Gå til innhold
Henning81

Vurderer Enyaq iV80X Sportline


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Superb 4x4 Sportline i dag. Er klar for SUV igjen, og prøvekjørte Kodiaqen, men den skuffet både på førermiljøet, motor og kjøreopplevelse. Så at Enyaqen var ledig for en testtur samme dagen, og måtte bare prøve den også. Og for en bil!! Fantastisk god å kjøre, kompakt, stram og med et meget trivelig førermiljø. Testet Sportline utgaven med 21" Betria felgene, og den opplevdes absolutt ikke stumpete. 

Satte opp et tilbud på en Sportline iV80X Black Magic perle med det følgende ekstrautstyr:

Bagasjeromsmatte vendbar, Tilhengerfeste, Familiepakke, Infotainmentpakke pluss, Delingsnett, Parkeringspakke pluss intro, 19" Skoda Crystal sort felger (vinter). Gummimatter foran og bak, lastebeskytter, svettlapper foran og bak.. 

Jeg vurderer i tillegg å bestille elektrisk justering på passasjersetet, og 21" Betria felger. Er jo 20" Vega Antrasitt som følger med som standard, men har ikke sett de på bilen og er litt usikker. Andre her som har noen meninger om disse felgene? Setter pris på kommentarer og tips til annet jeg burde tenkt på av tilleggsutstyr her :)

 

 


 

Skrevet
På 11.7.2021 den 19.17, Henning81 skrev:

tips til annet jeg burde tenkt på av tilleggsutstyr

Hei, @Henning81

Jeg vurderer selv Sportline. Selv kjører jeg nå en Kodiaq TSI DSG 190HK 4x4. Som deg vil også jeg ha en bil jeg setter meg inn i og ikke ned i.

Dette blir bilen:
ENYAQ SPORTLINE iV 80X 77 kWh 265 HK Kr: 520.680

Utstyret er som følger:

Klimapakke pluss - // Oppvarmede seter foran og bak
// Oppvarmede spyledyser på frontruten
// 3-sone klima og oppvarmet frontrute. 0,- kr

Komfortpakke pluss - // KESSY Full nøkkelfri betjening av alle dører
// Phonebox med trådløs lading
// 3-sone klima og oppvarmet frontrute
// Sun Set, ekstra mørke ruter bak
// Sensorstyrt elektrisk bakluke 0,- kr

Parkeringspakke
// Parkeringssensor foran
// Parkeringssensor bak
// Ryggekamera med spyler 0,- kr

Førerpakke sport pluss - // 3-eket sportsratt med varme
// Reku-paddles,
// DMS
// Hands On Detection (HOD)
// Progressiv sportsstyring
// Adaptivt understell DCC (ikke sportsunderstell) Jeg hadde DCC på min Superb og det likte jeg. Supert med komfort i byen og på motorveien. Herlig med sport på svingete landeveier. Fint med normal på ordinær kjøring. Dette var såpass bra at jeg vil ha det igjen. 7.500,- kr

Lyspakke pluss - // Full LED Matrix hovedlys med lyktespylere
// LED kjørelys, utvidete LED baklys
// Crystal Face. Den lysende grillen var såpass stilig at den må jeg jo ha. 6.900,- kr

Infotainmentpakke  - // Navigasjon med Infotainment Online 3 år // Prediktiv cruise control. Testbilen jeg testet hadde HUD. Det synes jeg var fint. God oversikt og fin info rett på ruta. Alt jeg trengte av info var rett i synet. Rett i synet var også gjenskinnet av den pianolakkerte lista/skjermen/leveggen som skulle skjule "hullet" i dashbordet, som er plassert på dashbordet. Sola skinte på denne og reflekterte mye. Først rett fra denne lista og inn i øynene mine, og fra lista og opp i vinduet slik at det ble enda mer gjenskinn. Dette skal jeg ikke ha. Det andre med info o.l. trenger jeg ikke da jeg har Apple CarPlay, og bruker Google maps som navigasjon og får all info der.  Predictiv cruise control vil jeg heller ikke ha deler av. Dette hadde også min testbil. Det høres kjekt ut, men problemet er at bilen sitter med gammel info om fartsgrenser. Så på E6 sør for Hamar så ligger jeg og cruiser i 110 km/t og plutselig så senker bilen farten ned til 90! Ganske kraftig... Dette skjedde flere ganger. Det tok litt tid før jeg skjønte hva dette var og fikk skrudd det av. Veldig ubehagelig opplevelse. 0,- kr

Assistentpakke pluss
// Lane Assist med nødassistent og køassistent
// Side assist (blindsonevarsling)
// Proaktiv passasjerbeskyttelse
// Travel Assist 2.0 og Emergency assist  0,- kr

Familiepakke - // Elektrisk barnelås på bakdørene // Mekaniske solgardiner bak // 230V uttak (50Hz, 150watt) // 2 USB-C i baksete // oppbevaringsboks for baksetene. En god pakke med uttakene og solgardiner 4.100,- kr

Bagasjeromspakke - // Variabelt gulv // Knapper for nedfelling av baksete // Lastelementer // Bagasjeromsnett // Bag for Ladekabler. 3.800.- kr.

Metallic lakk/Perle-effekt Det blir Artic silver. 6.600,- kr

ŠKODA Sound System med 10 høyttalere og subwoofer kommer jeg ikke til å bestille. Jeg hadde Canton i Superben min og var superfornøyd med det. Jeg har Canton i Kodiaqen min nå og er ikke fornøyd. Det er skikkelig midt på treet. I Ålesund ligger det noe som heter Bass Brothers. https://www.facebook.com/bassbrothersas Slikt anlegg skal jeg ha. Det koster noe mer enn SSS 10.000,- kr og 1.500,- kr for å sette det inn. Dette kan tas ut igjen og monteres på en annen bil siden. 11.500,- kr. De har fått en avtale med et firma på Østlandet nå.

Ekstra lydisolering hørte jeg med selger om. For det fant jeg ikke i prislisten, men det var heldigvis standard.

Dette er en firmabil og passasjeren kan fint stille inn setet manuelt. Jeg bruker bilen 90%, og vi kjører ikke veldig mye privat. Nå høres det veldig godt ut med massasje og for meg som kjører 60.000 i året så kanskje det hadde vært en god idé? Jeg får sette den litt på vent til jeg får testet hvordan dette fungerer. Foreløpig blir det 0,- kr

Tilhengerfeste, foldbart. Det må jeg ha. Også i jobben. 9.800,- kr

Skvettlapper. For at det ikke skal bli så møkkete og slitt i lakken.  ca 1000,- kr

Det andre synes jeg ikke er så viktig . Delingsnett høres fint ut, men nakkeputa tar i mot mye dersom det skulle være aktuelt. Det er ikke så stor åpning over setene bak.

Da blir totalprisen ca kr: 559.000,- Dette er uten vinterdekk, da leasingselskapet ordner det.

Skrevet

Takk for svar @Espen

Her har du listet opp bra argumenter for og i mot pakkene. Jeg tror uansett at jeg går for den pakka med HUD, syntes det var ganske oversiktlig og kul greie. På tross av at den pakka er svindyr (9300,-)

Bra det du sier om delingsnett, tror ikke jeg trenger det heller, 1900,- spart der. Jeg ser at vi har satt opp beskyttelsespakke til 2490,- Trenger man dette? Er vel bare en sånn lastekantbeskytter?

En annen ting er denne parkeringspakka (3800,-) usikker på om vi har behov for 360 graders kamera til parkering, mulig det er kjekt å ha med tanke på videresalg?

Ellers synes jeg de 21" Betria felgene i sort er såpass kule at jeg betaler 7800,- ekstra for de. Vega antrasitt har jeg hatt på Superben i 3 år, så greit med noe nytt tenker jeg. 

Når det gjelder den komfortsetepakka, så regner jeg med at bilen i sportline versjon kommer med elektrisk setejustering som standard? Og da ser jeg heller ikke grunnen til å betale 5500,- ekstra for eljustering på passasjersetet. 

Skrevet

Beskyttelsespenger er jeg usikker på om har noen reell funksjon. Som du sier @Henning81, så tror også jeg at det bare er en «pyntelist». 
Jeg hadde dette på min andre Superb, på bakstøtfangeren, og det hadde ingen ting for seg synes jeg. Jeg hadde det for hunden som tråkket på bakgangeren inn og ut av bilen, men jeg brukte jo likevel et teppe. 
 

Jeg går ikke for 360 graders view fordi jeg ikke vil bruke penger på noe jeg mener er helt unødvendig. Jeg tror ikke folk ikke vil kjøpe bilen brukt fordi det ikke er kamera på den. Det er jo ryggekamera. 
 

Felger har jeg ikke så mye mening om. Selv synes jeg det er best å kjøre på så mye gummi som mulig. Jeg skulle gjerne hatt 19” på sommerhjulene, men selger sier det ikke går å levere med det. Vinterdekk fra leasingselskapet skal jeg ha med 19”. Så får sommerdekkene være 20”.

Jeg har lyst på mørke felger. Jeg tror det blir veldig bra med den Artic Silver fargen og resten av de sorte detaljene. 
 

Jeg også regner med at elektrisk førersete og minne er med som standard. Jeg har riktignok prøvd å lese det til meg i prislista, men finner ikke ut av det. Her må jeg få det spesifisert fra selger når det nærmer seg bestilling. 

Da blir det jo noen kroner å spare. Det kan jo være greit å bruke de på andre ting. 

Skrevet

Høres ut som du får en skikkelig din bil der @Espen Den arctic skiver fargen er faktisk råtøff, og kommer virkelig til sin rett med de sorte Sportline detaljene. Jeg har aldri hatt sort bil, bare diverse gråfargede, så går nok for sort. 
Tenker jeg dropper delingsnett og beskyttelsespakka. Så får jeg tenke litt på om jeg skal ha med 360 kamera og elektrisk passasjersete. 
 

10 måneder levering i følge selger, og det passer egentlig perfekt da leasingen på Superb’en går ut ved de tider neste år:)

 

Skrevet

Høres jo tøff i helsort også. Min første Octavia var sort, så jeg har hatt sort bil. 
 

10 md levering er jo ganske lang tid. Jeg skal bytte bil i begynnelsen av august 22. Må snart bestille, jeg også, da, skjønner jeg…

Skrevet

Jeg fikk nettopp høre fra selger at elektrisk førersete med minne er standard på alle 80 modeller. 
 

Det er godt nytt, @Henning81

Skrevet

Ja det er veldig godt nytt @Espen Tror jeg har utstyrspakkene klare nå. Men jeg har blitt veldig usikker på fargen. Da jeg skal ha en Sportline er det jo mye sorte detaljer på den som nærmest blir usynlig om jeg velger den svarte fargen.. Sett litt bilder av Enyaq Sportline Black, og blir veldig usikker.. Synes det er tøft, men veldig usikker altså. Det eneste alternativet for oss (da det ikke bare er jeg som bestemmer) er hvit. Sett noen bilder av Enyaq Sportline White, og den er jo temmelig tøff den også, de svarte Sportline detaljene kommer jo mer frem her. 
Kom gjerne med innspill her, må bestemme meg de nærmeste ukene..

Skrevet

Ja, du har rett i at de sorte detaljene forsvinner her, men på en annen side så er det jo ikke noe krom noe sted. Det er jo tøft, det. Absolutt alt er helt sort. 
Jeg har aldri hatt hvit bil. Jeg skal ikke si at jeg aldri skal ha det, men for tiden så er ikke det min favoritt. 
 

Min farge som jeg vil ha på min Sportline er Artic Silver. Det er en farge som ingen annen bil har… enda… Det gjør den litt spesiell. Og her kommer de sorte detaljene virkelig flott frem. 
 

Rød er også en farge som jeg synes Sportline er kul i. Jeg synes ikke vanlig iV80X er så kul i rød, som Sportline er. Her kommer også det sorte skikkelig frem. Ser litt hissig ut. 

Skrevet (endret)

Enig @Espen Velvet red i Sportline er kanskje den beste komboen for å få frem linjene og detaljene. Men får nok tygge litt på det svarte el hvite alternativet noen uker til hehe..

Synes forøvrig den nye mørke gråfargen ser fin ut også. Quartz grey skal jeg ikke ha, altfor mye grønt i den

Endret av Henning81
Skrevet

Graphite Grey. Ser ut som en ganske mørk grå med mye mindre grønt i seg enn quartz grey. 

Skrevet

Jeg Googlet litt og fant noe om dette. Jeg tenker at den er ørlite for mørk for meg. Jeg vil gjerne ha de sorte detaljene enda mer frem. Og så hadde jeg nok synes at den hadde vært enda tøffere dersom det ikke var metallic. 
 

Slik som på dette bilde hadde nok kanskje vært noe å tenke på for meg. 
 

Så foreløpig er jeg nok på Artic Silver. 

Jeg var innom forhandleren for å bestille service på Kodiaqen og da fortalte de meg at det er 10 md levering nå på Sportline 80x, så jeg må jo snart bestille…

5A3F2EB0-2C4D-45CB-B407-CFE1FD611D87.jpeg

Skrevet

Da er ny bil bestilt @Espen :)
"Skoda Enyaq iV80X Sportline, Black Magic Perle"

Konkluderte med at svart/svart ble knalltøft.

Følgende ekstrautstyr:
- 21" Betria alufelger svart (sommer)
- 19" Skoda Crystal svart (vinter)
- Tihengerfeste el. nedfelbart
- Familiepakke
- Infotainmentpakke pluss
- Parkeringspakke pluss intro
- Komforsetepakke pluss
- Bagasjeromsmatte, vendbar
- Delingsnett
- Skvettlapper foran og bak (glemte å bestille dette på superben, på tross av gjentatte oppfordringer av @Superb lll, og ser virkelig behovet for dette etter to år med Superben)

Dette blir min første elbil, føler man blir tvunget inn i dette batterihysteriet. Får nyte et år til med Superbens solide tdi 190khk, som muligens blir min siste fossil bil.. 

Leveringstid ble ca 10 mnd på Enyaqen.

 

 

 

Skrevet

Ja, det er jo bare å glede seg, ser jeg. Kul bil du har valgt deg. Jeg tror helsort blir tøft. 
 

Skvettlapper er viktig. Det har jeg bestilt foran og bak på alle bilene jeg har hatt. 
 

Du gikk for delingsnett som du snakket om å ikke ha bruk for… Det kan jo hende at det er bra for videresalg. 
 

Jeg har også lyst på 19” vinterhjul. Gjerne noe smalere også. 

Grattis med ny bil, selv om det er en stund til. 

Skrevet
På 7/27/2021 den 0.10, Espen skrev:

Du gikk for delingsnett som du snakket om å ikke ha bruk for… Det kan jo hende at det er bra for videresalg. 

Fikk rett og slett ikke lov av selger til å kutte det ut, så han slengte det med gratis :)

Skrevet

Jeg har fått Enyaq i tankene de siste månedene. Har vurdert alternativene, men tror det blir Enyaq.

En IV80 med en god del utstyr, ca. 550k med dagens priser. Brikkeproblematikken gjør vel at det fort går et stykke ut på nyåret før en kan få bilen. Skal sjekke om forhandlerene får inn noen lagerbiler som passer, men litt skeptisk til det. Da får jeg bilen før, men surt å kjøpe ny bil uten å få med det en har lyst til. Når det gjelder fargen blir det nok Racing Blue eller Velvet Red.

Det jeg er mest spent på er hvordan det er å få solgt Kodiaq-en med 190 TSI. Forhandler skal ha så mye provisjon at jeg må prøve privat. Hadde jeg klart å dekke det meste av prisen for en Enyaq så er jeg fornøyd.

Skrevet (endret)

Min Kodiaq har akkurat runda 120000 km nå. Skal på service på neste tirsdag. Jeg skal ha den ett år til før den skal buttes. Da har den gått 180000. 

Heldigvis så er det firmabil med leasing, så dette blir ikke mitt problem. 
 

Hvor mye du kan få igjen for din er jo nærmest umulig å si. Det kan jo være greit å høre hva forhandler kan gi, og deretter legge den ut for salg endel over denne prisen. Så kommer sikkert de som er interessert til å prutte, og da vet du jo hvor langt ned du kan gå før du kan selge den til forhandleren i stede. Dette gjorde jeg med Superben min for noen år siden. Jeg fikk solgt den for noe mer enn det forhandleren ville gi. 
 

550.000,-kr for en iV80, da har du jo godt med utstyr 👍😊

 

Endret av Espen
Skrivefeil
Skrevet (endret)

Ja, det vil vise seg om noen vil ha den. Den er ganske godt utstyrt og gått veldig lite, så kanskje det kan hjelpe på en modell som det går mest diesel av.

Blir fort kroner når en legger på utstyr. :D

Komfortpakke pluss: Har aldri blitt helt fortrolig med sensoren på Kodiaq, og det er ikke så viktig så det er mulig den utgår.

Parkeringspakke pluss: Dama vil ha 360° kamera.

Førerpakke sport pluss: Er blitt veldig glad i DCC på Kodiaq.

Komfortsetepakke pluss: Orker ikke styre med manuelle seter.

Infotainmentpakke: Var litt usikker på HUD, men siden det ikke lenger er mulig uten skinnseter så tok Skoda valget for meg. Kunne strengt tatt klart meg uten hele infotainment pga. CarPlay, men det er jo greit å ha.

Familiepakke pluss: Hodestøtter med sovefunksjon og mekaniske gardiner er topp.

Metallic lakk, 8x19 tommer, delingsnett, hengerfeste og diverse.

463k for bilen, resten utstyr. Lærte av Kodiaq-kjøpet at jeg ikke burde velge vekk ting jeg kanskje ville ha for prisen sin del. Eneste jeg angrer på ved den er at jeg ikke tok med Familiepakke pluss for sovehodestøtter.

Nå er det 2022-modeller de selger iht. prislisten, så det frister jo litt ift. lagerbiler. Forventer ikke så store forskjeller, men ser jo bedre ut med 2022 enn 2021 om jeg skal selge den.

Endret av Heyyeh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei, har en 2017 Fabia 1,2 med automat. Når man starter/tar løs hugger clutchen til. Ved kjøring ellers, er den ok. Dette medfører problemer på vinterføre ved at bilen kan spinne på flatmark. Er ikke særlig behagelig og streng tatt så skal det vel ikke være slik. Verkstedet sier de ikke finner feilkoder på dette. Hvis noen kan og vil dele erfaringer, mottas det med takk.
    • Har forsket på bruk av webastoen. Har ikke brukt fjernkontrollen og manuellknapp i bilen. Kun startet motor og har latt denne gå på tomgang eller har kjørt en runde. Opplever at jeg får varme på bilens kjølevann (kjølevannstemp blir fort varmt selv om det er -10 gr lufttemp.)  Tenker som så at det kan være feil (defekt sikrulasjonspmpe) feil eller defekt temp.sensor. Har meldt inn mitt problem som forsikringsak, da jeg har utvidet forsikring på bilen. blir innteresant og se hva merkeverksted finner ut. mvh JGD
    • Utelukk aller først svakt/dårlig 12v batteri, og at du har nok diesel på tanken.. Ellers er den gjerne "låst" pga. sot i brennkammer, glødeplugg eller andre ting. Må nok få diagnose/verksted til å sjekka. Viktig at den får gå full tid når den er i bruk for å unngå soting.
    • Hei I min bil, skoda oktavia 2013 modell starter ikke webastoen ved bruk av fjernkontroll eller startknapp i cupeen. Det lyser grønt noen sek. så slukker det og det er ikke noe lyder fra webastoen. Hva kan være feil  
    • Hei håper noen kan komme med et svar,har en skoda karoq 2018 1.5 tdi .jeg har hatt en feil melding i displayet " girkasse I nødmodus,  mulig å kjøre videre" Tok den inn til diagnose hos et verksted i nærheten og fikk beskjed om at det var posisjonsensor som ga utslag på feilmelding.  Og at jeg mulig måtte skifte dsg clutch, jeg skulle ha flushet girkasse for det er ikke gjort i mitt eie .har skiftet girkasse olje i juni 2022. Men lurer på om det er andre som har opplevd å måtte skifte sensor og dobbel clutch, verksted sa at det ville komme på 30000-50000 pluss minus arbeidstimer . Håper noen har et svar 
    • Det ruller jevnt på kilometer på telleren på Dølle Grå. Ikke fort, men snart er det klart for EU-kontroll og inspeksjonsservice. Bilen har begynt å plinge og mase, så time er bestilt. Det er noe som heter +5 service og innbefatter ny motorolje og filter. Greit nok med fast "lav" pris, så får vi se. Litt oppfølging på putlerier og tilpasninger. Det første som ble gjort var de iøynefallende men likevel puslete ekstralysene. Det følte jeg var litt 80-/90-talls, så de ble plukket av. Det viste seg at det var xenon-lys med bra lysmengde og egentlig dyre saker, så de ble solgt til en som trengte å ha kontroll på skogen for å unngå hjortpåkjørsler. Disse xenonlysa har jo ballaster, så det le litt fundering for å få de ut av grillen uten å demontere hele frontfangeren. Det ordnet seg greit for tidligere eier hadde laget utsparinger i grillen som var akkurat store nok til å lirke/tvinge de ut. Sommeren forløp uten ekstra lys foran, men jeg slo til og kjøpte en LED-bar fra Xenonkungen, midt på den lyseste sommeren. Så når mørke kvelder kom på høsten, så ble det montering av den på en ny skiltplate. Nydelig med litt hjelp på fjernlyset. Har berget meg i alle fall én gang fra viltpåkjørsler på seinhøsten i fjor. Andre ting som har vært gjort, skifte av gearkasseolje (med flushing) og bytte av olje på Haldex'en. Veldig greit å gjøre det og få silen renset samtidig. Det var det virkelig behov for! Gir litt ro i sjela å vite at alt er i orden under og bak der... Noe annet jeg alltid gjør: montering av panseråpnere. Super-enkelt å montere. Sånne manuelle pinner er noe herk, mye kjekkere å få på gassdempere. Da er det smooth enhånds åpning (og lukking) av panser. Jeg leita frem gassfjærer på THansen og kulebolter ble kjøpt på Mekonomen (jeg har delenr og typer, hvis noen er interessert i å gjøre samme installasjonen). I samme slengen blir dempematte til panseret alltid montert, koster ikke mange hundrelappene hos forhandler. På høstferietur klarte jeg noe helt utrolig. På et vegarbeidsområde hadde entreprenør brukt rivningsmaterial fra bygningsmur i igjenfylling av noen drenskulverter. Oppi der var det tydeligvis armeringsjern, som jeg klarte å kjøre på så det ble tredd igjennom dekket... Uten at det punkterte. Men det gikk delvis gjennom mønsteret og ut i dekksiden, og satt blegg fast. Måtte kjøre hjem på reservehjul (veldig bra at slikt finnes). Hvis ikke, hadde eneste løsning vært bilberging hjem. Så da måtte jeg kjøpe 2 nye dekk. Det kan jo være tricky med firehjulstrekk, men heldigvis var to av dekkene såpass nye at de matchet. Nok for denne gang, fortsettelse følger nok... 
    • Hei Fikk en påminnelse i dag om at "Remote Access" vil slutte å fungere, og at jeg skal fornye abonnementet. Men når jeg går  inn på "shop-skoda-connect.com" står det at det kun er mulig å bestille dette til utgangen av 2024. Jeg trenger da vel ikke betale for noe som slutter å virke...? Eller er det noe jeg misforstår? 
    • Har en Skoda octavia 2024 modell. Bilen står parkert ca 20 meter fra huset og flere ganger har jeg observert at baklysene er slått på for så å slå seg av..? Nøkkelen ligger inne og det er lenge siden bilen var i bruk. Noen som skjønner hva som skjer?
    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...