GĂ„ til innhold
JLafton

JLafton's 2019 Superb stv L&K 190tdi dsg 4x4

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I dag ble ny bil bestilt.:D

Valget falt pÄ en superb stv L&K 190tdi dsg 4x4 i fargen Quartz Grey metalic og sort skinn 

Av ekstrautstyr fra fabrikk ble det.

-foldbart hengerfeste

-sort taktrekk

-delingsnett

-varmetrÄder i frontrute

-solgardin sideruter 

-ventilerte seter

-massasje fÞrersete 

-premium phonebox 

-digitalt instrument panel 

-Ratt med F1 og varme

-utvidet garanti 

-19 trinity anthracite

-reservehjul.

Det ble ogsÄ bestilt med skvettlapper forran og bak, beskyttelses folie bak, bagasjeromsmatte og 18"cassiopeia piggfritt

Gleder meg kjempe masse til Ä fÄ ny bil.

Har hatt en 2012 octavia L&K og 2015 octavia rs fÞr, sÄ er veldig fornÞyd med skoda fra fÞr.

Endret av JLafton
  • Lik 2
Skrevet

Hei og velkommen til forumet @JLafton :) 

Gratulerer med bestilling av noe som ser ut til Ä blir en meget flott utgave av Superb, sÄ her har du virkelig noe Ä se frem til :)

Har du fÄtt forespeilet en ca dato for levering enda eller?

Skrevet

Hei.

Takk for det. Gleder meg kjempe masse :D

Selger ble ganske overasket da han la inn bestilling og fikk status ok med produksjon uke 42 :D

Skrevet (endret)

Som jeg har sagt i andre trÄder her inne driver jeg selv med bilpleie.

Men slik det ligger ann nÄ har jeg rett og slett ikke tid Ä mulighet til Ä behandle denne bilen nÄr den kommer -_-

Det er jo slikt det er med hÄndverkere skjennerelt. FÄr ikke gjort noe hjemme xD

SÄ da blir den satt bort for Ä fÄ seg en virkelig god coating fra Max Protect. Bil fÄr fÞrst ett lag UNC V1 sÄ ett lag UNC R 1,5. Alle 8 felger blir behandlet med UNC V1 og UNC V3.

InteriÞret skal jeg fÄ tid til Ä behandle selv med produkter fra Colourlock.

Skal ogsÄ ta understelsbehandling, men fÄr hÞre hvem forhandler anbefaler.

Endret av JLafton
Skrevet

I gÄr var jeg innom forhandler og fikk lagt til varme i frontruta og understelsbehandling fra Mercasol.

• 1 mĂ„ned senere...
Skrevet

Takk for det 😀

Skal komme med bilder etterhvert.

FÄtt vert pÄ en langtur i dag, utrolig behagelig bil Ä kjÞre.

NÄ er det bare Lakkbehandling igjen, men lakk mÄ fÄ gasset fra seg fÞrst.

Skrevet

Ja Superb er en flott bil og kjĂžre, det er meget god kjĂžrekomfort i den bilen. 😊 Jeg savner til tider 2016 Superben jeg hadde, men blir jo bedre og bedre venn med Octavia ogsĂ„ nĂ„Â đŸ˜Š

SĂ„fremt jeg ikke bommer helt i forhold til hva jeg sĂ„ i Skoda gruppa pĂ„ Facebook i gĂ„r, sĂ„ kan jeg med trygghet anbefale deg en tur til Boss of Gloss, der vet de veldig godt hva de driver med nĂ„r det gjelder bilpleie og sluttfinish pĂ„ bilen 😊

Skrevet

Noen bilder fra en  duggfrisk morgen av bilen.

MÄ jo bare skryte av bakseteplassen, jeg er selv 197cm og sitter bekvemt bak meg selv i superben. Dette var ogsÄ noe av kravet da ny bil skulle kjÞpes med tanke pÄ barnesete bak meg.

16179988-6B5C-4318-A070-8A78CE81E79A.jpeg

95C18F2A-59C6-4D5C-A92E-CF15E713AA1C.jpeg

EEA4D324-2CEC-446E-9466-489B44D442A4.jpeg

62642DAE-A321-4C5E-999D-F4E5FC12DE5E.jpeg

973D91CA-4932-419D-9A1C-054559E9AAC6.jpeg

• Lik 2
Skrevet

Ser veldig flott ut denne Superben her @JLafton 😊

Plassen er det i hvert fall ikke noe Ă„ si pĂ„, den er enorm i bĂ„de for -og bakseter og ikke minst i lasterommet. En stĂždig og meget komfortabel bil er det ogsĂ„, jeg for min del hadde DCC understellet ca 99% av tiden i sportmodus, andre innstillinger synes jeg rett og slett ble for myke. Bilen ble for «duvete/gyngete» etter min mening, men det skal du selvfĂžlgelig fĂ„ danne deg dine egne erfaringer og meninger pĂ„Â đŸ˜Š

Med tanke pĂ„ skiltet ditt sĂ„ ser det vel ut til at vi kanskje kjĂžrer en del pĂ„ de samme veiene ogsĂ„, men det er klart at en bĂžr jo ikke bo/kjĂžre i det omrĂ„det bilen er registrert heller da selvfĂžlgelig 😉 

Skal bare komme med et lite tips til deg (om du ikke allerede har gjort det), nĂ„r du leverer bilen til detaileren som skal beskytte lakken pĂ„ din nye bil, sĂ„ anbefaler jeg deg deg Ă„ fjerne bokstavene pĂ„ bakluka. Det gir et mye «renere» utseende, og gjĂžr det mye enklere Ă„ holde det rent, og det vil heller ikke samle seg sĂ„ mye salt/skitt i mellom alle disse bokstavene. Jeg har fjernet alt bortsett fra det runde Skoda merket, og det kommer jeg til Ă„ gjĂžre pĂ„ samtlige av bilene jeg kjĂžper/bestiller heretter ogsĂ„, bare et lite tips/forslag som sagt 😊

Skrevet

Takker.😊

Kommer nok til Ă„ bruker sport og normal litt etter forholdene. Comfort blir for mykt syntes jeg.

Jeg holder til i der skiltet er fra ja 😎

NÄr det gjelder emplemer sÄ skal alt pÄ bakluken untat logo fjernes, det samme skal L&K logoen pÄ sidene.

MĂ„tte jo ta en vask i dag 😁

990A8450-DE51-4380-8103-33E31D09CD55.jpeg

Skrevet

Ser ut til at du allerede har en god plan nĂ„r det gjelder fjerning av emblemer ja 😊

Har vasket bÄde privat -og arbeidsbil i dag jeg ogsÄ, det var veldig fint Ä fÄ gjort det. Fint at det endelig ser ut til at vi kan vÊre fri for nedbÞr de nÊrmeste dagene, bare de nÄ ikke skal begynne Ä sÞle til veiene med salt siden det nÄ kommer kuldegrader.......

Skrevet

Man fĂ„r ro i sjela av Ă„ vaske bilene 😁 

Desverre er jeg redd for at den saltdritten er pĂ„  veiene ilĂžpet av nattaÂ đŸ˜©

Har bestilt meg led pÊrer til tÄkelys, led til lys under dÞrer og led til innvendig bakluke. MÄ pimpes litt denne familetralla 

Skrevet

Ja helt enig, det er en sann fornĂžyelse Ă„ se at glansen kommer tilbake etter en vask. 😊

Tok en liten «spansk en» i dag ved at jeg la pĂ„ en «latmannsvoks» (vĂ„tvoks), men du verden sĂ„ blankt det ble igjen. Lakken trengte en liten oppfriskning pĂ„ sidene, sĂ„ det hjalp veldig 😊

Hvor har du bestilt pĂŠrer fra da @JLafton?

Og har du bestilt pĂŠrer med canbus, slik at du slipper feilmeldinger?

Skrevet

Jeg bruker stort sett Ă„ booste opp effekten regelmessig med Koch Chemi Protectorwax i skumkanonen. 😀

Til tÄkelys bestilte jeg Philips sine led pÊrer hos Extralys.no resten ble bestilt hos superskoda.com. Regner med det ere canbus vennlig. Men har VagCom sÄ kan kode om.

Skal nok inn med VagCom Ă„ se hva jeg kan kode en dag.

Skrevet

Jeg skal investere i litt bedre bilpleie produkter neste vĂ„r, etter at vĂ„rpussen blir satt bort til en som virkelig kan dette.  SĂ„ fĂ„r en saumfare nettet litt bedre i lĂžpet av vinteren for Ă„ finne seg noen gode produkter, mĂ„ ogsĂ„ investere i en ny HT spyler til vĂ„ren, nĂ„ er det nesten ikke trykk igjen i den gamle spyleren jeg har, sĂ„ fĂ„r se om en kanskje kan fĂ„ til en god og fordelaktig pakkelĂžsning pĂ„ alt sammen, men det fĂ„r som sagt bli til vĂ„ren  😊

Superb er visst ikke sĂ„ enkel Ă„ kode om som Octavia er etter hva jeg leser, det er lagt inn en del «sperrer» som krever enda mer avansert programvare etter hva jeg har lest meg til. Men det har du garantert mer peiling pĂ„ enn meg, for jeg er for pingletet til Ă„ kode om noe som helst pĂ„ egenhĂ„nd. Jeg har fĂ„tt forhandleren til Ă„ kode slik at jeg har tente baklys ogsĂ„ sammen med LED stripene foran, og det er vel stort sett det som kommer til Ă„ bli kodet pĂ„ denne bilen mens jeg eier den 😊

Skrevet

I dag kom Philips led pĂŠrene i posten. Fikk montert dem og testet, det ga ingen feilmelding og ble mye bedre lys samt at dere passer mer inn mot resten av bilen.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...