Gå til innhold
Nico

Skiftet lyspære - funker fortsatt ikke!


Anbefalte innlegg

Hei!

Uff.. jeg skiftet pære på høyre frontlys nå nettopp. Det var lett og problemfritt. Men.. lyset slår seg ikke på. :(

Er det noe som må gjøres etter pæreskift, eller er rett og slett problemet større enn en gåen pære? (Vedlagt bilde av pæra (pluss den andre) -- den ser litt mørk ut, så tror den var gåen)

15875875906013645888517962496975.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer den nye pæren da?
Husk at en ikke skal ta på selve pæren med fingrene, det vil kunne ødelegge pærene umiddelbart eller forkorte levetiden merkbart om en er uheldig.

Det kan jo også være at det har røket en sikring, eller at det er et ledningsbrudd et sted slik at det ikke kommer strøm/spenning frem til hovedlyset.

Enkleste måten å sjekke dette på er vel å prøve den nye pæren i det hovedlyset som du vet virker, da vet du i hvert fall om den nye pæren er i orden.
Neste steg om pæren er i orden, er da å sjekke om sikringen til det aktuelle frontlyset som ikke fungerer er hel. 

Fungerer det fremdeles ikke, så er neste steg å måle om det er spenning frem til lyset, men det her vet jeg ikke om det er noe en bør holde på med selv.
For Xenonpærer trenger høyspent for å tenne, jeg vet ikke hvor den spenningen blir transformert opp til det spenningsvnivået som trengs for å tenne gassen i en Xenonpære, så dette bør kanskje noen som vet hva det er behov for av måleinstrumenter gjøre, uten at jeg vet noe som helst om ditt kunnskapsnivå, det var bare et velment råd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...