Gå til innhold
erikssondiesel

Ettermont. hengerfeste Octavia 2015


Anbefalte innlegg

God kveld :)

Har noen spørsmål rundt ettermontering av Westfalia feste, håper noen her kan hjelpe meg.

Er en fornøyd eier av en 2015 Octavia (1.6D 4x4), men har nå bruk for hengerfeste ifbm. oppussing av hus.

Har sett på et avtagbart feste + modellspesifikt ledningsnett hos Hågen.no som skal passe.

Tok kontakt med Møller Bil for å høre hva som skal til for å programmere denne inn mot bilens systemer, og fikk beskjed om at kjøleanlegget muligens må

oppgraderes? Er det noen her som har opplevd det samme?

 

Utifra koden i bagasjerommet har jeg ikke "Trailer Hitch Prep", kode 1D0.


Vil det si at jeg må ha noe mer elektronikk i tillegg til ledningsnettet som Westfalia leverer?
 

Fikk et prisoverslag på ca 25000,- hos Møller Orkdal for montering av originalt feste, og det synes jeg i grunn er ganske hinsides 😰

 

Mvh,

Endret av erikssondiesel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor det er så synd at det ikke monteres hengerfeste på fabrikk ved bestilling av ny bil, for da koster det bare en brøkdel av prisen.

Nytt hengerfeste må kodes inn som du skriver, men på enkelte biler så må det også monteres oljekjøler på DSG kassa for at det skal bli godkjent, og dermed så ender en fort opp med +20.000,- for å ettermontere ett hengerfeste på enkelte biler........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Superb lll said:

Det er derfor det er så synd at det ikke monteres hengerfeste på fabrikk ved bestilling av ny bil, for da koster det bare en brøkdel av prisen.

Nytt hengerfeste må kodes inn som du skriver, men på enkelte biler så må det også monteres oljekjøler på DSG kassa for at det skal bli godkjent, og dermed så ender en fort opp med +20.000,- for å ettermontere ett hengerfeste på enkelte biler........

God kveld :)

Takk for svar. Kjøpte bilen brukt, så hadde dessverre ikke muligheten til å få montert fra fabrikk. Girkassen på min er heldigvis manuell 6 trinns.

 

Har søkt litt på nettet, og fant denne, gjelder dog for en Karoq 2018. 1.6 literen som er nevnt der skulle jeg tro er nokså lik den jeg har, og der står det at oppgradert kjøling for motor ikke er nødvendig. Karen hos Møller sa at det er snakk om å bytte radiator og eventuelt ekstra vifter.

 

1016106817_CooolingModDetails.jpg.dafbf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det kreves ekstra kjøling til motor for enkelte motorer var jeg ikke klar over, så det var helt nytt for meg, så der har jeg ikke noe kunnskap i det hele tatt. Men da må det jo være det merkeforhandler har i sine papirer at kreves for din bil/motor, men som sagt, dette har jeg ikke kunnskap om, så der har jeg ingen tips/forslag å bidra med dessverre...........

Jeg har derimot hørt om flere som har måttet montere oljekjøler på DSG kassa for at montering av hengerfeste skal kunne godkjennes som nevnt, men nå er jo ikke det tilfelle for din bil heldigvis. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Superb lll said:

At det kreves ekstra kjøling til motor for enkelte motorer var jeg ikke klar over, så det var helt nytt for meg, så der har jeg ikke noe kunnskap i det hele tatt. Men da må det jo være det merkeforhandler har i sine papirer at kreves for din bil/motor, men som sagt, dette har jeg ikke kunnskap om, så der har jeg ingen tips/forslag å bidra med dessverre...........

Jeg har derimot hørt om flere som har måttet montere oljekjøler på DSG kassa for at montering av hengerfeste skal kunne godkjennes som nevnt, men nå er jo ikke det tilfelle for din bil heldigvis. :) 

Har aldri hørt om dette jeg heller, fra det jeg har lest på nettet og hos Westfalia, er det kun snakk om ledningsnett og programmering. Tror jeg skal ta kontakt med Skoda i Tsjekkia for å få dette bekreftet.

 

Takk for svar uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...