Gå til innhold
abcd

Takboks


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe takboks til min octavia 2017 mod. Har thule edge wingbar bøyler fra før.

Valget står foreløpig mellom packline nx premium og skiguard 830 eller 860.

Fordelen med skiguard er at de er større enn packline, og 860 som er størst får man også tak i brukt til en ok pris. Jeg er imidlertid redd for at skiguard, og særlig 860, vil komme for langt frem over frontruten.

Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, abcd skrev:

Jeg skal kjøpe takboks til min octavia 2017 mod. Har thule edge wingbar bøyler fra før.

Valget står foreløpig mellom packline nx premium og skiguard 830 eller 860.

Fordelen med skiguard er at de er større enn packline, og 860 som er størst får man også tak i brukt til en ok pris. Jeg er imidlertid redd for at skiguard, og særlig 860, vil komme for langt frem over frontruten.

Noen tanker om dette?

Hei. Jeg bruker Packline FX SUV (tror jeg den heter). Min er en litt eldre modell, kjøpt brukt. Jeg har ikke bruk for en lang boks, og valgte denne modellen fordi den er litt kortere, samt at det er universalmodell som jeg har brukt på 3 forskjellige Octavia'er. Den er også noe lav innvendig, så jeg får ikke med meg så høye ting, men det er greit for meg. Min boks er montert på Prorac x-bars (firkantrør) og kommer veldig lavt mot taket, nesten for lavt. Man må helt inntil for å se at den er universal og at festeflatene er lengre områder som er forhøyet i forhold til bunnen av boksen.

Fordi bakluken går litt fremover på taket, så må boksen monteres litt frem i forhold til taklinjen.  Som du ser, denne korte takboksen kommer ikke særlig langt fremover frontvinduet, noe jeg synes er helt topp. Du vil (eller må) kanskje prioritere annerledes.

DSC_1420.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...