Gå til innhold
Henning81

Glemt å fjerne transportklosser!!


Anbefalte innlegg

Må bare få luftet ut litt frustrasjon her. August 2019 ble jeg lykkelig eier av en splitter ny Superb Sportline. Kjente umiddelbart at bilen var noe stumpete, jeg merket jo hver eneste dump i veien når jeg kjørte. Tenkte kanskje det var pga lavprofildekk og 19" felger, og at det i tillegg var en sportline versjon som gjorde bilen litt stivere. Men siden jeg valgte DCC adaptivt understell har jeg vært litt skuffet over at den allikevel skulle være så stumpete. Vel vel.. Nå etter drøyt halvannet år med bilen tenkte jeg at jeg måtte få sjekket opp dette her, og fikk en servicetime hos Møller bil i dag. Servicemedarbeideren ringte meg tilbake og hadde en ganske naturlig forklaring på at bilen har vært stumpete å kjøre med; "De som leverte deg bilen hadde glemt å fjerne transportklossene". Bilen er heldigvis ikke blitt skadet av dette, men måtte visst bytte en del på den ene støtfangeren som resultat av dette. 

Bilen er ikke til å kjenne igjen etter de fjernet transportklossene, den ruller jo silkemykt over alle dumper i veien. Helt ny kjøreopplevelse!!

Altså.. Greit nok, jeg tar selvkritikk for at jeg absolutt burde sjekket opp dette tidligere.. Men er det mulig!!?? Nå har jeg hatt en forferdelig dårlig kjøreopplevelse av Skoda i halvannet år, jeg har skremt bort venner og bekjente fra å kjøpe Skoda. Så dette er egentlig bare trist..

Jeg burde vel få en slags kompensasjon fra Møller Bil her? Noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Henning81 said:

Må bare få luftet ut litt frustrasjon her. August 2019 ble jeg lykkelig eier av en splitter ny Superb Sportline. Kjente umiddelbart at bilen var noe stumpete, jeg merket jo hver eneste dump i veien når jeg kjørte. Tenkte kanskje det var pga lavprofildekk og 19" felger, og at det i tillegg var en sportline versjon som gjorde bilen litt stivere. Men siden jeg valgte DCC adaptivt understell har jeg vært litt skuffet over at den allikevel skulle være så stumpete. Vel vel.. Nå etter drøyt halvannet år med bilen tenkte jeg at jeg måtte få sjekket opp dette her, og fikk en servicetime hos Møller bil i dag. Servicemedarbeideren ringte meg tilbake og hadde en ganske naturlig forklaring på at bilen har vært stumpete å kjøre med; "De som leverte deg bilen hadde glemt å fjerne transportklossene". Bilen er heldigvis ikke blitt skadet av dette, men måtte visst bytte en del på den ene støtfangeren som resultat av dette. 

Bilen er ikke til å kjenne igjen etter de fjernet transportklossene, den ruller jo silkemykt over alle dumper i veien. Helt ny kjøreopplevelse!!

Altså.. Greit nok, jeg tar selvkritikk for at jeg absolutt burde sjekket opp dette tidligere.. Men er det mulig!!?? Nå har jeg hatt en forferdelig dårlig kjøreopplevelse av Skoda i halvannet år, jeg har skremt bort venner og bekjente fra å kjøpe Skoda. Så dette er egentlig bare trist..

Jeg burde vel få en slags kompensasjon fra Møller Bil her? Noen meninger om dette?

Det som burde kompanseres er jo skadene som dette har påført din bil, utover dette er det vel lite man kan be om? (nå er dette min tanke om dette, mulig noen andre mener noe helt annet enn meg). Du kan jo kanskje nevne noe om dette når du er hos forhandleren din, at du har "svertet" Skoda sitt rykte i din omgangskrets når du har hatt denne opplevelsen? Vet ikke hvordan framgangsmåten er her.

Riktignok så er vi alle mennesker, og når vi går på autopilot for at den samme jobben gjøres hver dag er det fort gjort å glemme. Uheldigvis var det akkurat din bil det gikk utover denne gangen. Likevel er det godt å høre at du har fått en god opplevelse av Skoda i ettertid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittert er det uansett, får ikke igjen de 20 månedene med dårlig bilopplevelse. Men men, jeg har fått en kompensasjon fra forhandler som jeg er ok fornøyd med. Vurderer absolutt Skoda igjen når den tid kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/16/2021 at 2:40 PM, Henning81 said:

Bittert er det uansett, får ikke igjen de 20 månedene med dårlig bilopplevelse. Men men, jeg har fått en kompensasjon fra forhandler som jeg er ok fornøyd med. Vurderer absolutt Skoda igjen når den tid kommer. 

Det er vertfall godt hendelsen ikke har totalt ødelagt ditt forhold til skoda😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Blir Skoda igjen gitt. Bestiller en Enyaq iV80X Sportline i løpet av sommeren. 10 mnd levering, men det er det absolutt verdt etter en test tur med den forrige helg. Kommer dog til å savne den kolossale plassen i Superben da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...