Gå til innhold
kimpedersen

[Løst] Webasto slutta å virke


Anbefalte innlegg

Hei mista hovednøkkelen og webasto fjernkontrollen til min skoda superb 2014 modell og etter å ha tatt i bruk reservenøkkelen virker ikke  webasto dieselvarmeren mer. Finner den heller ikke i innstillinger på displayet heller,og når jeg prøver å starte dieselvarmeren inne i bilen får jeg bare opp feil på kupevarmer.

Endret av kimpedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Samme skjedde med min Superb 2012 mod. 1.6 tdi  i går. Har ikke mistet nøkkelen som deg, men webasto sluttet å virke. Når jeg forsøker å starte via fjernkontroll, hører kun svake dobbeltklikk (trolig forsøker å starte, men skjer ikke noe). Ved manuellforsøk inne i bilen får samme feilmelding som deg, "feil på kupevarmer".  Jeg vet at min kommentar ikke hjelper deg stort :), men dersom finner ut noe mer, vil gi beskjed. Ute er nå nærmest -10 her hos meg og ser at bilen trenger lang tid for å varme inne og varmen er ikke å skryte av. Temperaturmåleren klarer ikke å komme opp til 90 grader helt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at feilen her kan være intern feil i webastoen på begge bilene, det være seg brennkammer og/eller glødeplugg.

Eventuelt så kan det være at vannpumpa til webastoen ikke fungerer. Webastoen vil da ikke starte siden den oppdager en feil i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er tilbake med konklusjon på feil ved min Skoda, nevnt over. Denne er nå løst heldigvis :). Jeg har en kamerat som er ganske flink med bilmekanikk. Han hadde på sin PC installert diagnoseverktøy og fikk koblet seg på min bil. Resultatet var noen ubetydelige feilmeldinger som han slettet, men ellers ingen feilmeldinger relatert feil på noen deler i bilen. Webasto var deaktivert ?!....  Ikke spør meg hvorfor, men den var det og eneste min kamerat gjorde var å aktivere webasto. Etter det, fungerer alt som det skal i bilen. Han i tillegg aktiverte et valg i menyen på bilen som ikke var synlig tidligere og går på mulighet å legge inn(programere) ukentlig syklus av webasto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gøy når ting ordner seg...
Hadde faktisk et tilsvarende problem på en  VW Transporter 2,0L

Varmeren kutta ut og hadde service så ba om tilbud på og reparere den var vel 11.000,- for rep.
Men de hadde vel kjørt en fullstendig sjekk og reset av feil.
Det er litt dirty buisiness syntest jeg da...

Da den virket som ny etter servicen.  Sikker sletting av en feilkode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
kimpedersen skrev (På 26.12.2022 den 2.31):

Kjøpte meg en obdeleven og sletta feilkoden og nå virker dieselvarmen igjen

Hei Kim! Jeg har visst fått samme problem på min Yeti 2013. Hvor kjøpte du OBDeleven? (Er det det samme som OBDII, trodde det var OBD2 :)). Vurderer å prøve biltema sin: https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/feilkodelesere/diagnoseverktoy-til-vag-2000046391

Håper å være like heldig som dere som fikk feilen fikset så lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...