Gå til innhold
TrondA

2.0 TSI 280hk Verdt det?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver å surfer runt for å finne min neste bil, tenkte først på Octavia , men så prøvde jeg Octavia og Superb og da falt valget på Superb. Så nå ser jeg etter hvilken bil jeg skal kjøpe har for det meste sett på 2.0 TDI 190hk siden den er det en del av. Men så kom jeg over 2.0 TSI versjonen og begynte å tenke. Det hadde vært en morsom bil å eie. Jeg skal jo ikke kjøre så mye fra i sommer da jeg komme til å jobbe i gangavstand fra der jeg bor. Så det som blir er handle turer og utflukter samt bilferier til sommern.  Jeg vil jo tro forbruket på en såpass kraftig bensinmotor er ganske høyt? 0.8-1.0? Men blir det mindre kjøring så er jeg ikke så redd for forbruket. Men er disse bilene mulig å selge etterpå?  Og vedlikehold på denne er vel hakket mindre enn en diesel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vedlikeholdmessig, så ser jeg ikke noen grunn til at bensin skal bli noe billigere enn diesel :)

men, du vil alltid kunne selge den videre, det tror jeg. Attraktiv bil med god bensinmotor, så lenge man velger stasjonsvogn utgaven ;) men, jeg er ganske sikker på at verditap på 280hk bensin, vil være ganske høyt iforhold til diesel motoren. Det kan du kikke litt på selv, på finn. Å sammenligne litt.

Forbruket på slike turer, vil nok ende ganske så høyt, uten at jeg kan peke på nøyaktig hva det vil ligge på. Men, med en slik motor, er jo naturlig at høyre foten vil være litt tung, kanskje? ;)

Og det er klart at ved mye småturer som dette, vil jo bensin være et naturlig valg, pga den ikke har partikkelfilter som nyere bensinmotor har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderte bensinmotoren i 2 sekunder når eg bestilte bil her på Mandag, men det blei nesten 100laks mere for bensinmotoren på 280hk kontra dieselmotoren på 200hk, diesel er mer lettsolgt tipper eg på og det er mere drivstoffgjerrig :)
Eg bestilte forøvrigt Superb Scout :D    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...