GĂ„ til innhold
JLafton

JLafton's 2019 Superb stv L&K 190tdi dsg 4x4


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I dag ble ny bil bestilt.:D

Valget falt pÄ en superb stv L&K 190tdi dsg 4x4 i fargen Quartz Grey metalic og sort skinn 

Av ekstrautstyr fra fabrikk ble det.

-foldbart hengerfeste

-sort taktrekk

-delingsnett

-varmetrÄder i frontrute

-solgardin sideruter 

-ventilerte seter

-massasje fÞrersete 

-premium phonebox 

-digitalt instrument panel 

-Ratt med F1 og varme

-utvidet garanti 

-19 trinity anthracite

-reservehjul.

Det ble ogsÄ bestilt med skvettlapper forran og bak, beskyttelses folie bak, bagasjeromsmatte og 18"cassiopeia piggfritt

 

Gleder meg kjempe masse til Ä fÄ ny bil.

Har hatt en 2012 octavia L&K og 2015 octavia rs fÞr, sÄ er veldig fornÞyd med skoda fra fÞr.

 

Endret av JLafton
  • Lik 2
Skrevet

Hei og velkommen til forumet @JLafton :) 

Gratulerer med bestilling av noe som ser ut til Ä blir en meget flott utgave av Superb, sÄ her har du virkelig noe Ä se frem til :)

 

Har du fÄtt forespeilet en ca dato for levering enda eller?

Skrevet

Hei.

Takk for det. Gleder meg kjempe masse :D

Selger ble ganske overasket da han la inn bestilling og fikk status ok med produksjon uke 42 :D

Skrevet (endret)

Som jeg har sagt i andre trÄder her inne driver jeg selv med bilpleie.

Men slik det ligger ann nÄ har jeg rett og slett ikke tid Ä mulighet til Ä behandle denne bilen nÄr den kommer -_-

Det er jo slikt det er med hÄndverkere skjennerelt. FÄr ikke gjort noe hjemme xD

SÄ da blir den satt bort for Ä fÄ seg en virkelig god coating fra Max Protect. Bil fÄr fÞrst ett lag UNC V1 sÄ ett lag UNC R 1,5. Alle 8 felger blir behandlet med UNC V1 og UNC V3.

InteriÞret skal jeg fÄ tid til Ä behandle selv med produkter fra Colourlock.

Skal ogsÄ ta understelsbehandling, men fÄr hÞre hvem forhandler anbefaler.

Endret av JLafton
Skrevet

I gÄr var jeg innom forhandler og fikk lagt til varme i frontruta og understelsbehandling fra Mercasol.

  • 1 mĂ„ned senere...
Skrevet

Takk for det 😀

Skal komme med bilder etterhvert.

FÄtt vert pÄ en langtur i dag, utrolig behagelig bil Ä kjÞre.

NÄ er det bare Lakkbehandling igjen, men lakk mÄ fÄ gasset fra seg fÞrst.

Skrevet

Ja Superb er en flott bil og kjĂžre, det er meget god kjĂžrekomfort i den bilen. 😊 Jeg savner til tider 2016 Superben jeg hadde, men blir jo bedre og bedre venn med Octavia ogsĂ„ nĂ„Â đŸ˜Š

SĂ„fremt jeg ikke bommer helt i forhold til hva jeg sĂ„ i Skoda gruppa pĂ„ Facebook i gĂ„r, sĂ„ kan jeg med trygghet anbefale deg en tur til Boss of Gloss, der vet de veldig godt hva de driver med nĂ„r det gjelder bilpleie og sluttfinish pĂ„ bilen 😊

Skrevet

Noen bilder fra en  duggfrisk morgen av bilen.

MÄ jo bare skryte av bakseteplassen, jeg er selv 197cm og sitter bekvemt bak meg selv i superben. Dette var ogsÄ noe av kravet da ny bil skulle kjÞpes med tanke pÄ barnesete bak meg.

16179988-6B5C-4318-A070-8A78CE81E79A.jpeg

95C18F2A-59C6-4D5C-A92E-CF15E713AA1C.jpeg

EEA4D324-2CEC-446E-9466-489B44D442A4.jpeg

62642DAE-A321-4C5E-999D-F4E5FC12DE5E.jpeg

973D91CA-4932-419D-9A1C-054559E9AAC6.jpeg

  • Lik 2
Skrevet

Ser veldig flott ut denne Superben her @JLafton 😊

Plassen er det i hvert fall ikke noe Ă„ si pĂ„, den er enorm i bĂ„de for -og bakseter og ikke minst i lasterommet. En stĂždig og meget komfortabel bil er det ogsĂ„, jeg for min del hadde DCC understellet ca 99% av tiden i sportmodus, andre innstillinger synes jeg rett og slett ble for myke. Bilen ble for «duvete/gyngete» etter min mening, men det skal du selvfĂžlgelig fĂ„ danne deg dine egne erfaringer og meninger pĂ„Â đŸ˜Š

Med tanke pĂ„ skiltet ditt sĂ„ ser det vel ut til at vi kanskje kjĂžrer en del pĂ„ de samme veiene ogsĂ„, men det er klart at en bĂžr jo ikke bo/kjĂžre i det omrĂ„det bilen er registrert heller da selvfĂžlgelig 😉 

Skal bare komme med et lite tips til deg (om du ikke allerede har gjort det), nĂ„r du leverer bilen til detaileren som skal beskytte lakken pĂ„ din nye bil, sĂ„ anbefaler jeg deg deg Ă„ fjerne bokstavene pĂ„ bakluka. Det gir et mye «renere» utseende, og gjĂžr det mye enklere Ă„ holde det rent, og det vil heller ikke samle seg sĂ„ mye salt/skitt i mellom alle disse bokstavene. Jeg har fjernet alt bortsett fra det runde Skoda merket, og det kommer jeg til Ă„ gjĂžre pĂ„ samtlige av bilene jeg kjĂžper/bestiller heretter ogsĂ„, bare et lite tips/forslag som sagt 😊

Skrevet

Takker.😊

Kommer nok til Ă„ bruker sport og normal litt etter forholdene. Comfort blir for mykt syntes jeg.

Jeg holder til i der skiltet er fra ja 😎

NÄr det gjelder emplemer sÄ skal alt pÄ bakluken untat logo fjernes, det samme skal L&K logoen pÄ sidene.

MĂ„tte jo ta en vask i dag 😁

990A8450-DE51-4380-8103-33E31D09CD55.jpeg

Skrevet

Ser ut til at du allerede har en god plan nĂ„r det gjelder fjerning av emblemer ja 😊

Har vasket bÄde privat -og arbeidsbil i dag jeg ogsÄ, det var veldig fint Ä fÄ gjort det. Fint at det endelig ser ut til at vi kan vÊre fri for nedbÞr de nÊrmeste dagene, bare de nÄ ikke skal begynne Ä sÞle til veiene med salt siden det nÄ kommer kuldegrader.......

Skrevet

Man fĂ„r ro i sjela av Ă„ vaske bilene 😁 

Desverre er jeg redd for at den saltdritten er pĂ„  veiene ilĂžpet av nattaÂ đŸ˜©

Har bestilt meg led pÊrer til tÄkelys, led til lys under dÞrer og led til innvendig bakluke. MÄ pimpes litt denne familetralla 

 

Skrevet

Ja helt enig, det er en sann fornĂžyelse Ă„ se at glansen kommer tilbake etter en vask. 😊

Tok en liten «spansk en» i dag ved at jeg la pĂ„ en «latmannsvoks» (vĂ„tvoks), men du verden sĂ„ blankt det ble igjen. Lakken trengte en liten oppfriskning pĂ„ sidene, sĂ„ det hjalp veldig 😊

Hvor har du bestilt pĂŠrer fra da @JLafton?

Og har du bestilt pĂŠrer med canbus, slik at du slipper feilmeldinger?

Skrevet

Jeg bruker stort sett Ă„ booste opp effekten regelmessig med Koch Chemi Protectorwax i skumkanonen. 😀

Til tÄkelys bestilte jeg Philips sine led pÊrer hos Extralys.no resten ble bestilt hos superskoda.com. Regner med det ere canbus vennlig. Men har VagCom sÄ kan kode om.

Skal nok inn med VagCom Ă„ se hva jeg kan kode en dag.

Skrevet

Jeg skal investere i litt bedre bilpleie produkter neste vĂ„r, etter at vĂ„rpussen blir satt bort til en som virkelig kan dette.  SĂ„ fĂ„r en saumfare nettet litt bedre i lĂžpet av vinteren for Ă„ finne seg noen gode produkter, mĂ„ ogsĂ„ investere i en ny HT spyler til vĂ„ren, nĂ„ er det nesten ikke trykk igjen i den gamle spyleren jeg har, sĂ„ fĂ„r se om en kanskje kan fĂ„ til en god og fordelaktig pakkelĂžsning pĂ„ alt sammen, men det fĂ„r som sagt bli til vĂ„ren  😊

Superb er visst ikke sĂ„ enkel Ă„ kode om som Octavia er etter hva jeg leser, det er lagt inn en del «sperrer» som krever enda mer avansert programvare etter hva jeg har lest meg til. Men det har du garantert mer peiling pĂ„ enn meg, for jeg er for pingletet til Ă„ kode om noe som helst pĂ„ egenhĂ„nd. Jeg har fĂ„tt forhandleren til Ă„ kode slik at jeg har tente baklys ogsĂ„ sammen med LED stripene foran, og det er vel stort sett det som kommer til Ă„ bli kodet pĂ„ denne bilen mens jeg eier den 😊

Skrevet

I dag kom Philips led pĂŠrene i posten. Fikk montert dem og testet, det ga ingen feilmelding og ble mye bedre lys samt at dere passer mer inn mot resten av bilen.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Er det noen som har vĂŠrt borti Ă„ mĂ„tte bytte toppdekselpakning pĂ„ en octavia mk3 eller tilsvarende? Etter Ă„ ha hatt den inne pĂ„ service og tennpluggskift, sĂ„ bemerket verkstedet at det var svetting og tegn til liten lekkasje fra toppdekselet. Og mente at pakningen burde skiftes. Og de skulle ha 15 000 for det, syntes det hĂžrtes voldsomt ut.. motoren er en 1.8 TSI
    • Xenon ja! Er nok en heftig timepris ja, og et saftig pĂ„slag pĂ„ deler. Har sett video pĂ„ hvordan det gjĂžres og det sĂ„g ganske komplisert ut. Iallefall for en som ikke er over snittet dreven pĂ„ Ă„ skru pĂ„ biler. Bor i byen, sĂ„ har ikke noe garasje eller noe Ă„ gjĂžre det i heller. MĂ„tte av med hele fangeren ja, hadde det bare vĂŠrt lykten sĂ„ hadde det vĂŠrt litt enklere.
    • Dsg er jo Ă„ be om problemer om du ikke er sĂŠrdeles nĂždt til Ă„ ha det.  Men er mange som ikke har tull med disse ogsĂ„. Du skriver at du ikke Ăžnsker Ă„ fĂ„ store utgifter.... Da hadde iallfall ikkje eg kjĂžpt noe som helst med dsg. 3stykker eg kjenner har brukt over 30-40000 pĂ„ vag gearkassene sine, ikke spesifikt din model men tja 🙈  Men om du mĂ„ ha dsg, husk iallfall Ă„ flushe den pĂ„ absolutt minimum intervaller som Skoda sier... Men Vag har jo dritt seg loddrett ut pĂ„ noen service intervaller noen ganger. Slik som  AI viser her ....At en bilfabrikant kan vĂŠre sĂ„ dust av dei innbiller kundene at dei har ein magiskolje som pĂ„ dei tĂžrre dsg kassene som ikke blir forurenset er jo bare fantastisk. Den blir sikret ikke pĂ„virket av kondens eller noe i vĂ„rt fantastiske klima... Og vi for jo ikke opp oljetemtra tur slik som man for pĂ„ Autobahn...  SĂ„ msn trenger ikke noe fagbrev i petrokjemi for Ă„ forstĂ„ at det er fullstendig molbo. Hadde det vĂŠrt min bil sĂ„ hadde eg byttet ut det du for tappet ut av kassa ved ett olje skift pĂ„ motoren, sĂ„ hadde eg bytte 1-2liter hver gang som eg byttet motorolje. Men regner med at du bruker verksted og ikke gjĂžr dette selv.     VĂ„te DSG-girkasser (f.eks. 6-trinns DQ250, 7-trinns DQ500/DL501): Disse har et eksternt utskiftbart filter (ofte et element i et plasthus pĂ„ toppen av girkassen). Olje og filter skal vanligvis byttes hver 60 000 km. TĂžrre DSG-girkasser (f.eks. 7-trinns DQ200): Disse bruker en annen konstruksjon med lukket oljesystem for mekanikken. De har ikke et servicevennlig filter som byttes regelmessig, og er i utgangspunktet fylt med "livstidsolje" fra fabrikk (selv om mange velger Ă„ flushe/bytte olje likevel ved hĂžg kilometerstand).
    • OgsĂ„ Google litt og AI.... Jeg er 100%diklrr pĂ„ at du finner  drĂžssevis av filmer pĂ„ YouTube som viser  deg step by step.
    • Du snakker om ballast til Xenon? Regner jeg med , orginal ballast koster mer enn1500.  Mye mer , synest faktisk 10000 var billig pĂ„ merkeverksted😂 Dei tar vel 1800 og oppover pr time.  Men tja dette klarer dei fleste selv...  Ett tips google eller AI how to change...... Og da finner du step by step. Fangeren demonter du lett selv nĂ„r du ser pĂ„ videoen. Men tja holder.det ikke Ă„ ut med lykte        
    • Hadde dette pĂ„ ein Audi eingang og da var det bare "klipsene" bak pĂ„ slange som var hoppet av. Men pĂ„ ein oktavia mĂ„tte eg bytte selve spyleren. FĂ„ noen til Ă„ spyle sĂ„ ser du lettere hvor det lekker.    
    • Hei er det noen som kan tipse meg hvordan jeg skifter ny lyktespyler venstre side ,da min ikke spyler,bare lekker spylerveske.Fungerer pĂ„ hĂžyre side
    • PĂ„ Skoda Scout 2017 skiftes vanligvis spjeldmotoren ved Ă„ fjerne handskerommet: man skruer det av, kobler fra kontaktene og fĂ„r tilgang til aktuatoren bak det. Deretter kobles strĂžmkontakten fra, festeskruene skrus ut og motoren fjernes fra spjeldakselen. Den nye settes pĂ„ plass med nĂžyaktig innretting av drivverket, hvoretter alt settes sammen igjen. Til slutt mĂ„ klaffene tilpasses via diagnostikk eller klimakontroll, ellers kan systemet fungere feil eller avgi klikkelyder.
    • Hei, vurderer kjĂžp av Skoda Octavia scout 2.0tdi 2018mod som familiebil. Detta er ein bil som er tenkt Ă„ ha ei stund, korleis er pĂ„liteligheiten pĂ„ dessa? Og kva mĂ„ ein sjekke/sjĂ„ opp for. He jo sjĂžlvsagt lest litt opp pĂ„ det typiske korleis dei er men greitt Ă„ hĂžyre erfaringar og. Hadde ein Audi A6 som kosta meg skjorta og litt til pĂ„ 2 lusne Ă„r, sĂ„ er noke eg helst vil sleppe det ei gong til😅 Er dessa Ă„ anbefale? Legger ved link til bil, pĂ„ fĂžrehand takk for svar🙂 https://www.finn.no/450859246
    • Hei   HĂ„per at noen bilkyndige kunne hjelpe meg her. Jeg har en Skoda Octavia 1.8 TSI fra 2018. Bilen er 8 Ă„r og jeg prĂžvde Ă„ sjekke litt rundt ang levetiden pĂ„ kjĂžlevĂŠsken som er i disse bilene. Fikk aldri noe sikkerlig svar annet enn kjĂžlevĂŠsken byttes nĂ„r vannpumpen ryker engang. Vannpumpen er visst et kjent problem pĂ„ disse motorene. Flere nevnte at mange av disse bilene fra VAG inneholder en silikatpose i kjĂžlevĂŠskebeholderen i motorrommet. Denne skal visstnok gjĂžre at kjĂžlevĂŠsken blir ''evigvarende'' men advarer med at denne silikatposen kan sprekke og lage krĂžll i hele kjĂžlesystemet som forverrer problemet. Noen mener den lille ekspansjonstanken bĂžr byttes helt ut da det er for risikabelt Ă„ dra ut posen som fort kan Ăždelegges eller ikke mulig siden det er 2 ''vegger'' inni beholderen. Det beste er Ă„ bytte ut hele tanken med en ny uten silikatpose inni. Vag har senere gĂ„tt bort fra silikatpose. Er dette noe jeg bĂžr bekymre meg for Ă„ gjĂžre nĂ„ snart?  
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trĂžbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, mĂ„ du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrĂ„det/ NAF om nĂždvendig. Er bilen kjĂžpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (MĂžller?..) Ellers ville eg gĂ„tt inn pĂ„ vegvesenet sine sider, funne navn pĂ„ tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for Ă„ hĂžyre om problema med bilen har vore der lenge.  DĂ„ har du meir kunnskap og meir Ă„ argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, Ăžnsker og hĂžre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjĂžpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjĂžre at nĂ„ jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk pĂ„ nybil garanti sĂ„ null stress. eg leverte bil inn pĂ„ verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prĂžvet alternativ 1... sĂ„ 2.... sĂ„ 3.... sĂ„ 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, sĂ„ det beklaget de for. og fant ut av det etter forsĂžk 5. jeg fikk bilen, det fĂžrste jeg la merke til at nĂ„r jeg starten den var det vibrasjoner pĂ„ tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, sĂ„ var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prĂžve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter pĂ„ at over gang fra el til bensin under kjĂžring ikke alltid er like smuuud som det skal vĂŠre, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen fĂžr bensin motor kobler seg inn... fĂ„r meg til og kjenne pĂ„ en fĂžlelse jeg ikke Ăžnsker etter kjĂžp av bil til ca 350.000.- fĂ„r meg til og tenke pĂ„ og heve kjĂžp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har ogsĂ„ problemer med appen. FĂ„r ikke lov til Ă„ lĂ„se eller lĂ„se opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...