Gå til innhold
hvafaen.no

Deaktivering av lyktespylere


Anbefalte innlegg

Så lenge det er Xenon-lys, så er det påbudt å ha lyktespylere. Skal du unngå spyling, må du nok kode det vekk. En annen måte å unngå spyling, er å kjøre med parklys + tåke-/grøftelys (hvis der er det). Det passer kanskje ikke alltid å kjøre sånn. Men da vil det ikke spyles.

Det er kanskje mulig å spore opp sikringen, og ta den ut. Men ofte er det flere funksjoner samlet på hver sikring, så du vil da mest sannsynlig miste flere.

Men du vil oppleve at hovedlysa blir temmelig fort skitne og lyse dårlig, i alle fall hvis veiene du kjører på saltes nå på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2021 den 0.36, Sjåføren skrev:

Så lenge det er Xenon-lys, så er det påbudt å ha lyktespylere. Skal du unngå spyling, må du nok kode det vekk. En annen måte å unngå spyling, er å kjøre med parklys + tåke-/grøftelys (hvis der er det). Det passer kanskje ikke alltid å kjøre sånn. Men da vil det ikke spyles.

Det er kanskje mulig å spore opp sikringen, og ta den ut. Men ofte er det flere funksjoner samlet på hver sikring, så du vil da mest sannsynlig miste flere.

Men du vil oppleve at hovedlysa blir temmelig fort skitne og lyse dårlig, i alle fall hvis veiene du kjører på saltes nå på vinteren.

Det er halogenlamper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en tidligere bil jeg hadde koblet jeg bare rett og slett ut slangene + motorene som sto ute på lyktene.

Derretter så blenda jeg bare slangene som gikk fra spyletankene og ut til lyktene, fungerte utmerket og forbruket ble mindre. Er greit å huske på å tørke av innimellom dersom veiene saltes mye, lyktene blir fort skitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...