Gå til innhold
farnol

Nettskillevegg/delingsnett


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søker på nettet etter brukt Superb stasjonsvogn, og er blitt i tvil om nettskilleveggen er pluss eller ikke. På det britiske forumet sies det at du ikke kan legge ned 60% av seteryggen når du har nettet montert, bare 40% eller hele. Det sies også at utløserne for seterygg i bagasjerommet er i praksis ubrukelig med nettet montert. Stemmer dette? 

Så langt jeg kan se i beskrivelsen av tilleggsutstyr kan nettet fjernes uten verktøy. Når det er fjernet, står det da noen festebraketter som påvirker baksetedelingen, eller blir det som å ikke ha nett som opsjon i det hele tatt? Jeg ser i utgangspunktet først og fremst for meg at nettet brukes bak forsettene når jeg har nedlagte bakseter, og kanskje ikke i det hele tatt mellom bakseter og bagasjerom. Er det en enkel sak å montere og demontere nettet, slik det tilsynelatende kan se ut? 

Skrevet

Delingsnettet er nå en meget positiv innretning etter min mening.

Det kan benyttes med både nedfelt og oppfelt bakseterygg. Når bakseteryggen er oppe, så er det meget praktisk å bruke og en sikkerhetsanordning om en fyller lasterommet høyere enn bakseteryggene, slik at lasten ikke kommer inn i kupeen ved en oppbremsning. 
På samme måte beskytter det når en har nedfelte bakseterygger.

Det er enkelt å fjerne, og det sitter ikke igjen noe som helst på bakseteryggen etter hva jeg husker (er ikke 100% sikker på dette), men det kan jeg sjekke nærmere om du ønsker det?

Det som er litt synd er at det ikke er oppbevaringsrom til hverken lasteromstrekket eller delingsnettet om en skal felle ned bakseteryggene og trenger hele lasterommet til større kolli som skal fraktes. Det kan riktignok legges på gulvet i baksetet før en legger ned bakseteryggen, men det er ikke noe jeg synes er helt ideelt, om en har dobbelt gulv i lasterommet (tilleggsutstyr) så er det mulig det kan legges under der, men det vet jeg ikke om det er fysisk plass til (jeg har ikke dobbelt gulv på min bil).

Nedfelling av bakseteryggen fungerer slik det skal fra lasterommet (på min bil i hvert fall), men det stemmer det du skriver om at det er enten 40 delen eller hele bakseteryggen som kan felles ned når delingsnettet er montert på baksiden av bakseteryggen. 

Har den tredje bilen med delingsnett nå, og det er noe jeg hadde valgt som ekstrautstyr om det ikke hadde fulgt med til den utstyrsutgaven av Superb som jeg har i dag.

Se forøvrig skjermbilder fra instruksjonsboken til min Superb (2019),

127037423_Skjermbilde2020-04-13kl_22_07_21.thumb.png.f19b1e0fb3be2c6e33aefe037040caac.png1359066493_Skjermbilde2020-04-13kl_22_07_34.thumb.png.5de2c61d019ace05d895681d4b96929b.png

Skrevet

Takk for et raskt og instruktivt svar. Jeg er ikke opptatt av om det sitter noe igjen på bakseteryggen i og for seg, bare om setedelene 60/40 kan legges ned uavhengig så snart nettet er fjernet uten verktøy. Jeg har ikke sett noe om delingsnettet og ddobbeltgulv, bare at bagasjeromstrekket kan stues under dette. Det virker ikke å være så mange biler med dobbelt gulv på Finn, i alle fall basert på bildene. Det virker heller ikke å være noe som nevnes spesifikt i annonsene i de få tilfellene det ser ut til å være dobbelt gulv på bildene. 

Skrevet

Bare hyggelig :) 

Nei, det er ikke behov for noe som helst verktøy for å fjerne delingsnettet, men som nevnt, så husker jeg ikke helt om det sitter igjen noen festebøyler e.l. på bakseteryggen når det er fjernet.

Når delingsnettet er fjernet så kan begge delene av bakseteryggen felles ned helt uavhengig av hverandre.

Om en bil har dobbelt gulv i lasterommet eller ikke, synes godt på bilder av lasterommet.
Er gulvet i samme høyde som lastekanten så er det dobbelt gulv, er derimot gulvet ca 10 cm lavere enn lastekanten til lasterommet, så er det ikke dobbelt gulv.

Har dobbelt gulv,

68608056_Skjermbilde2020-04-13kl_22_51_17.thumb.png.4810d47e73b13670cac2e60b9c4392e6.png

Har ikke dobbelt gulv,

1561373836_Skjermbilde2020-04-13kl_22_51_56.thumb.png.a15ad77eb8d18429f2a855d522f490ca.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...