Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

italymoscow

Felger Pegasus Anthracite 18'' er feilvendt

Recommended Posts

Er det bare jeg som synes at det er litt merkelig at Pegasus Anthracite felger virker feilvendt på en av bilens sider? Produseres disse felgene kun med én rettning? Er det meningen? Skaper ikke det forskjellig vindmotstand og dermed høyere lydnivå og dårlige veigrep på "feil" side?

Se eksempel på vedlagte bilder.

Skode_høyre.jpg

Skode_venstre.jpg

Hei. Det samme stusset jeg også på, når jeg skulle sette på sommerdekkene.  To i hver retning hos meg også.

Guest

Det er nok slik det skal være, og nei - det har ingen innvirkning på verken luftmotstand eller veigrep.

Det har som @bgb skriver kun en visuell betydning, det påvirker ingenting. Hadde det gjort det, så hadde de definitivt ikke levert 4 like felger hvor 2 og 2 hjul/felger ruller i motsatt retning på hver side av bilen.

Jeg personlig synes ikke så veldig mye om et slikt design, for det blir (for meg) litt feil på en av sidene på bilen, men det er nå bare min personlige mening da :) 

Det var vel i grunnen bare de siste Volvo 850 og de første V70/S70 som hadde 2 og 2 like felger til montering på hver sin side etter hva jeg har blitt fortalt, men de ble visstnok også blandet av personer som ikke fulgte med når de byttet hjul........

• Like 1

Reply to this topic