Gå til innhold
Denne tråden
tomskoda

Oljeskift på DSG gearkasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 65000 km siden siste oljeskift - er det nødvendig å skifte filter på gearkassa ??   Har forspurt Sverige som sier de skifter  filter mens Møller i Norge sier de ikke skifter filter som normalen. Har noen kommentarer til dette og hva vil er fair pris være  på olejeskift ?   Er en Skoda  2016/2017  med 150 hk diesel   -  merker ingen feil på gear men ønsker å skifte 

Skrevet
  tomskoda skrev (På 23.10.2022 den 15.21):

Er nå 65000 km siden siste oljeskift - er det nødvendig å skifte filter på gearkassa ??   Har forspurt Sverige som sier de skifter  filter mens Møller i Norge sier de ikke skifter filter som normalen. Har noen kommentarer til dette og hva vil er fair pris være  på olejeskift ?   Er en Skoda  2016/2017  med 150 hk diesel   -  merker ingen feil på gear men ønsker å skifte 

Ekspander  

Hei,

Usikker på om det er nødvendig. Men, tror kanskje det kan være lurt etterhvert? Du kan jo forespørsel møller om, hvor mye dem skal ha for jobben med å bytte filter også.kun oljeskift på kassa, koster vel 3-4000,- hos Møller tror jeg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kan det være like lurt som å skifte filter/sil på 4x4 når de først skiftet olje der også? Masse eksempler på tett sil på 4x4, som igjen fører til havari på 4x4-systemet. 

Møller/Skoda skifter ikke disse om du selv ikke spør om det. Latterlig spør du meg, for når man først har systemet åpent, (4x4 i dette tilfellet), tar det verkstedpersonellet maks 5 minutter ekstra og skifte filter/sil og pakning.

Det hadde vært greit å vite om det er det samme på DSG-kassa. Jeg skal selv bytte olje om 6 mnd tid, så dette skal jeg prøve å huske på og spørre om. Kom gjerne med tilbakemelding om hva du finner ut av. 

Skifte DSG-olje på Merkeverksted koster rundt 4.000 kr. 

Skrevet
  Core2Duo skrev (På 5.11.2022 den 22.11):

Kan det være like lurt som å skifte filter/sil på 4x4 når de først skiftet olje der også?

Ekspander  

Hos min lokale forhandler anbefaler de å skifte ut eller rengjøre den sila for å motvirke at den går tett. Regner ikke med at det er sånn over hele linja.

Om det ikke gjøres, vil pumpa havarere og du blir nødt til å dekke kostnader for ny pumpe.

Det sies jo at "alt som går rundt, går sundt", det kan tenkes at det er greit å be om å få skiftet filteret selv om det ikke foreligger "krav" fra forhandler på å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...