Gå til innhold
Espen Svendsen

Problemer med skoda connect


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som kan tips meg om veien videre med problem med å logge på skoda connect i bilen. Har en amundsen infotainment i min superb 2020 modell. Jeg har laget bruker i appen, lagt til bilen og neste steg er aktivering i bilen ved å logge på og ta med begge hovednøklene for å verifisere hovedbruker. Det kommer opp melding «kan ikke laste brukerprofil». Det er forsøk gjenoppretting til fabrikkinnstillinger, restart ved å holde inne volumknapp, ingen endring. Har også prøvd å koble bilen mot delt internett via wifi uten at det hjelper heller. Jordkloden i skjermen ser tilsynelatende ut til ha riktig farge. Det er eSim i denne bilen. 
 

jeg har også vært i dialog med kundeservice og hun jeg snakket med det mente at forhandler måtte legge meg inn som eier av bilen for at jeg skal kunne ta i bruk lås opp/igjen tjenesten. Det er også gjort i i det siste uten at det har løst påloggingsproblemene. Hun på kundeservice sa at jeg ikke får tilgang til noe før det er bestilt noen tjenester ( alle som var på denne bilen er utløpt). Det er jeg for så vidt enig i, men en må jo kunne logge seg på først for å få bestilt tjenester en ønsker mot bilen. Er ikke det riktig?. Hun sa at i appen under «mer» finner jeg tjenestene som skal bestilles, men her ligger det ikke noe siden bilen ikke er aktivert. 
 

Noen som har noen triks her? Det er nybilgaranti på bilen og forhandler har allerede brukt en hel arbeidsdag uten å fått til noe som helst………
 

Infotainment ( de to andre bildene er fra slik det ser ut i appen)

IMG_3096.thumb.jpeg.32ee944303b8d54c460a802eaa5b687d.jpeg

IMG_3098.png

IMG_3097.png

Skrevet

Hei,

Har ikke så mange flere forslag enn å kreve at forhandler for ordnet dette. Be dem ta kontakt med fabrikken, om så må være.
Si at dette er en essensiell tjeneste for din bruk av bilen. Smør på rett og slett. Håper dem finner ut av det.

Kjøpte du bilen ny eller brukt?
Om den ble kjøpt brukt, så kan det være slik at bilen fortsatt er aktiv hos tidligere eier og da kan slikt som dette oppstå..

Skrevet

Om du ikke har funnet en løsning på dette enda @Espen Svendsen, så forsøk å logge deg inn på nettet (på en pc f.eks.) i stedet, og bestill det «abonnementet» du ønsker, betal for det, vent så til dagen etter og så forsøk å logge deg inn på appen.

En annen ting som @Marius nevner er også meget vesentlig om bilen er kjøpt brukt, for dette holdt forhandleren og jeg på med i nesten 2 dager uten å komme noen vei, for tidligere eier stod som hovedbruker og den klarte ikke vi i slette. Vi forsøkte å benytte muligheten for fabrikkinnstillinger i bilens infotainmentsystem, men det hjalp ikke, i tillegg så var vi så uheldige at serveren til Skoda Connect appen ikke samarbeidet.
Men når den var oppe å gikk, så fikk tidligere eier slettet seg selv som hovedbruker, og jeg kunne logge på Skoda Connect appen og da fungerte det, og siden har det fungert helt som det skal. Dette var nå i førsten av Mai med dette året.

  • Lik 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg har også hatt problemer med å koble app til bil via Skoda Connect. I bilen kom det til tider en feilmelding om problemer med "communication modul". Lignende problem er nevnt på andre forum for andre Skoda modeller, endte med a ta ut sikringen for "instrument cluster, emergency call" (nummer 17 iht manual). Etter dette fikk jeg kontakt via SkodaConnect. Forstår det sånn at SkodaConnect kommuniserer over bilens "interne" SIM for veihjelp etc., mulig denne modulen går i lås ved for mange mislykkede tilkoblinger som jeg opplevde etter app oppdatering i juli... Verdt et forsøk å ta ut sikringen om det er problemer SkodaConnect..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...