Gå til innhold
BensinOctavia

Bilverksted påstår jeg lyver


Anbefalte innlegg

Hei,

I Desember ble bilen min rygget på i et parkeringshus. Heldigvis hadde den uheldige lagt igjen en lapp på vinduet. Jeg fikk kontakt med personen og vi skrev skademeldingen sammen. Jeg har fylt ut en slik blankett før så jeg vet hvor viktig det er å få med all informasjon. Jeg tok kontakt med forsikringsselskapet og fikk beskjed om å få taksert skaden. Takseringen ble godkjent av forsikringsselskapet. Jeg benyttet meg av et lokalt Lakk/bilopprettingsfirma her jeg bor.

Skaden var liten kosmetisk, men mye teknisk ble berørt...

- Oppripet frontfager

- Feilmelding på parkeringssensor forran. (ingen på forsiden av bilen fungerer)

- Lekkasje på spylevesketank

- Dekselet til spylerne til frontlyktene hadde spruttet av.

- Tåkelys knust.

 

Bilen var først innom utbedring i Februar grunnet lang ventetid. Her ble det kun fikset lakkering av fanger og utbedring av tåkelys da de ikke hadde bestilt opp ny spylevesketank mens fangeren var allerede av. Så bilen måtte inn igjen.. Etter purring senere hadde de glemt av å bestille  å virket nesten litt useriøse. Endelig fikk jeg bilen inn igjen etter å ha maset flere ganger. De har nå fått byttet spylevesketanken men klarer ikke å få parkeringssensoren forran til å fungere. Den er byttet. De mener at problemet ligger i ledningsnettet til sensoren nå, og det skal visst nok ikke ''være mulig'' at dette skal ha blitt berørt av en såpass liten skade bilen har fått sier formannen på verkstedet. Jeg følte meg mistenkeliggjort da mannen på verkstedet konfronterte meg om dette. Akkurat som dette problemet skulle ha vært inntruffet før den aktuelle skaden. Han begynte å snakke om evt oppirring av ledningsnettet. Jeg forklarte han at feilmeldingen kom opp like etter skaden inntraff. Men virket bare som han så på det som en ren løgn. Bilen har enda nybilgaranti. Men jeg syntes det blir ''feil'' å prøve på å benytte seg av dette på en slik skade bilen har vært innblandet i. Legger ut et bilde av skaden som er benyttet i saken.

Må bare nevne at jeg ikke har benyttet meg av merkeverksted da det ligger 3t unna. Så ikke begynn å kjefte på møller/vag nå :)

Gjelder en 3 år gammel Skoda

Bilskade 3.jpg

Bilskade.jpg

Endret av BensinOctavia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så forstår jeg ikke helt «problemet» til kundemottakeren du har snakket med, det er jo ikke en garantisak du kommer med her, det er en forsikringssak. De skal reparere og sende regningen til forsikringsselskapet til den som kjørte på din bil, om de mener dette kommer fra noe annet, så kan de jo bare ta det med Møller/VAG og få utbedret det som en garantisak, så lenge din bil fremdeles er innenfor garantivilkårene......

Ledninger kan bli skadet når fanger blir påkjørt, fanger blir demontert, etc, så det kan nok komme av så mangt, men du har jo fasiten selv her, i form av at dette fungerte før din ble påkjørt, så da er det jo mest sannsynlig enten påkjørselen eller deres demontering (eller en kombinasjon av dette) som har forårsaket dette.
Så jeg hadde tatt turen tilbake til dette verkstedet og bedt dem se på dette, og ikke minst utbedre dette slik at det fungerer som det skal.

Joda jeg vet at det er mange som forsøker å få utbedret noe ekstra på sin bil i tilfeller hvor deres bil blir påkjørt/skadet e.l., men sensorer i seg selv er ømtålige og tåler ikke allverden før det kommer feilmeldinger.
Selv hadde jeg en liten steinsprut midt på den ene park.sensoren foran, og det samlet da seg litt vann nede i sprekken på lakken og det var nok til at det kom en feilmelding. Jeg skrapet av lakken på sensoren, tørket bort fuktigheten og lakkerte med en lakkstift og feilmeldingen ble borte, så det er til tider ikke så mye som skal til.

Håper det ordner seg for deg @BensinOctavia, lykke til 🙂

 

Endret av Superb lll
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 1.5.2021 den 8.16, Superb lll skrev:

Helt ærlig så forstår jeg ikke helt «problemet» til kundemottakeren du har snakket med, det er jo ikke en garantisak du kommer med her, det er en forsikringssak. De skal reparere og sende regningen til forsikringsselskapet til den som kjørte på din bil, om de mener dette kommer fra noe annet, så kan de jo bare ta det med Møller/VAG og få utbedret det som en garantisak, så lenge din bil fremdeles er innenfor garantivilkårene......

Ledninger kan bli skadet når fanger blir påkjørt, fanger blir demontert, etc, så det kan nok komme av så mangt, men du har jo fasiten selv her, i form av at dette fungerte før din ble påkjørt, så da er det jo mest sannsynlig enten påkjørselen eller deres demontering (eller en kombinasjon av dette) som har forårsaket dette.
Så jeg hadde tatt turen tilbake til dette verkstedet og bedt dem se på dette, og ikke minst utbedre dette slik at det fungerer som det skal.

Joda jeg vet at det er mange som forsøker å få utbedret noe ekstra på sin bil i tilfeller hvor deres bil blir påkjørt/skadet e.l., men sensorer i seg selv er ømtålige og tåler ikke allverden før det kommer feilmeldinger.
Selv hadde jeg en liten steinsprut midt på den ene park.sensoren foran, og det samlet da seg litt vann nede i sprekken på lakken og det var nok til at det kom en feilmelding. Jeg skrapet av lakken på sensoren, tørket bort fuktigheten og lakkerte med en lakkstift og feilmeldingen ble borte, så det er til tider ikke så mye som skal til.

Håper det ordner seg for deg @BensinOctavia, lykke til 🙂

 

OMG it's true. The legend is back 😎

Godt å se deg aktiv igjen @Superb lll.lll. Har lest mange av postene dine. Liker måten du formulerer dine opplevelser på. Du burde ta over etter han broom-benny. Virker som han bare promoterer elbiler nå.. 

Kan fortelle det ordnet seg. De har loddet sammen et brudd en plass. Bestilte i utgangspunktet opp nytt ledningsnett men dette passet såklart ikke. Ingen ris til møller her. Dette var et frittstående karosseriverksted.

Kjøpte bilen privat i desember. Møtte eieren på flyplassen siden jeg skulle kjøre nordover. Tok en prøvetur og parkerte i parkeringshuset på flyplassen. Vi gikk inn på terminalen for oppgjøret. Da jeg kom ut med begge nøkklene i hånda og klar til å kjøre hjem hadde noen rygget på bilen mens jeg var inne.. Snakker om uflaks... Heldigvis hadde synderen moral nok til å legge igjen en lapp på vinduet. Likevel kjedelig å fylle ut skademelding sammens med en polakk som såvidt kunne skrive tydelig. Ordnet seg heldigvis nesten 7 månder senere. Så jeg fikk også et lite "skår" i nybilgleden 😆 Takker for du delte din opplevelse med sensor. Da vet jeg det til en annen gang 
 

Endret av BensinOctavia
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...