Gå til innhold
Espen

Uten betegnelse.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg visste ikke at det var en valgfri ordning at man kunne avstå fra å ha betegnelsen Laurent&Klement på sidene og Superb, Skoda og 4X4 bak på bilen. 

Denne bilen så jeg i Fagernes nå. Uten disse betegnelsene. Jeg sjekka bare kjapt at det står L&K på girspaken. 

image.jpeg

Skrevet

Da må de i tilfelle ha åpnet for det i den senere tid, for det var ikke et alternativ når jeg bestilte.

 

Nå har jeg bare en Style utgave, men bak på bilen så stod det jo Skoda på den ene siden og Superb på den andre siden, og jeg har fjernet alle bokstavene der. Så nå har jeg kun det runde Skoda emblemet igjen på panseret og bagasjelokket.

Det ble etter min mening et mye renere og finere utseende, i tillegg så samler det seg så mye rart  av flekker rundt de merkene der som er vanskelig å fjerne, og ikke minst vann etter at en har vasket bilen.

Så det å fjerne dem er det beste jeg har gjort :) 

Skrevet

Jeg pleier å fjerne merkene på mine biler. Bruker fiskesnøre og neglelakkfjerner til gjenstående lim :) Gjøres på få minutter :)

Lirk fiskesnøret bak og sag av :) Tanntråd har vist også fungert.

På eldre biler må du av og til polere litt i tilfelle lakk under merker er finere enn rundt.

 

Skrevet

Jeg har jo heller ikke lyst oå de merkene bak. Det blir penere uten. 

Var det vanskelig å ta det bort?

På skjermene vil jeg gjerne beholde L&K logoen. Den er jo kul. 

Skrevet

Ikke vanskelig i det hele tatt, og tar du det med en gang så er limet/tapen til bokstavene fremdeles myk og enkel å ha med å gjøre.

@Tor2r har nevnt de enkleste metodene å fjerne bokstavene på, og jeg for min del brukte faktisk bare tanntråd til dette. Da satt det igjen taperester under bokstavene, men der tok jeg bare tak i tapen og ‹‹løftet›› tapen forsiktig opp med fingertuppene og så strakk jeg tapen veldig forsiktig etterhvert som jeg fulgte formen til bokstavene.

Tar du litt og litt om gangen så er det ikke vanskelig i det hele tatt, Det satt ikke en gang igjen noen limrester, men jeg tok en liten polering bare for å være 100% sikker på at alt var borte. Det hele var gjort på noen få minutter :) 

 

Er det kjølig så kan det kanskje være en fordel å varme litt forsiktig først med enten en hårføner eller en varmluftpistol, men bruk av varmluftpistolen krever forsiktighet........

 

Jeg vet at andre bare tar enten fiskesene eller tanntråd og fjerner selve bokstavene med, og kjøper så Citrusrens som de fjerner lim/taperester med, og en forsiktig polering etter det.

Så får du velge hvilken metode du synes fungerer best for deg. :) 

 

EDIT: Om jeg hadde bestilt ny bil nå, så hadde det jo blitt en L&K utgave på meg også, og da hadde jeg nok like godt spurt om verkstedet kunne tatt de bort før levering, de har kanskje enda enklere metoder for dette.

I tillegg så hadde jeg også fjernet L&K emblemene på forskjermene, og grunnen til det er rett og slett at det omtrentlig er stedet som det blir mest sølete og asfaltflekker etc, og da hadde ikke jeg orket å fikle med det inni mellom de merkene der, men det gjør du selvfølgelig som du vil med :) 

Skrevet

He he... Ja... Det er jo ikke jeg som polerer bilen 2 ganger i året. :D

Jeg har sendt en forespørsel til forhandleren, Hamjern Bil på Hamar, om de kan gjøre dette på klargjøringen. 

Jeg vil beholde logoen på skjermene. 

Neglelakkfjerner er sikkert bra det også, Tor. Pleier å ta det meste...

Jeg fikk akkurat beskjed fra Hamjern at de skal ta det bort :D

Skrevet
5 timer siden, Espen skrev:

Neglelakkfjerner er sikkert bra det også, Tor. Pleier å ta det meste...

Ja, burde være i en hver verktøykasse :)

 

Skrevet

Har bestilt 17mod superb L&K og der fjerner forhandler emblemer for meg før levering. Skoda gjør ikke dette under montering da de ikke har varenummer på emblemer og kan dermed ikke legge inn det i bestillingen.

L&K merket fjerner ikke forhandler pga de ikke hadde lovt til det.

Skrevet
1 time siden, Dennis skrev:

L&K merket fjerner ikke forhandler pga de ikke hadde lovt til det.

Jøss, såpass. Spesielt :) Velkommen forresten. Når kan du forvente levering? (gjerne lag din egen tråd om du vil)

Skrevet

Snasen rødfarge ja! Denne likte jeg! Er noe helt annet å se en ekte bil med fargen kontra nett, brosjyrer etc!

Jeg er ikke fan av crom, tror derfor denne hadde gjort seg med sort "ramme" rundt vinduet :) Sorte sto fint til den rød fargen :)

 

Skrevet

Ja. Man får et helt annet inntrykk. Jeg synes linjene kommer godt frem.

Det ville vel blitt litt som den Superb Sportline..? Er ikke den rød og sort?

 

Skrevet

Skoda Superb Sportline finnes i flere farger, men jeg klarer ikke å finne noen brosjyrer som viser det for nettet.

Leste t.o.m. et innlegg på Skoda gruppa på FB at det var en mulighet å velge Dragon skin metallic for Sportline, og det er da en høyst spesiell farge etter min mening. Men nå er dette bildet fra lanseringen av Superb, og viser ikke en Sportline, men fargen skal være den riktige. Og mørke frontlys og noen andre mørke detaljer stemmer jo forsåvidt, men det mangler også en del detaljer for at det skulle ha vært en Sportline.........

 

Skjermbilde 2016-09-30 kl. 20.44.55.png

Skrevet

Jeg fjernet dette på min Mai 2016 L&K.

Brukte føner for å varme opp limet og la mellom ett tynt fiskesnøre og ruglet de vekk.

Brukte citrusrens for å få vekk limrester etterpå. Husk å polere og sett inn lakken med LSP der du gnir, ved bruk av citrusrens eller neglelakkfjerner er lakken helt bar og må ha beskyttelse.

I tillegg tok jeg av skiltholderne og pusset vekk reklamen med 2000-papir på de som er utrolig stygg.

Da ble det en ren clean look synes jeg. 

DSC_0220.JPG

Skrevet

For å kunne velge den fargen @Espen, så må du også velge Sportline etter hva jeg har kunnet lese meg til på noen andre steder, men jeg har fremdeles til gode å se den tilgjengelig i en brosjyre selv. For uansett hvilken brosjyre jeg ser i (på nettet) så er ikke Sportline med.

Dragon Skin Metallic er jo også en spesiell farge som virkelig skiller seg ut, og det er ikke så sikkert at det blir en god innbyttepris for slike farger heller, for en skal vel kanskje være litt ‹‹spesielt interessert›› for å velge den. Da skulle jeg i det minste hatt en grunn til å velge Sportline også, og da er det 2,0/280hk 4x4 TSi versjonen jeg tenker på. Ulempen med Sportline i mine øyne er jo at den koster mye, men at en får veldig lite utstyr igjen da, her går det for det meste på eksteriør detaljer, senket sportsunderstell, sportsstoler og noen andre ting en får i meny-oppsettet. Ellers så er det veldig mye en må bestille i forskjellige pakker, men likevel så er en da avskåret fra å kunne velge en del av utstyret som er standard i f.eks. L&K versjonen. Style utgaven har jo også mer standard utstyr enn hva Sportline har, men det er vel kanskje ikke det som betyr så mye om en velger seg en Sportline................?

 

Men det er kanskje en senket Sportline som er ditt neste valg @Espen? :) 

 

Det samme gjelder også en farger som står i brosjyra for Octavia VRS 230, der er det faktisk flere farger tilgjengelig i brosjyren enn hva det er i virkeligheten. For der er det kun 4 farger som er tilgjengelig etter hva selgeren sa til meg, men slik står det jo ikke i brosjyren som ligger på nettet..............

Ja jeg har også fjernet bokstavene på bakluka, og liker virkelig det rene utseendet det gir. Men du gav meg virkelig en idé med hva du har gjort på skiltramma her @Wrathchild, det gav en enda renere look må jeg si.

Så får se hva en finner på der, takk for et godt tips :) 

Skrevet
På 5.10.2016 den 11.23, Wrathchild skrev:

Brukte citrusrens for å få vekk limrester etterpå. Husk å polere og sett inn lakken med LSP der du gnir, ved bruk av citrusrens eller neglelakkfjerner er lakken helt bar og må ha beskyttelse.

I tillegg tok jeg av skiltholderne og pusset vekk reklamen med 2000-papir på de som er utrolig stygg.

Ja, burde absolutt nevnt at det er viktig å legge på beskyttelse etterpå også! Godt du skrev det!

Frekventerer du Detailersclub ? (med tanke på din bruk av ordet LSP) :)

Har selv byttet skiltholdere min alle min biler siste årene, synes det ikke er noe fint med masse tekst der. Ikke det at det er krise, men når man har mulighet så er det jo greit. Koster jo uansett ikke mye å kjøpe nye, i alle fall ikke å pusse ned selv.

Skrevet (endret)
22 timer siden, Tor2r skrev:

Ja, burde absolutt nevnt at det er viktig å legge på beskyttelse etterpå også! Godt du skrev det!

Frekventerer du Detailersclub ? (med tanke på din bruk av ordet LSP) :)

Har selv byttet skiltholdere min alle min biler siste årene, synes det ikke er noe fint med masse tekst der. Ikke det at det er krise, men når man har mulighet så er det jo greit. Koster jo uansett ikke mye å kjøpe nye, i alle fall ikke å pusse ned selv.

Jepp, er der inn ja :)

Har lest veldig mye om detailing av bilen der.

Driver ikke med detailing av andre biler-kun min egen.

Har ett arsenal av produkter fra bla. Swissvax, Scholl, Bilt-Hamber, Nanolex m.fl som jeg steller bilen med.

Bilen er satt inn med Nanolex SI3D 9H+ keramisk lakkforsegling. Gir en utrolig glans og dybde og etter 4 mnd med minst en DCN-vask hver uke så ser den upåvirket ut.

Nanolex Glass Ultra på rutene

Spent på å se hvordan det ser ut til våren....  

Endret av Wrathchild

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...