Gå til innhold
Killroy555

Motorstøy


Anbefalte innlegg

Hei, har en 2018 4x4 150 HK med 7 trinns kasse. Kjøpte den som demobil. Allerede dagen etter overtagelse la jeg merke til at motoren støyet mye etter kald oppstart. Sønnen min bemerket også dette. Jeg synes at det høres ut som en bensinmotor i gamle dager som trengte ventiljustering. Varm motor går jevnt og pent uten støy. Selgeren beroliget meg med at alle Octavia diesel bråket slik før de ble varm. Er jeg lettlurt, eller det flere som har notert seg det samme slik at jeg ikke behøver å ta dette opp med Skoda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Killroy555 skrev:

Hei, har en 2018 4x4 150 HK med 7 trinns kasse. Kjøpte den som demobil. Allerede dagen etter overtagelse la jeg merke til at motoren støyet mye etter kald oppstart. Sønnen min bemerket også dette. Jeg synes at det høres ut som en bensinmotor i gamle dager som trengte ventiljustering. Varm motor går jevnt og pent uten støy. Selgeren beroliget meg med at alle Octavia diesel bråket slik før de ble varm. Er jeg lettlurt, eller det flere som har notert seg det samme slik at jeg ikke behøver å ta dette opp med Skoda?

Hadde en Octavia 2018. 2.0TDI 150hk frem til begynnelsen av desember.

Jeg opplevde noe støy på kaldstart. Men, ikke noe som jeg følte var bekymringsverdig. 

Men, det er vanskelig, dette med forskjellige lyder. Noen kan oppfatte det som voldsomt støy og noen oppfatter det som normal støy. Det er utrulig individuelt.

Du har fortsatt 2 år garanti på bilen. Om du har planer om å beholde den ut garanti tiden, ta en garantiutløpstest hos NAF par mnd før garanti går ut, da er du sikret ihvertfall ;)

Jeg råder også til å ha motor og drivverk forsikring på bilen, når garanti går ut. Da er du nesten helgardert for omfattende utgifter, om det skal være noe ;)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...