Gå til innhold
tbtrafikk

Rekkevidde Enyaq IV80X


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt en ny Enyaq IV80X, men er (kanskje) skuffet over rekkevidden. Har sett i tester, NAF osv. at den skal kunne kjøre inntil 560 km. Når displayet viser at den er ferdigladet, så viser det rundt 350 km. Det er langt under forventet! Har noen erfaring om det må gjøres noe softwareoppdatering, er det noe feil med min bil, eller har jeg blitt lurt?

Har ikke vært har forhandler og spurt de, men skal gjøre det. 

Jeg er helt ny på forumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2021 den 12.38, tbtrafikk skrev:

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt en ny Enyaq IV80X, men er (kanskje) skuffet over rekkevidden. Har sett i tester, NAF osv. at den skal kunne kjøre inntil 560 km. Når displayet viser at den er ferdigladet, så viser det rundt 350 km. Det er langt under forventet! Har noen erfaring om det må gjøres noe softwareoppdatering, er det noe feil med min bil, eller har jeg blitt lurt?

Har ikke vært har forhandler og spurt de, men skal gjøre det. 

Jeg er helt ny på forumet her.

Hei,

Litt usikker. Men tror den rekkevidden du ser, er basert på kjørestilen din. D.v.s at den er beregnet ut i fra forbruket du har på kjøreturen dine. 

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Rekkevidden som vises er avhengig av utetemperatur, din kjørestil, nåværende og tidligere forbruk. 80X har en rekkevidde på 480km en god sommerdag. 80 har vel 520km. På vinteren er vel reell rekkevidde 320-350 km, avhengig av om bilen er forvarmet før start, langkjøring eller mange korte turer. 
 

Anbefaler for øvrig Enyaq gruppen på Facebook: Skoda Enyaq IV Norway. 

Endret av Quattrokid
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, enkelt forklart er det "tankmåleren" som trådstarter tar utgangpunkt i her. Og ikke forventet rekkevidde iforhold til nåværende og historisk forbruk.. Som er ganske normalt i bil verden.... kjekt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 7.11.2021 den 12.38, tbtrafikk skrev:

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt en ny Enyaq IV80X, men er (kanskje) skuffet over rekkevidden. Har sett i tester, NAF osv. at den skal kunne kjøre inntil 560 km. Når displayet viser at den er ferdigladet, så viser det rundt 350 km. Det er langt under forventet! Har noen erfaring om det må gjøres noe softwareoppdatering, er det noe feil med min bil, eller har jeg blitt lurt?

Har ikke vært har forhandler og spurt de, men skal gjøre det. 

Jeg er helt ny på forumet her.

Jeg har en IV80X selv og jeg har ikke lest at den har inntil 560 km men IV80 med bakhjulsdrift er kanskje i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...