Gå til innhold
Espen Svendsen

Problemer med skoda connect


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som kan tips meg om veien videre med problem med å logge på skoda connect i bilen. Har en amundsen infotainment i min superb 2020 modell. Jeg har laget bruker i appen, lagt til bilen og neste steg er aktivering i bilen ved å logge på og ta med begge hovednøklene for å verifisere hovedbruker. Det kommer opp melding «kan ikke laste brukerprofil». Det er forsøk gjenoppretting til fabrikkinnstillinger, restart ved å holde inne volumknapp, ingen endring. Har også prøvd å koble bilen mot delt internett via wifi uten at det hjelper heller. Jordkloden i skjermen ser tilsynelatende ut til ha riktig farge. Det er eSim i denne bilen. 
 

jeg har også vært i dialog med kundeservice og hun jeg snakket med det mente at forhandler måtte legge meg inn som eier av bilen for at jeg skal kunne ta i bruk lås opp/igjen tjenesten. Det er også gjort i i det siste uten at det har løst påloggingsproblemene. Hun på kundeservice sa at jeg ikke får tilgang til noe før det er bestilt noen tjenester ( alle som var på denne bilen er utløpt). Det er jeg for så vidt enig i, men en må jo kunne logge seg på først for å få bestilt tjenester en ønsker mot bilen. Er ikke det riktig?. Hun sa at i appen under «mer» finner jeg tjenestene som skal bestilles, men her ligger det ikke noe siden bilen ikke er aktivert. 
 

Noen som har noen triks her? Det er nybilgaranti på bilen og forhandler har allerede brukt en hel arbeidsdag uten å fått til noe som helst………
 

Infotainment ( de to andre bildene er fra slik det ser ut i appen)

IMG_3096.thumb.jpeg.32ee944303b8d54c460a802eaa5b687d.jpeg

IMG_3098.png

IMG_3097.png

Skrevet

Hei,

Har ikke så mange flere forslag enn å kreve at forhandler for ordnet dette. Be dem ta kontakt med fabrikken, om så må være.
Si at dette er en essensiell tjeneste for din bruk av bilen. Smør på rett og slett. Håper dem finner ut av det.

Kjøpte du bilen ny eller brukt?
Om den ble kjøpt brukt, så kan det være slik at bilen fortsatt er aktiv hos tidligere eier og da kan slikt som dette oppstå..

Skrevet

Om du ikke har funnet en løsning på dette enda @Espen Svendsen, så forsøk å logge deg inn på nettet (på en pc f.eks.) i stedet, og bestill det «abonnementet» du ønsker, betal for det, vent så til dagen etter og så forsøk å logge deg inn på appen.

En annen ting som @Marius nevner er også meget vesentlig om bilen er kjøpt brukt, for dette holdt forhandleren og jeg på med i nesten 2 dager uten å komme noen vei, for tidligere eier stod som hovedbruker og den klarte ikke vi i slette. Vi forsøkte å benytte muligheten for fabrikkinnstillinger i bilens infotainmentsystem, men det hjalp ikke, i tillegg så var vi så uheldige at serveren til Skoda Connect appen ikke samarbeidet.
Men når den var oppe å gikk, så fikk tidligere eier slettet seg selv som hovedbruker, og jeg kunne logge på Skoda Connect appen og da fungerte det, og siden har det fungert helt som det skal. Dette var nå i førsten av Mai med dette året.

  • Lik 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg har også hatt problemer med å koble app til bil via Skoda Connect. I bilen kom det til tider en feilmelding om problemer med "communication modul". Lignende problem er nevnt på andre forum for andre Skoda modeller, endte med a ta ut sikringen for "instrument cluster, emergency call" (nummer 17 iht manual). Etter dette fikk jeg kontakt via SkodaConnect. Forstår det sånn at SkodaConnect kommuniserer over bilens "interne" SIM for veihjelp etc., mulig denne modulen går i lås ved for mange mislykkede tilkoblinger som jeg opplevde etter app oppdatering i juli... Verdt et forsøk å ta ut sikringen om det er problemer SkodaConnect..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...