pæra pga spyletanken, så kan du jo ta varmepistolen og varme tanken akkurat hvor pæra dønner, og dytte inn/forme så det blir plass B|

Endret av Ken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...