Gå til innhold
Vandreren

Maks forskjell i mønsterdybde mellom hjul?


Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Vandreren skrev:

Jeg har ødelagt et dekk og trenger nytt. Dekkverkstedet ber meg sjekke hva Skoda tillater av forskjell i omkrets mellom hjul. Hjulene har gått 1.5 sommersesong og har mønsterdybde på 5-7 mm. Noen som vet om det blir for stor forskjell mellom disse og et nytt?

Dette er veldig viktig om du har 4x4, for ellers så kan visstnok 4x4 systemet (Haldex) bli ødelagt. Så der er det anbefalt å bytte egentlig samtlige dekk, men med den slitasjen du har etter 1,5 sesong så ville jeg nok i hvert fall ha byttet begge dekka på samme aksel.

Det bør helst ikke skille mer enn 1% på rulleomkretsen , derfor byttet jeg ut reservehjulet på min helt nye bil, for der skilte det over 4% levert fra fabrikk. Men igjen, dette gjelder biler med 4x4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhør deg hos forhandler i tillegg @Vandreren, slik at du ikke blir påført kostnader fra noe som er skrevet på et forum. Det er både forhandler og et dekkverksted som har sagt dette til meg, men i tilfelle det er noe jeg ikke gjengir korrekt eller de har tatt feil på, så er det alltids greit å få en «second opinion».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...