Gå til innhold
Gjest Hein

Kjøpshjelp Skoda Superb 2017


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Trenger litt tips, hjelp, ideer etc :)

Ser det er stilt spm tidligere om diesel/bensin, 4x4/fwd osv. Dette er avklart. De gjelder utstyr.

Tenker jeg tar utgangspunkt i L&K. Men hva mer trenger jeg egentlig. Hva BØR jeg ha. Rent behovsmessig så trenger jeg kanskje ikke så mye mer enn L&K. Men er det noe dere anser som lurt mtp verdien senere.

Til den som lurer, så går jeg for 2.0 TSI (220). Har ikke behov for 4x4 (selvom det sikkert hadde vært kurant/moro). Gjør som mange andre og går for Moon White.

Skrevet

Hei du. 

Jeg har heller ikke gått for 4wd. Jeg har ikke hatt det før enn på min nåværende Superb. Jeg mener selv at jeg ikke trenger det  

Jeg mener det er lurt med automat, hengerfeste, ventilerte seter, solgardiner, delingsnett og skvettlapper foran og bak. 

Det er mange som velger hvit bil. Hvilken farge har du valgt på interiøret?

Selv har jeg valgt Corrida Red med brunt skinn og beige innvendig tak.

Skrevet

Hei og velkommen @Hein:)

 

Dette må jeg si at traff meg veldig, siden jeg akkurat har vurdert den utgaven du gjør her :)

Jeg har ellerede en Superb 2016 1,8/180hk TSi, men er ikke helt fornøyd med at mye av dreimomentet er strupet ned for at DSG 7 kassa skal tåle belastningen, det gjør at det er satt ned fra 320nm til 250nm!!!

Så derfor har jeg nå vurdert lenge den utgavene du gjør her, håper du gir tilbakemeldinger på hvordan den vil være, både på tørt føre men ikke minst på vinterføre :)

 

Når det gjelder utstyr, så hadde jeg tatt meg ut noe jeg skulle hatt med her i tillegg til den allerede omfattende L&K versjonen.

  • Sort skinninteriør
  • Baksetepakke (har barn)
  • Met.lakk (Quarts Grey metallic)
  • 19" Antrasitt felger
  • Delingsnett
  • F1 giring på rattet (trenger ikke, men gir jo litt mer muligheter for litt aktiv kjøring, og det passer jo godt med tanke på hvilken motorisering du har valgt)
  • Oppvarmet frontrute
  • Reservehjul
  • Solgardin i dørene bak
  • Tilhengerfeste
  • Skvettlapper f/b
  • Gummimatter til både kupé og lasterom

 

Nå har jeg allerede Moon White Metallic, men det er ikke en farge jeg velger en gang til. Alt av (asfalt)flekker, insekter og steinsprut synes utrolig godt, og om den har vært støvete en stund og det så begynner å regne, så har den en tendens til å bli ganske ‹‹gul/brun›› på sidene. Så det var ikke en så varig farge som jeg trodde. Nå ser jeg kun på det praktiske, men en hvit bil med sorte/mørke kontrastfarger på vinduer og felger er veldig flott å se på, det er det ingen tvil om, men jeg gleder meg ikke til vinteren og saltede veier for å si det slik.........

Jeg har bare skvettlapper foran, men har i dag også bestilt meg det bak, for på støtfangeren bak i underkant (ved spruten fra bakhjula) er allerede helt ‹‹sandblåst››, en kjenner virkelig at klarlakken er helt vekk der, og det er kun etter 6 mnd og ca 13.000km.

 

Lykke til med valg av bil og utstyr :) 

Skrevet

Ikke det jeg vet.

 

For det står at det er tekstilmatter med løse ‹‹puffer›› som standard i L&K, og dermed så tror jeg kanskje at gummimatter til gulvet må bestilles separat, uten at jeg vet det.

Det har vel med at L&K skal være mer Luxeriøs enn de andre utgavene :) 

Skrevet

Det er sant. Husker noe om stoffmatter og noe å ha bena på i baksetet. 

Dette må jeg jo rette opp i. Jeg vil jo ha gummi. 

Har forøvrig også bestilt en gummimatte til å ha over "tunnelen" mellom baksete brønnene. 

Skrevet

Den over matten ‹‹tunnelen›› i baksetet er utrolig smart, den beskytter teppene fint og sparer en for mye søl på teppet over ‹‹tunnelen››, så den er jeg veldig fornøyd med :) 

 

Er jo eksklusivt med teppe matter, men ikke så veldig praktisk............ 

Skrevet (endret)

Hei og takk for svar @Espen og @Superb lll (se der fikk jeg til det også) :D

Hengerfeste er nok greit å ha ja, brukes ikke for ofte her i gården, men koster vel skjorta om man skal ettermontere hengerfeste.

Jeg har tenkt å gå for sort innvendig. Ikke like sprekt valg som deg Espen :)

Var ikke mye som sto igjen på lista etter at du hadde ramset opp alt Superb III, men det er vel noe med det og nybiler at det er greit å ha med selvom man per nå ikke bruker det kanskje....

Ja, fint med tepper, men gummi allover blir det her!

1 time siden, Superb lll skrev:

Dette må jeg si at traff meg veldig, siden jeg akkurat har vurdert den utgaven du gjør her :)

Jeg har ellerede en Superb 2016 1,8/180hk TSi, men er ikke helt fornøyd med at mye av dreimomentet er strupet ned for at DSG 7 kassa skal tåle belastningen, det gjør at det er satt ned fra 320nm til 250nm!!!

Så derfor har jeg nå vurdert lenge den utgavene du gjør her, håper du gir tilbakemeldinger på hvordan den vil være, både på tørt føre men ikke minst på vinterføre :)

Satt ned fra 320 til 250 ? dårlig deal!! DEt skal jeg evt gjøre. Nå er ikke ting 100% enda, men det er ikke langt igjen! :D

Endret av Hein
Skrevet

Lykke til :) 

 

Hehe, nei det er ikke så veldig mye igjen på utstyrslista med mine valg, men synes også at det er det lille som skal til for at det blir helt optimalt.

  • Har oppvarmet frontrute i dag, og den skal definitivt være med på en evt. ny bil for min del.
  • Reservehjul, etter å ha fått en flenge i hjulet for å kjøre på veien med et skjult hull, så hjelper det ingenting med hverken ‹‹tette skum›› eller en evt kompressor, så reservehjul er helt klart med for min del.
  • Tilhengerfeste får du jo ettermontert, men det koster langt mer, og da får du heller ikke det svingbare hengerfeste som er fabrikkmontert på Superb.
  • Delingsnett er greit sikkerhetsmessig om en har mye i lasterommet når en skal på tur (hvilket jeg har).
  • Solgardiner i bakdørene har jeg i dag, og de er barna (ungdommene) veldig fornøyd med, det samme med baksete pakka, det er kun holder til nettbrett/mobil, men har kjøpt en ekstra slik at jeg har det på begge sider. Den kan også flyttes til midtarmlene i baksetet, og det er praktisk om det er to barn/ungdommer som skal gjøre/se på noe sammen i bilen.

 

  • 19" hjul er jo bare ‹‹jåleri›› egentlig, men synes det gjør seg veldig godt på den bilen, og er etter min mening ganske bra å kjøre på.
  • F1 giring er jo heller ikke nødvendig, men synes det passer godt til den typen motor.

 

Det eneste jeg ikke er 100% fornøyd med er dekkstøy fra de medfølgende Pirelli Cinturato P7 dekkene, der hadde jeg nok forhandlet meg til noen andre dekk om jeg skulle ha kjøpt bilen i dag. De har meget gode egenskaper, men lite støy er definitivt ikke en av dem, spes. på grov asfalt.

 

Så valgte jeg Nokian Hakkapelitta R2 235/45/18" som vinterhjul på den jeg har i dag, og det hadde jeg også valgt på nytt om jeg skulle ha bestilt bil nå..

Skrevet

Må bare nevne at Hamjern Bil legger med gummimatter i tillegg til stoffmatter på L&K modellene, uten at det kommer frem på fakturaen :D

  • 1 måned senere...
Skrevet

Vi fikk vår 190hk 2,0TDI 4x4 L&K forrige uke, og fikk også med gummimatter i tillegg til L&K-stoffmattene, og kan ikke huske at jeg hadde gjort noe i bestillingen ang dette.

Når det gjelder F1-giring, så har jeg også det.
Og det var veldig kjekt sist helg da det var snøstorm i fjellet i sør-Norge, vi kjørte nedover en vei som har mye svinger, og det var såpeglatt. Da var det faktisk veldig kjekt å kunne gire ned før svingene uten å slippe hendene fra rattet!

Har forøvrig også Hakka R2 18" og er etter en uke inkl denne turen til fjellet strålende fornøyde. Mulig DCC-en svelger unna mye, men vi var ihvertfall ikke plaget av lav profil på dekkene selv på disse vinterveiene med mye ruglete is. Merket selvsagt ujevnhetene men ikke slik at det var noe vi reagerte noe på.

Har forøvrig alt av utstyr minus ventilerte seter (liker ikke "perforeringen" i skinnet, hadde slikt skinn med små hull i forrige bil og det havnet alltid smuler og dritt i dem som var vanskelige å få opp om man ikke hentet fram støvsugeren - liker også jevn og glatt overflate framfor det perforerte rent utseendemessig, men det er min smak!) og droppet også Smartgate som jeg ikke syntes ga meg spesielt spennende data. Satser da heller på en diagnoseløsning selv.

Magnetic Brown utvendig (med Skiguard 930 skiboks i samme farge), beige skinn inne.

Skrevet

Gratulerer med ny bil @grenness :) 

 

Ja det er enkelte ting som kan være mer praktisk enn en aner i enkelte tilfeller, og ikke bare er en slags salgs-gimmik, og F1 giring kan absolutt være en slik ting.

Jeg er helt enig med deg når det gjelder alle hullene i de ventilerte setene (selv om jeg vurderte det en periode, når vi tenkte litt på å bytte bil tidligere i høst), i tillegg så tenker jeg også at det kanskje kan være en svakhet i skinnet, og at en da lettere kan få rifter i setene. det er ikke noe jeg vet, det var ment som et slags spørsmål.........

Spennende fargevalg, har kun sett den fargen i salgshallen til vår lokale Skoda forhandler, ikke ute i real life enda. Nå har vi barn (tenåringer) som ikke bestandig er like opptatt av hvordan de går ut/inn av bilen og heller ikke bestandig så veldig opptatte av hvor f.eks. små sjokolade smuler e.l. havner, så jeg hadde være så kjedelig at jeg hadde valgt sort skinn av praktiske årsaker. Men jeg har stor sans for at andre gjør annerledes og får noe som skiller seg litt ut i fra mengden :D

 

Hva synes du om selve bilen da, nå som du har hatt den en ukes tid, og kanskje fått kjørt litt med den?

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...