Gå til innhold
joakims

Automat kasse. Blinker skiftenøkkel i displayet hvor girnr står


Anbefalte innlegg

Fikk i går opp en skiftenøkkel hvor gir symbolet er i displayet. 

Hva tyder dette på?

Bilen har nå gått 121000. 

Skoda superb 2012

Er det bare at den skal ha service eller er det noe mer

 

Takk for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @joakims :) 

Et fastnøkkel-symbol pleier jo å indikere at det er på tide med service/oljeskift, etc. Og de oljefylte DSG kassene skal jo ha et oljeskift for hver 60.000km, så det kan jo rett og slett bare være det. Mulig det også kan stå noe om det i ditt servicehefte?

Men en diagnosesjekk er vel likevel det som vil gi deg det beste svaret og fasiten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke tro at det er farlig å benytte bilen, MEN DET KAN JEG SELVFØLGELIG IKKE GARANTERE.

Men noen langtur ville jeg definitivt ikke begitt meg ut på før det er sjekket opp.

Et fastnøkkelsymbol indikerer som regel bare at det er behov for service/ettersyn, men jeg kjenner ikke til alle symboler/varsler, så her er det vanskelig å uttale seg for sikkert.

Sjekk serviceheftet og instruksjonsboka til din bil, så står det muligens litt mer der.

Pris vet jeg ikke noe om, for det kommer an på hva som faktisk må gjøres. Er det bare et oljeskift så er det vel ikke all verden, men om det ikke ble byttet olje på DSG kassa ved de første 60.000km så bør kanskje DSG flushes i tillegg, og da kommer det jo på litt mer. Men det blir bare spekulasjoner fra min side, så en tur til verkstedet er no absolutt det smarteste du kan gjøre. 

Opplever du at bilen er annerledes å kjøre (treg til å gire elns) etter at dette symbolet har kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg definitivt kjørt minst mulig og kontaktet et verksted så fort du har muligheten til det. Det behøver ikke være noe annet enn at DSG kassa trenger et oljeskift (og i at den verste fall må flushes), det kommer jo an på hva som ble utført ved 60.000km service.

Vet du noe om det ble byttet olje på DSG kassa på 60.000km servicen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...