Gå til innhold
Espen

Elektrisk bakluke


Anbefalte innlegg

Har Enyaq bare elektrisk bakluke sammen med Komfortpakke pluss? Og da må den være sensorstyrt?

Jeg har hatt sensorstyrt bakluke på de tre siste Skodaene mine, og jeg er ikke veldig imponert over dette. Jeg får den ikke til å virke hver gang. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør rett når jeg får det til, eller hva jeg gjør feil når den ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Espen skrev:

Jeg har hatt sensorstyrt bakluke på de tre siste Skodaene mine, og jeg er ikke veldig imponert over dette. Jeg får den ikke til å virke hver gang. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør rett når jeg får det til, eller hva jeg gjør feil når den ikke virker.

Hva Enyaq har for utstyr vet jeg ikke, så der er jeg blank.....

Jeg fikk heller ikke dette til i førsten med bakluken, så det var også noe jeg gjorde feil i starten, så det ble en tur ned til selgeren for å spørre litt. Så for å komme med ett lite tips til deg når det gjelder sensorstyrt bakluke @Espen, så har jeg fått råd fra selgeren at en skal stå bak midten av bilen, føre foten rett frem (littt under bakfangeren, og så føre foten rett bakover igjen, alt en bestemt bevegelse. Ikke noe svinging med foten eller andre bevegelser under fangeren bak. Da fikk jeg dette til å fungere jeg også.
Men jeg har likevel deaktivert dette på min Superb, da jeg ett par ganger har opplevd at bakluken har åpnet seg når jeg spyler under bilen (og jeg har nøkkelen i lomma. Dette har jeg forøvrig også gjort med automatisk passer på bakruten ved rygging, uten at det har noe med ditt spørsmål å gjøre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått dette tipset fra min forhandler, @Superb lll. etter at jeg begynte med det, skal det sies at luka åpner seg oftere, men absolutt ikke hver gang.

Såpass sjelden at jeg har sluttet å prøve. Det er ikke noe gøy å stå utenfor butikken med poser i henda og sparke under bilen... flere ganger... og ingen ting skjer...

17 timer siden, Superb lll skrev:

Dette har jeg forøvrig også gjort med automatisk passer på bakruten ved rygging, uten at det har noe med ditt spørsmål å gjøre.....

Hva betyr dette, egentlig? Automatisk passer på bakruten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Espen skrev:

Hva betyr dette, egentlig? Automatisk passer på bakruten?

Ooops. Her er det en liten "trykkleif", det skulle selvfølgelig være automatisk pusser på bakruten. Beklager den @Espen

1 time siden, Espen skrev:

Jeg har også fått dette tipset fra min forhandler, @Superb lll. etter at jeg begynte med det, skal det sies at luka åpner seg oftere, men absolutt ikke hver gang.

Såpass sjelden at jeg har sluttet å prøve. Det er ikke noe gøy å stå utenfor butikken med poser i henda og sparke under bilen... flere ganger... og ingen ting skjer...

Helt enig med deg her @Espen, det fungerer vesentlig bedre, men ikke hver gang. Og når bakluka i tillegg åpner seg ved spyling under bakfangeren, så deaktiverte jeg like godt hele funksjonen, jeg vet at et par arb.kollegaer ikke får fullrost dette, men jeg deler ikke helt deres entusiasme for sensorstyrt bakluke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Jeg burde jo skjønt at det skulle være automatisk pusser...

Den har jeg også deaktivert, @Superb lllDen går ikke når det regner, heller, heldigvis. Blir mye støy av det synes jeg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5:18 ut i denne videoen så sier han at du kan få med sensorstyrt bakluke også. Hvilket betyr at det går an å ha bare elektrisk uten sensor, tenker jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg fått klar beskjed fra forhandler at Enyaq kommer med manuell bakluke, med mindre du velger en elektrisk fra en pakke. Velger du elektrisk er den sensorstyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...