Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

BodoYeti

Vanninntregning

Recommended Posts

Hei

Mine foreldre har en Skoda Yeti 2009 modell som de opplever noe vanninntrengning i. Det er spesielt i gulvet ved passasjersetet bak på venstre siden, men også opplevd noe vann under gulvet i bagasjerommet.  Når jeg prøver finne ut av dette ser jeg at antennen er litt løs og lurer på om det kan komme inn såpass mye vann der som så ledes ned i gulv. Men har også en idè om at det kan komme fra drenering til soltaket. 

Er det noen andre som har opplevd noe lignende eller har noen konkrete tips til hva jeg kan sjekke?

På forhånd takk :) 

Du har i hvert fall kommet med 2 potensielle feilkilder til vannlekkasjer selv, tette dreneringkanaler fra panoramataket er noe som ofte er en årsak til vått gulv. Løs antennefot kan selvfølgelig også være en årsak, men det har jeg ikke hørt så ofte at har hendt tidligere. Det samme fra foten til takrails, ikke ofte, men har lest det noen få ganger.
Andre ting kan være tett drening fra kondens til aircondition anlegget, vannlekkasje etter bytte av frontrute, ødelagte/uttørkede pakninger ved baklyktene.......

Håper du finner ut hvor vannet kommer inn og får tettet vannlekkasjen. Tørk ut bilen skikkelig i etterpå, under tepper og slik, for dette tørker omtrentlig aldri helt opp uten at en gjør en skikkelig innsats for det. 

Hei

Takk for at du tok deg tid til  å svare meg :)

Har du noen forslag til hvordan jeg kan finne ut om dreneringskanalene til panoramataket er tette? Må bilen inn på verksted for slikt?

Guest

Prøv med trykkluft i alle dreneringskanaler først, er disse åpne høres det godt. 

Reply to this topic