Gå til innhold
Ragnar Ødegård

Skoda Yeti 2010


Anbefalte innlegg

Min Yeti er min første bil med dieselmotor derfor dukker det opp "problem" da og da som jeg forsøker og bli klok på. På 141.000 begynte den første lampa og lyse og det var EGR delite. Da jeg skulle langt ordnet de på verkstedet at de blendet av rør til EGR ventil i framkant på motor (vanskelig og komme til bak). Dette har fungert ok nå i to år. I det siste har glødelampa begynt og lyse og eller blinke men da på lav hastighet (bykjøring etc) også avgasskontroll lampa har lyst ved et par anledninger. Har kjørt over to tusen kilometer etter dette og motoren går like bra. Hvis jeg slår av motor og på igjen så lyser ikke lampa og det kan gå et par dager til neste gang. Jeg kjører noe småkjøring men forsøker og presse den litt på en veg mot fjellet da og da for og "rense" dieselpartikkelfilteret. Har også nettopp kjørt 1500 km t/r Sverige og som sagt går bilen bra. Kan det være blendingen av EGR ventilen som gir utslag og kanskje bledningssettet burde vært byttet ut?? Har noen noe mening om dette? Og har vært på diagnose også med bilen/motor uten at jeg har blitt klokere...

 

Skoda Yeti 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/10/2021 den 14.39, Ragnar Ødegård skrev:

Min Yeti er min første bil med dieselmotor derfor dukker det opp "problem" da og da som jeg forsøker og bli klok på. På 141.000 begynte den første lampa og lyse og det var EGR delite. Da jeg skulle langt ordnet de på verkstedet at de blendet av rør til EGR ventil i framkant på motor (vanskelig og komme til bak). Dette har fungert ok nå i to år. I det siste har glødelampa begynt og lyse og eller blinke men da på lav hastighet (bykjøring etc) også avgasskontroll lampa har lyst ved et par anledninger. Har kjørt over to tusen kilometer etter dette og motoren går like bra. Hvis jeg slår av motor og på igjen så lyser ikke lampa og det kan gå et par dager til neste gang. Jeg kjører noe småkjøring men forsøker og presse den litt på en veg mot fjellet da og da for og "rense" dieselpartikkelfilteret. Har også nettopp kjørt 1500 km t/r Sverige og som sagt går bilen bra. Kan det være blendingen av EGR ventilen som gir utslag og kanskje bledningssettet burde vært byttet ut?? Har noen noe mening om dette? Og har vært på diagnose også med bilen/motor uten at jeg har blitt klokere...

 

Skoda Yeti 2010

Hei,

Når EGR ventilen ble blendet. Ble dette programmert inn også? Meg bekjent, så må dette programmeres bort i software også. Kan være litt forskjellig, på forskjellig biler, når må programmeres noen ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...