Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Mykland90

[Løst] Varsellampe oljetrykk

Recommended Posts

Hei har en Skoda octavia 1.6 TDi 2012 modell(1Z5) som jeg får varsellampe for oljetrykk når jeg kjører i drive(DSG), men ikke visst jeg har den i sport og manuell pos, altså over 1900-2000 omdreininger. Har byttet nylig oljetrykksensor, men det hjalp ikke lampen kommer så fort bilen er i driftstemperatur.  Har noen en formening om hva det kan være? Bilen funker optimalt og nivået er good, er bare drit irriterende og ikke kunne kjøre i drive.

Hei,

Har du fått tatt noe diagnose på bilen da?

Ja de gjorde jo det på verkstedet når dem byttet oljetrykk sensoren.  De hadde testet bilen og ingen lampe kom, men da jeg begynner på ferieturen 1,5 time etter jeg hentet bilen så kom den igjen. Og selvfølgelig tok dem ferie den dagen så det passet jo ypperlig.

10 timer siden, Mykland90 skrev:

Ja de gjorde jo det på verkstedet når dem byttet oljetrykk sensoren.  De hadde testet bilen og ingen lampe kom, men da jeg begynner på ferieturen 1,5 time etter jeg hentet bilen så kom den igjen. Og selvfølgelig tok dem ferie den dagen så det passet jo ypperlig.

Da har jeg dessverre ikke så mange gode råd til deg.. men, jeg ville evt sjekket om oljetrykket er bra eller ikke, før jeg fortsatte kjøringen. Dette kan gjøres med en diagnose igjen. Men, er jo mye som tyder på en annen feil, pga oljetrykksensoren er byttet. Men, kan også være reelt at oljetrykket rett og slett er for lavt.

19 timer siden, Marius skrev:

Hei,

Har du fått tatt noe diagnose på bilen da?

Takker for svar👍🏻Får prøve og ta en diagnose igjen og. Den har gått langt så kan jo kanskje være oljepumpa som begynner å slite med å holde oljetrykket oppe

Reply to this topic