Gå til innhold
Kurt skjold

Elektrisk bakluke på karoq 2018 modell.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en karoq 2018 modell, er veldig fornøyd med bilen men nå har det oppstått en del feil på bilen. Først var det diesel lokk som ikke åpnet seg, det koster 2000 hos Skoda Bergen. Og nå har den elektriske bakluke sluttet å virke. Når man trykker på alle måter å åpne den på så pipper den 3 ganger og bare så vidt åpner seg.har fått et service tilbud fra Skoda Bergen på begge tingene og det koster ca 20000. Er det noen som har vært borti disse tingene og vet om det går Ann å skifte selv , billigere og hvor kan man få tak i deler ??? Og en annen ting, jeg har alle førerassistanse men blindsone sensor har sluttet og virke. Den er aktiv men gir ikke signal på at noen er i bilndsonen. Håper det er noen som vet noe om disse tingene.

Skrevet

Sjekk kabler der de kommer ut ved side/takpanel til luke. Tendens til å gå av der når man åpner å lukker luka især ved kaldt vær..

Skrevet

Oki, prøver og ser. Kan gi lyd om det går.

Nett, sjekket men det virker som selve demperne er ødelagt. Jeg må åpne og lukke manuelt.så da blir som om noen vet hvor det går Ann å få kjøpt elektriske bakluke dempere til karoq 2018 2.0 (150hk)

  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvorfor tar du ikke bilen inn på Møller og ber de fikse det? Om du har 2018 modell så er du fremdeles innenfor nybilgarantien på 5 år.

Jeg tok alt av feil på garanti på min Octavia da den hadde garanti. Du må jo bare gjøre det fremfor å ordne og styre med dette på egen hånd.

Jeg fikk forøvrig byttet den ene motordemperen på min bakluke på garanti. Helt vanlig at disse ryker.

Skrevet

Hei takk for respons. Jeg har ikke garanti på min da den har passert over 100000 . Og jeg gidder ikke å betale Skoda Bergen 20000 for å skifte 2 dempere til bakluken . Når man kan bestille orginal deler til 4/5000 inkl frakt og skifte de selv. Ellers har jeg alltid tatt alle servicer på Skoda Bergen. 

Skrevet

Ok, skjønner. Tenkte ikke på at den kunne ha passert 100 k skal jeg være ærlig.

I mitt tilfelle så køddet bakluka enormt, men det viste seg å kun være den ene som hadde problemer. Er du sikker på at du behøver å bytte begge altså?

Skrevet

Du har ikke tilfeldigvis tilgang til en slik OBD2 plugg du kan koble til og sjekke loggen på bilen? Tipper det står der hvilken side som feiler, eller om det kanskje er begge.

Skrevet

Hei, dessverre har jeg ikke tilgang til det. Jeg pleier bare å bestille time og betale. Men siden det mest sannsynlig er en eller begge demperne og det går Ann å skifte de selv. Så bruker jeg ikke så mye penger på det . Har googlet litt og funnet noen sider fra Sverige og Tyskland men venter på svar om det er de rette. Men jeg skal gå innom en Skoda forhandler å få de til å ta en diagnose på bilen. Og et annet spm jeg har blindsone sensor og den står som aktiv i innstillinger i display. Men den gir ingen signal når noen er i min bilndsone , bare baler på seg nå som garanti er gått ut.

Skrevet (endret)

Ja, jeg kjenner til det. Er fader ikke billig å reparere disse bilene heller og jeg synes feilene bare rauser på etterhvert. Og Møller er latterlig dyre å bruke også.

Har faktisk tatt alle oljeskift selv etter at garantien på min 2015 Octavia gikk ut. Ihvertfall så lenge Møller skal ha uhyrlige 3500,- ish for et enkelt oljeskift, som jeg synes er latterlig dyrt i mine øyne.

Om du bor i Vestfold så kan jeg hjelpe deg å sjekke med min OBD2 leser. Bare å sende PM.

Endret av Greco
Skrevet

😂😂😂 ja helt sant, vi måtte ta hovedservice på bilen nå i juni og Skoda Kokstad skulle ha 14000 for girolje og noen annen olje osv  jeg ringte NAF Bergen og fikk samme service for 9950 ved at jeg meldte meg inn i NAF . Jeg bor dessverre utenfor Bergen vest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...