Gå til innhold
farnol

Nettskillevegg/delingsnett


Anbefalte innlegg

Jeg søker på nettet etter brukt Superb stasjonsvogn, og er blitt i tvil om nettskilleveggen er pluss eller ikke. På det britiske forumet sies det at du ikke kan legge ned 60% av seteryggen når du har nettet montert, bare 40% eller hele. Det sies også at utløserne for seterygg i bagasjerommet er i praksis ubrukelig med nettet montert. Stemmer dette? 

Så langt jeg kan se i beskrivelsen av tilleggsutstyr kan nettet fjernes uten verktøy. Når det er fjernet, står det da noen festebraketter som påvirker baksetedelingen, eller blir det som å ikke ha nett som opsjon i det hele tatt? Jeg ser i utgangspunktet først og fremst for meg at nettet brukes bak forsettene når jeg har nedlagte bakseter, og kanskje ikke i det hele tatt mellom bakseter og bagasjerom. Er det en enkel sak å montere og demontere nettet, slik det tilsynelatende kan se ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delingsnettet er nå en meget positiv innretning etter min mening.

Det kan benyttes med både nedfelt og oppfelt bakseterygg. Når bakseteryggen er oppe, så er det meget praktisk å bruke og en sikkerhetsanordning om en fyller lasterommet høyere enn bakseteryggene, slik at lasten ikke kommer inn i kupeen ved en oppbremsning. 
På samme måte beskytter det når en har nedfelte bakseterygger.

Det er enkelt å fjerne, og det sitter ikke igjen noe som helst på bakseteryggen etter hva jeg husker (er ikke 100% sikker på dette), men det kan jeg sjekke nærmere om du ønsker det?

Det som er litt synd er at det ikke er oppbevaringsrom til hverken lasteromstrekket eller delingsnettet om en skal felle ned bakseteryggene og trenger hele lasterommet til større kolli som skal fraktes. Det kan riktignok legges på gulvet i baksetet før en legger ned bakseteryggen, men det er ikke noe jeg synes er helt ideelt, om en har dobbelt gulv i lasterommet (tilleggsutstyr) så er det mulig det kan legges under der, men det vet jeg ikke om det er fysisk plass til (jeg har ikke dobbelt gulv på min bil).

Nedfelling av bakseteryggen fungerer slik det skal fra lasterommet (på min bil i hvert fall), men det stemmer det du skriver om at det er enten 40 delen eller hele bakseteryggen som kan felles ned når delingsnettet er montert på baksiden av bakseteryggen. 

Har den tredje bilen med delingsnett nå, og det er noe jeg hadde valgt som ekstrautstyr om det ikke hadde fulgt med til den utstyrsutgaven av Superb som jeg har i dag.

Se forøvrig skjermbilder fra instruksjonsboken til min Superb (2019),

127037423_Skjermbilde2020-04-13kl_22_07_21.thumb.png.f19b1e0fb3be2c6e33aefe037040caac.png1359066493_Skjermbilde2020-04-13kl_22_07_34.thumb.png.5de2c61d019ace05d895681d4b96929b.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et raskt og instruktivt svar. Jeg er ikke opptatt av om det sitter noe igjen på bakseteryggen i og for seg, bare om setedelene 60/40 kan legges ned uavhengig så snart nettet er fjernet uten verktøy. Jeg har ikke sett noe om delingsnettet og ddobbeltgulv, bare at bagasjeromstrekket kan stues under dette. Det virker ikke å være så mange biler med dobbelt gulv på Finn, i alle fall basert på bildene. Det virker heller ikke å være noe som nevnes spesifikt i annonsene i de få tilfellene det ser ut til å være dobbelt gulv på bildene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) 

Nei, det er ikke behov for noe som helst verktøy for å fjerne delingsnettet, men som nevnt, så husker jeg ikke helt om det sitter igjen noen festebøyler e.l. på bakseteryggen når det er fjernet.

Når delingsnettet er fjernet så kan begge delene av bakseteryggen felles ned helt uavhengig av hverandre.

Om en bil har dobbelt gulv i lasterommet eller ikke, synes godt på bilder av lasterommet.
Er gulvet i samme høyde som lastekanten så er det dobbelt gulv, er derimot gulvet ca 10 cm lavere enn lastekanten til lasterommet, så er det ikke dobbelt gulv.

Har dobbelt gulv,

68608056_Skjermbilde2020-04-13kl_22_51_17.thumb.png.4810d47e73b13670cac2e60b9c4392e6.png

Har ikke dobbelt gulv,

1561373836_Skjermbilde2020-04-13kl_22_51_56.thumb.png.a15ad77eb8d18429f2a855d522f490ca.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...