Gå til innhold
Oskar

Trøbbel med elvinduer


Anbefalte innlegg

Jeg akkurat kjøpt meg en  2005 Skoda Fabia 1.4 16v. Alle vinduer utenom førervindu virker når man bruker bryter på dør. Mulig det er kontrollpanelet med 4 vindusheis brytere som må skiftes ut eller kan det være noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de andre vinduene fungerer fra det samme kontrollpanelet, så er det vel nærliggende å tro at det kan være noe med den bryteren som mest sannsynlig er oftest i bruk. Men det kan selvfølgelig også være en kontaktfeil, ledningsbrudd, feil på motoren til vinduet, etc.

Det enkleste er vel å forsøke å komme til å få målt etter bryteren for å se om den slipper igjennom spenning, og da kanskje en også kommer til å få målt andre steder bak dørtrekket også, uten at jeg vet hvordan det kontrollpanelet fjernes.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det er ingen vinduer som fungerer fra kontroll panelet på førerdør, den med 4 brytere.. Kan også nevne at jeg først fikk igang  de 3 vinduene etter å ha gått over metallet på sikringene ved å pusse lett over de med smergel papir. Ja, sikringene var ikke røket, bare korrodert. Det kan opplyses at de har var fukt i bilen da jeg kjøpte den . Må vel ha profesjonell hjelp av en elektriker 😊

Endret av Oskar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at fuktighet kan skape en del problemer med korrodering, så det kan jo høres ut som det kan være en årsak. Men så lenge ingenting fungerer fra kontrollpanelet på førerdøren, så jeg hadde også sett litt nærmere på ledningene i mellom førerdøren og karosseriet. For en del biler har dessverre ledningsbrudd der, så det kan være greit å få sjekket.

Fungerer sentrallåsen?

For det er gjerne den som oftest svikter når det gjelder ledningsbrudd, men det kan selvsagt også gå utover både el.vinduer og signalene til høytalere.

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...